گردشگری

پناهگاهی خوشمزه در میان غار

خوزستان خبر – تایلند کشوری بسیار زیبا و پر طرفدار است، به دلیل طبیعت باشکوه این کشور سالانه گردشگران زیادی به آن جا می روند، شاید این حرف را زیاد شنیده باشیم اما باز هم از زیبایی ها و مناطق خاص آن برای تفریح بی خبر باشیم .امروز اولدوز گشت شرق می خواهد به تایلند برود و یکی از مناطق منحصر به فرد آن را به تماشا بنشیند ، این مکان زیبا رستوران گاتو است که از یک سمت در غار و از طرف دیگر کنار ساحل واقع شده است، باید غذا خوردن در غار آن هم در رستورانی لوکس و درجه یک تجربه ی تازه ای باشد ، گاتو در مکانی بسیار منحصر به فرد قرار دارد و غذاهای خوشمزه و وسوسه انگیزی در آن انتظارمان را می کشد، لحظه شماری می کنیم که به تایلند برویم و در غاری کنار ساحل غذاهای دریایی و لذیذ بخوریم.
این رستوران زیبا با نام غذاخوری در غار ( Cave Dining ) هم معروف شده است، شهرت و جذابیت این رستوران گذشته از غذاهایش به دلیل غار آهکی است که در آن قرار گرفته ، این غار بسیار زیبا و رمانتیک می باشد و در آن موسیقی زنده اجرا می شود که فضای رمانتیک رستوران را دوست داشتنی تر می کند ، همه ی سطح زمین آن شن و ماسه ی نرم ساحلی است که قدم زدن در آن را لذت بخش می کند.در ابتدا هدف از ساخت گاتو ایجاد مکانی عاشقانه و آرام برای زوج های جوان بود اما در حال حاضر عموم مردم از آن استفاده می کنند و از غذاهای خوشمره ی آن لذت می برند و در حال حاضر تحت نظر هتل رایاوادی ( rayavadee ) می باشد.رستوران غار گاتو در غاری به نام رایاوادی ( Rayavadee ) در ساحلی به همین نام قرار گرفته به همین دلیل برخی این رستوران را با نام رستوران رایاوادی هم می شناسند؛ اگر نمایی زیبا از دریای آندامان ( Andaman sea ) و جزایر گرمسیری تایلند می خواهید گاتو رستوران شما است.
این رستوران بیشتر غذاهای دریایی سرو می کند و عقیده داشته این نوع غذا بیشتر با محیط دل انگیز و آرام ساحلی گاتو هماهنگ است. در ساعاتی غیر از زمان های وعده های اصلی اسنک و انواع دسر که به صورت بسیار لوکس و حرفه ای تزیین شده اند سرو می گردد، به همین دلیل گاتو مکانی بسیار مناسب برای نهار خوردن در هر ساعتی از روز است.گاتو جزو رستوران های گران قیمت تایلند است و یک وعده غذا خوردن در آن به طور متوسط ۴۶۰-۸۲۰ بات ( واحد پول تایلند ) می باشد.

انواع غذا ها
گاتو بیشتر غذاهای دریایی و تایلندی سرو می کند و در ساعات غیر از وعده های اصلی اسنک و فست فود دارد ، بیشتر با غذاها آشنا می شویم:

۱ . سوشی
سوشی خوراکی دریایی است و در ابتدا مخصوص ژاپنی ها بوده است، این خوراک ترکیبی از ماهی و میگو و برنج است که با تزیینات زیبایی سرو می شود، این غذا در ابتدا فقط روشی برای نگه داری ماهی در آسیای شرقی بوده است و کم کم به غذای اصلی تبدیل شده است.
سوشی انواع مختلفی دارد و با سس های مختلف سویا، سرکه و … سرو می گردد، این غذا علاوه بر شکل زیبایی حاوی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است و برخی تصور می کنند به دلیل استفاده از ماهی خام در این غذا انگل در ماهی باقی می ماند و به همین دلیل سوشی نمی خورند اما خوب است بدانید عمل فریز کردن انگل ماهی ها را از بین می برد.

۲ . ماهی سوخاری
اگر سوشی دوست ندارید اما می خواهید غذایی دریایی در کنار ساحل نوش جان کنید در گاتو ماهی سوخاری هم سرو می شود که بیشتر باب میل ما ایرانی ها است .

۳ . انواع خوراک ماهی
صید ماهی در تایلند رواج زیادی دارد و در اغلب غذاهایشان از ماهی یا صدف و میگو استفاده می کنند ، در گاتو می توانید از انواع غذا و خوراک های دریایی لذت ببرید.

۴ . اسنک
تنها در زمان شام و نهار در گاتو غذای اصلی وجود دارد و در بقیه ی ساعات روز اسنک ، دسر و نوشیدنی سرو می شود و علاوه بر استفاده از نیمکت های چوبی رستوران می توان این میان وعده ها را لب ساحل برد و روی شن ها نشست و لذت برد.

۵. انواع نوشیدنی
در تمام مدت زمانی که رستوران باز است انواع نوشیدنی سرد ، گرم، ترش و شیرین و حتی در طعم هایی به یاد ماندنی و خاص در این رستوران سرو می شود.

اگر در ماه عسل بسر می برید و به دنبال رستورانی کاملا رمانتیک و عشقانه هستید گاتو برای شماست؛ رستوران در غار تایلند یا همان گاتو از ۱۱ صبح تا ساعت ۲۰ شب با خدماتش پذیرای میهمانان است ، اما شلوغ ترین و پرطرفدارترین زمان این رستوران هنگام غروب خورشید است که منظره ای خیره کننده و خاص دارد و مشتری های رستوران می توانند در حین لذت بردن از غروب خورشید در ساحل از غذا های دریایی هم استفاده کنند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها