گردشگری

جهان نما/ شهر کشف نشده در سواحل آمالفی

خوزستان خبر – بعد از سه گانه شهرهای پرتردد رم ، فلورانس و ونیز در ایتالیا ، این سواحل آمالفی است که مقصد پرطرفداری برای گردشگرانیست که به این کشور چکمه پوش سفر می کنند. سواحل آمالفی در شمال خلیج سالرنو واقع شده است و برخی از زیباترین و خارق العاده ترین مناظر طبیعی جهان را ایجاد کرده است.
شهرهای رنگارنگی که در کنار این سواحل در میان صخره ها و تپه ها قرار گرفته اند منظره ای فراموش نشدنی در این منطقه ساحلی ایجاد کرده اند. در این میان شهرهایی نظیر پوزیتانو از شهرت بالاتری برخوردار هستند و موجب شده اند تا شهری همانند ویتری سول ماره ( Vietri Sul Mare ) از نظرها پنهان بماند و به مکانی کشف نشده برای گردشگران تبدیل شود.
ویتری سول ماره نیز از جمله شهرهای محبوب در ایتالیا برای سفرهای تابستانی است. این شهر کوچک نیز همانند سایر شهرهای منطقه آمالفی کنار ساحل قرار گرفته است و همان سبک ساختمان ها را در حالیکه در میان صخره ها ساخته شده اند می توان در این شهر نیز دید. ساختمان هایی با دیوارهای سفید و یکدست ، درب های هلالی شکل و سقف هایی که گاها از سرامیک های رنگی ساخته شده اند مختص این شهر هستند. در کنار آن می توان طبیعتی بکر و تماشایی نیز مشاهده کرد که زیبایی منطقه را دوچندان می کند.
این شهر یکی از دو شهریست که برای رفتن به سواحل آمالفی از آن گذر می شود به همین دلیل برخی آن را دروازه سواحل آمالفی می دانند.
این شهر بیشتر بخاطر صنعت سرامیک شهرت دارد به طوری که از قرن ۱۵ مردمان این شهر به این کار مشغول بوده اند. آثار سرامیکی متعددی را می توان در سطح شهر دید ، چه آنهایی که برای فروش قرار گرفته اند چه آثار هنری نظیر سقف گنبدی شکل کلیسای سنت جان تعمید دهنده. در سقف کلیسای قرن ۱۸ سن جیووانی باتیستا نیز می توان سرامیک های رنگی آبی و زرد را دید. این کلیسا یکی از جاذبه های دیدنی این شهر به حساب می آید که به خوبی از هر قسمت شهر نمایان است و بخاطر گنبد سرامیکی زیبایی که دارد جلوه ای ویژه به شهر بخشیده است.
شاید بتوان لیمو را اصلی ترین میوه این منطقه دانست به طوری که در بسیاری از غذاها و حتی کیک های این منطقه از این میوه استفاده می شود. محلی ها آن را ” طلای مایع” می خوانند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها