گردشگری

گشت و گذار یک روزه در تبریز

خوزستان خبر – تبریز با جاذبه های طبیعی و تاریخی اش از قطب های اصلی گردشگری ایران است. این شهر آذری زبان بزرگ ترین شهر شمال غربی ایران و در دوره های بسیاری پایتخت سیاسی ایران بوده است. می خواهیم سری به تبریز بزنیم و گشت و گذاری داشته باشیم در میان طبیعت بکر، کوه ها، چشمه ها و آثار تاریخی منحصربفردش، ما را همراهی کنید.

بازار تبریز
بازار تبریز با مساحت ۱ کیلومتر مربع در قرن ۱۵ میلادی ساخته شده و معماری زیبای کاروانسراها، مساجد و مدرسه های زیبای آن جذابیت خاصی به این بازار سنتی داده است. این بازار که از بزرگ ترین و مهمترین بازارهای سرپوشیده ایران و آسیاست در سال ۱۳۸۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و نباید در سفر به تبریز بازدید از آن را از دست دهید.

خانه مشروطیت
پس از گشت و گذار در بازار تبریز در همان خیابان مطهری می توانید به دیدن خانه مشروطیت بروید. در سال های انقلاب مشروطه و پس از آن افرادی مثل ستار خان، باقرخان و … در این خانه جمع می شدند. این بنا که در سال ۱۸۶۸ توسط ولی معمار تبریزی ساخته شد اتاق ها، تالارها و راهروهای زیادی دارد و زیباترین بخش آن راهرویی است که آینه کاری و شیشه کاری ها به آن جلوه ای خاص داده است.

ارگ علی شاه تبریز
ارگ علی شاه از جاذبه های مجلل و دیدنی در تبریز است که زمان ساختش به قرن ۸ هجری برمی گردد. بعد از گذشت این همه سال ساختمان اصلی این ارگ کم کم خراب شد و امروز فقط قسمت هایی از دیوارهای بزرگش باقی مانده است.

مسجد کبود تبریز
این مسجد که در شمال خیابان امام خمینی قرار دارد در زلزله مهیب قرن ۱۵ میلادی خراب اما به شکل استادانه ای بازسازی شد. در ساخت نمای داخلی و خارجی این مسجد از کاشی های آبی رنگ استفاده شده و به همین دلیل به آن فیروزه اسلام می گویند.

باغ گلستان تبریز
برای بازدید از باغ گلستان باید به میدان هنرستان تبریز بروید. این پارک که در گذشته قبرستانی قدیمی بود با مساحت ۵۳ هزار مترمربع از مهمترین مراکز تفریحی شهر است. از زیباترین مناظر پارک استخرها و حوض هایی که درختان و چمن های سرسبز آن ها را احاطه کرده اند. این باغ از بوستان های قدیمی شهر است و در سال ۱۳۰۸ تاسیس شد.

کویر قوم تپه تبریز
احتمالا با شنیدن اسم کویر در تبریز تعجب کردید اما تبریز که همه آن را به طبیعت جذاب و سرسبزش می شناسند یکی از زیباترین کویرهای ایران به نام کویر قوم تپه را در خود جای داده است. به این منطقه که بروید بافت متفاوتش نسبت به دیگر مناطق تبریز شما را متعجب می کند، وزش باد و تجمیع خاک ها و گردو غبار باعث شده که اینجا پر از تپه های شنی باشد.

پارک ملی کنتال
پارک ملی کنتال از جاذبه های دیدنی تبریز است که در آن به غیر از طبیعتی زیبا عناصر جذابی مثل آسیاب های سنگی را می بینید. اگر گذرتان در اوایل بهار به این پارک بیفتد دیدن لاله های رنگارنگ در دامنه های کنتال حتما شما را به وجد می آورد.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها