گردشگری

بهشت گمشده ایران کجاست؟

خوزستان خبر – تنگ گمبیل در روستای زیبای ساران بهشت مکان و در نزدیکی شیراز قرار گرفته است که قطعا یکی از بی نظیرترین طبیعت های ایران را این مکان دارد. در ادامه از این تنگ بیشتر برای شما خواهیم گفت. با ما همراه باشید:
احتمالا با شنیدن نام بهشت منتظر معرفی این مکان در یکی از شهرای شمال کشور بوده اید اما مکان های زیبا و بهشتی در سرتاسر ایران قرار گرفته اند.
بهشت گمشده ایران تنگ گمبیل در استان فارس و در روستای ساران بهشت مکان قرار گرفته است. برای عبور از این تنگه در قسمت هایی مجبور می شوید تا از رودخانه ای که در کف آن قرار گرفته، بگذرید.
قدم زدن در منطقه ی تنگ گمبیل قطعا خاطره ای خوش خواهد بود، اینجا با یکی از زیباترین طبیعت های ایران روبرو می شوید از آب های سرد و روان گرفته تا درختان گردو، تمشک وحشی و زرشک. هنگام طبیعیت گردی، چشم اندازهای منحصربفرد و صدای پرندگانی که در فضا می پیچد، شما را سرمست می کند. در این طبیعت شگفت با کبوترهایی روبرو می شوید که بر روی آب مدام در حال پرواز هستند نمای فوق العاده ای که می توان گفت در هیچ کجای دیگر ایران با مانند آن روبر نخواهید شد.

کی به تنگ گمبیل برویم؟
بهترین زمان سفر به تنگ گمبیل برای لذت بردن از زیبایی های آن، فصل بهار از اواسط ماه اردیبهشت تا پایان تابستان است.

دسترسی تنگه گمبیل
برای رسیدن به این تنگه ابتدا باید خودتان را به استان فارس و بعد شهر سپیدان برسانید. بعد از آن باید حدود ۴۰ کیلومتر از روستای برشنه را طی کنید تا به روستای زیبای کهکران و بعد روستای ساران بهشت مکان برسید. بعد از طی یک مسیر ۲۰ دقیقه ای خاطره انگیز از میان درختان سیب و سپیدار، به تنگ زیبای گمبیل می رسید.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها