گردشگری

بایدها و نبایدهای سفر به روسیه!

خوزستان خبر – پهناورترین کشور جهان با هنر، مناظر شکوهمند و جامعه ی چند چهره اش، افراد را مسحور و مجذوب خود می کند. هزار و یک دلیل برای سفر به روسیه و دیدن شهرهای دیدنی اش از جمله مسکو و سنت پترزبورگ وجود دارد. با نزدیک شدن تابستان یکی از بهترین مقاصد گردشگری روسیه است، اگر تا به حال روسیه نرفته اید و برای اولین بار است که می خواهید به این کشور دوست داشتنی سفر کنید با ما همراه باشید تا راهنماییتان کنیم.

ابتدا برای گرفتن ویزا درخواست دهید و وقت رسیدن ثبت نام کنید
این یک باید مطلق است! گرچه شما می توانید در آخرین لحظه این کار را انجام دهید اما می تواند برای شما بد شانسی به همراه داشته باشد. فرایند درخواست را یک ماه قبل از سفرتان انجام دهید و آژانس مسافرتی متخصصی برای آماده کردن ویزاها و انجام رزروهایتان انتخاب کنید.

الفبای سیریلیک را یاد بگیرید
تلاش برای یادگیری الفبای سیریلیک ۱۰ برابر به سود شماست! نه تنها شما می توانید بیشتر از قبل اطلاعات را درک کنید بلکه دانستن این الفبا به شما در شناسایی علائم مترو، نقشه ها، جداول زمانی و منوها کمک خواهد کرد.

رخدادهای تقویم را بررسی کنید
از ماه مه تا سپتامبر بهترین زمان برای دیدار از سنت پترزبورگ است در طول تعطیلات اصلی( بین نوروز سال تحویل و کریسمس ارتدوکسی) و هفته ی نخست یا دوم ماه مه ( حوالی روز کارگر، روز مه و روز پیروزی) شهرهای مسکو و سنت پترزبورگ خلوت می شوند. با این که این شهرها خلوت تر از همیشه هستند اما همچنان در ایام جشن و سرور به سر می برند و در انها مراسم ها، رژه ها و اتفاقات شاد دیگری برگزار می شود. اما به خاطر داشته باشید موزه ها و دیگر موسسات ساعات کاری کوتاه داشته و حتی ممکن است تعطیل باشند.

انتظار خرج کردن را داشته باشید
قرار است پول خرج کنید و بدون شک پول هایی که خرج می شوند همگی برای خاطره های خوب شماست. مسکو یکی از گران ترین شهرهای جهان است و شهر سنت پترزبورگ هم از این قاعده مستثنا نیست. اینکه در رستوران ها و هتل های پول توی کیف جیبی تان کم بیاید چیز عجیبی نیست. به عنوان یک فرد خارجی شما بیشتر از یک شهروند روس برای برخی موزه ها می بایست پرداخت کنید، این رقم گاهی اوقات تا ده برابر یک فرد روس می رسد. اگر شما یک دانشجو هستید با نشان دادن سریع کارت شناسایی تان می توانید در مصرف هزینه در موزه ها و سایر موسسات صرفه جویی کنید. در رستوران ها به دنبال غذایی باشید که هم ارزش بالا داشته باشد و هم به خوبی سیرتان کنند.

در کلیساها غیر مودبانه رفتار نکنید
کلیساهای دایر به روی همه باز هستند اما یک ملاقات کننده نباید هیچ نیایشی را برهم بزند یا حساسیت ها را خدشه دار کند. زن ها هنگام ورود به کلیسا باید روسری سر کنند و لباس های مناسب بپوشند، پوشش های مورد نیاز در درب ورودی مهیاست. مردها باید کلاه هایشان را بردارند و در کلیسا شلوارک نپوشند.

از ساختمان های دولتی عکس نگیرید
در مورد عکاسی از مکان ها مراقب باشید، از ساختمان هایی که ظاهرا دولتی هستند و هرگونه ساختمان به ظاهر نظامی عکسبرداری نکنید. اگر دچار شک شدید درنگ نکنید و بیخیال شوید چون گردشگرانی بودند که تنها برای ارتکاب چنین عملی دستگیر و جریمه شده اند!

فراموش نکنید که زمانبندی حرکت قطارها را بررسی کنید
در سراسر روسیه زمانبندی برای قطارهای مسیرهای طولانی به وقت ساعت مسکو نوشته می شوند. تنها استثنائات مناطق حومه و محلی هستند که بر اساس زمان محلی کار می کنند. اما این امری همیشگی نیست، بنابراین حتما دوباره بررسی کنید. ساعت های ایستگاه ها در اغلب جاها بر اساس ساعت مسکو تنظیم می شوند. توجه داشته باشید که هم مسکو و هم سنت پترزبورگ ناحیه ی زمانی یکسانی دارند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها