گردشگری

اماکن دیدنی پاموکاله

خوزستان خبر – سفر به ترکیه در میان گردشگران ایرانی بسیار فراگیر می باشد. ما دراین قسمت سعی داریم سفری به هیراپولیس داشته باشیم و به معرفی اماکن دیدنی پاموکاله ، که منطقه ای با آبگیرهای آب گرم طبیعی و زیبایی خیره کننده در استان دنیزلی در جنوب غربی ترکیه می باشد بپردازیم. پس درادامه سفر به پاموکاله و شناخت جاذبه های گردشگری پاموکاله با ما همراه باشید .

پاموکاله کجاست ؟
در زبان ترکی پاموکاله به معنی قلعه ی پنبه ای می باشد، در جنوب غربی ترکیه قرار گرفته است وجود چشمه های آب گرم طبیعی و کربناتی که به علت عبور آب جاری در این منطقه به جا گذاشته می شود، زیبایی چشمگیری به این ناحیه بخشیده است. پاموکاله در رودخانه ی مندرس (River Menderes ) در دریای اژه قرار گرفته است و دارای آب و هوایی معتدل در اکثر فصل های سال است . از اماکن دیدنی پاموکاله شهر باستانی هیراپولیس (Hierapolis) است که جلوه ای از فرهنگ و نفوذ امپرواطوری روم شرقی را در خود جای داده است بالای قلعه ای سفید در ارتفاع ۲۷۰۰ متری و در عرضی در حدود ۶۰۰ متر قرار گرفته و از تپه های شهر دنیزلی با فاصله ی ۲۰ کیلومتری می توان آن را دید.

هیراپولیس (Hierapolis)
صنعت اصلی این منطقه از گذشته های دور گردشگری بوده است. سالیان متمادی مردم در چشمه های آن حمام می کردند. هتل هایی بر باقی مانده های شهر هیراپولیس در نیمه ی قرن بیستم ساخته شده اند که باعث بوجود آمدن خرابی های بسیار در این منطقه بکر شده اند. جاده هایی را در این ناحیه درست کرده بودند و حتی موتورسیکلت ها می توانستند در سراشیبی های آن به رفت و آمد بپردازند. با قرار گرفتن این ناحیه در لیست میراث جهانی، هتل ها و جاده های آن تخریب شده و به جای آن ها چشمه های آب گرم مصنوعی ساخته شده است. در این منطقه پوشیدن کفش ممنوع شده است زیرا باعث ته نشین شدن مواد معدنی می شود. برای این منطقه خوش آب و هوا و دیدنی تورهای جهانگردی زیادی وجود دارد و می توانید یکی از این تور ها را برای گردشگری خود انتخاب کنید. فاصله ی این منطقه از آنتالیا ۲ ساعت و این محل نزدیک دریای مدیترانه واقع شده است. آهک باعث به وجود آمدن پادگانه های پاموکاله دراین ناحیه شده اند، از ته نشین شدن مواد معدنی در چشمه های آب گرم سنگ های رسوبی زیادی به وجود آمده است. چشمه های آب گرمی که در این منطقه بوجود آمده است تعداد آن ها به ۱۷ عدد می رسد که دمایی بین ۹۵ تا ۲۱۲ درجه ی فارنهایت دارند و باعث شده که گردشگران زیادی سفر به پاموکاله را در لیست سفرهای تفریحی و درمانی خود قرار دهند. باقیمانده هایی از شهر هیراپولیس و نمونه های زیبا از هنر و صنعت در دوران طلایی استفاده از برنز، به همراه کشفیاتی که از شهر های کاریا ، پسیدیا و لیدیا جمع آوری شده است در موزه ای که در این منطقه ساخته شده است به نمایش گذاشته شده که چشم هر بیننده ای را در سفر به پاموکاله، خیره خواهد کرد.

ویرانه های شهر هیراپولیس
شاه ایومنس دوم در سال ۱۳۹۰ قبل از میلاد این منطقه را کشف کرد و می توان گفت این محل در ابتدا یک منطقه ی نظامی بوده است در سال ۶۰ میلادی زلزله ای رخ داد و ویرانی وسیعی در این شهر به وجود آورد، اما مجددا شهر بازسازی شد و دوباره شکوه و رونق خود را باز یافت .در قرن دوم و سوم میلادی به دلیل چشمه های آب گرم این شهر به اوج رونق خود رسید و به مرکزی مهم تبدیل گردید .

تئاتر هیراپولیس
تئاتر بسیار باشکوهی در بالای ویرانه های هیراپولیس وجود دارد و امتداد ان بیش از ۱۰۰ متر میباشد. این تئاتر برای نشستن دو جایگاه داشته و در هر جایگاه ۲۶ ردیف وجود داشته است. ساخت این مکان به دوران امپراطوری روم هادریان برمی گردد.

استخر باستانی پاموکاله
استخر های آب گرم طبیعی به صورت طبقاتی سفید رنگ، منظره ای شگفت انگیز و چشم نواز به پاموکاله بخشیده است. و شما می توانید جهت درمان درد های عضلانی خود؛ مانند رومیان به این استخر های سرشار از آب معدنی وارد شوید.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها