گردشگری

گردش در منطقه‌ی «ساوث دوون» انگلستان

خوزستان خبر – منطقه‌ی ساوث دوون (South Devon) در انگلیس را چقدر می‌ شناسید؟ با سواحل و طبیعت و شهر های آن چقدر آشنایی دارید؟ برای دانستن این سوال ها با ما همراه ما باشید
این منطقه از انگلستان که توسط دریا احاطه شده است و غرق در تاریخ و افسانه‌ها است، یکی از مقاصد گردشگری این کشور است که هیچکسی نباید آن را از دست بدهد. از مناظر صخره‌ای آن گرفته تا سواحل زیبا و دهکده‌های کوچکش، باعث شده است تا این منطقه یکی از بهترین مقاصد برای توریست‌ها باشد.

ساوث دارتمور (South Dartmoore)
منطقه‌ی «دارتمور»، یک پارک ملی است که در جنوب غربی انگلستان واقع شده است. منطقه‌ای کوهستانی که جمعیت آن را اسب‌ها، گوسفندان و گاوها تشکیل داده‌اند و بهترین مکان برای غرق شدن در تاریخ و پیاده‌روی است. دریاچه‌ها، مقبره‌های ماقبل تاریخ و جنگل‌های کاج آن منظره‌ای را تشکیل داده‌اند که که مساحت آن کمتر از ۱۰۰۰ کیلومتر مربع است. همچنین، این منطقه منزلگاه زندان خوفناک «دارتمور» است که در دوران جنگ با حکومت ناپلئون ساخته و بهره‌برداری شد.

منطقه‌ی برنتور (Brentor)
تا به حال شده است که به یک مکان نگاه کنید و با خود بگویید خدای من، آن مکان چطور ساخته شده است؟ خب، «برنتور» یکی از همین مکان‌ها است.
در بالای آتش‌فشان خاموش آن دهکده‌ وجود دارد و بسیار بالاتر از دهکده، یک کلیسا قرار دارد که به عنوان کوچک‌ترین کلیسای انگلستان شناخته می‌شود. اما متاسفانه کوچکترین کلیسای انگلستان، کلیسای «کالبون» در منطقه‌ی «سامرست» است.

منطقه‌ی هیتور و معدن آن (Haytor & Haytor Quarry)
منطقه‌ی «هیتور» یکی از مکان‌هایی است که نباید دیدن آن را از دست داد. بهترین مکان برای پیک‌نیک و یک پیاده‌روی مختصر همین منطقه است.
همچنین در وسط منطقه‌ی «هیتور» یک برکه‌ی مخفی وجود دارد که قدمت آن به زمان حفر گرانیت از این مکان بر‌می‌گردد. اینجا یکی از آن مکان‌های دنج است که هم می‌توان برای عکاسی از آن استفاده کرد و هم می‌توان استراحت کرد و از کتاب خواندن لذت برد.

سواحل ساوث دوون
«دوون» خشکی و دریا را با همدیگر دارد. پس نیازی به گفتن نیست که اگر به این منطقه بروید و یک نگاه کوچک به ساحل آن و دریایی که این منطقه را احاطه کرده است نندازید، در واقع به خودتان ظلم کرده‌اید.
نه تنها این منطقه پر از گل و گیاه‌های نادر و غیرمعمولی است بلکه اگر با خود یک دوربین شکاری همراه داشته باشید، می‌توانید یک یا دو فک را ببینید که در دور دست‌ها در حال آفتاب گرفتن هستند.

منطقه‌ی بیگ بری آن سی (Bigbury on Sea)
مانند بسیاری از سواحل در این منطقه، «بیگ‌بری آن سی» در جنوب دوون قرار دارد.

کینگز ور (Kingswear)
اگر به دنبال ساحلی مناسب قدم زدن در «ساوث دوون» می‌گردید، بهتر از منطقه‌ی «کینگز‌‌‌‌ور» پیدا نخواهید کرد. آب زلال، مسیرهای تنگ و پیچ در پیچ و اگر خوش شانس باشید، منطقه‌ای برای دیدن چندین فک.
جالب اینجاست که وقتی در اینجا قدم برمی‌دارید، گاهی فراموش می‌کنید که در انگلستان هستید.

دهکده‌ها و شهرها
منطقه‌ی «ساوث دوون» شهرهای کوچک و دهکده‌های بسیاری دارد که قدمت نامعلوم است. چه به دنبال شهر ساحلی باشید، چه به دنبال یک وعده چیپس و ماهی بگردید یا حتی اگر به دنبال چندین فروشگاه لباس باشید، این منطقه شما را ناامید نمی‌کند.

اشبورتون (Ashburton)
اشبورتون، شهری تاریخی در جنوب «دارتمور» است. این شهر جزو اولین شهرهایی بود که استخراج قلع در آن صورت گرفت. امروزه این شهر مملو از فروشگاه‌های لباس و اجناس آنتیک است. همچنین، این منطقه به خاطر چای خامه‌ای خود معروف است.

سلکوم (Salcombe)
«سلکوم» مقصد تابستانی محبوب انگلیسی‌ها و گردشگران است و دلیل آن نیز مشخص است. خانه‌های رنگارنگ و مسیرهای تنگ و باریک آن چیزهایی است که تنها در انگلستان می‌توان پیدا کرد.
این شهر بهترین مکان برای خوردن یک دل سیر چیپس و ماهی و گذراندن یک بعد از ظهر دل‌انگیز است. همچنین، این شهر قدیمی‌ترین قنادی منطقه‌ی «دوون» را دارد. این مغازه‌ی صورتی اولین بار در سال ۱۸۶۹ میلادی افتتاح شد و شبیه یه آبنبات رنگ‌آمیزی شده است.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها