گردشگری

چرا هرکسی باید سفرماجراجویانه را تجربه کند؟

خوزستان خبر – گاهی احساس می‌کنیم که زندگیمان نیاز به تغییر دارد و زمان آن رسیده‌ است تا جسم و روحمان را به چالش بکشانیم، با کجارو همراه باشید تا بخوانیم چرا هرکسی باید حداقل یکبار در زندگی‌اش سفر ماجراجویانه را تجربه‌ کند.
تا به حال شده با خودتان فکر کنید که زندگی‌تان نیاز به تغییر دارد؟ کمی احساس موفقیت، کمی هیجان و کمی جرات باید به زندگی‌تان اضافه کنید؟ گاهی برای به چالش کشیدن خودمان و تغییر سبک زندگی عادی روزمره‌مان نیاز هست تا کوله‌بار سفر را ببندیم و تجربیات جدیدی کسب‌ کنیم. در این مقاله تجربیات دختر جوانی را می‌خوانیم که برای تغییر زندگی‌اش وارد دنیای ماجراجویی شده و سعی دارد که دیگران را نیز متقاعد کند حداقل یکبار چنین تجربه‌ای را کسب‌ کنند.

هیچ‌وقت فکر نمی کردم که ممکن است روزی سفرماجراجویانه را تجربه کنم. من عاشق موزه‌ها بودم، از چشیدن طعم غذاهای متنوع لذت می‌بردم، به پیاده‌روی می‌رفتم و برای گردش به مکان‌های تاریخی سر می‌زدم. هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم که روزی از سفر ماجراجویانه لذت ببرم، هرچند نقل‌مکان به آمریکای‌جنوبی شیوه‌ی زندگی من را تغییر داد. نه تنها فرهنگ جدیدی را تجربه کردم بلکه باعث شد سفرهای جدیدی را هم تجربه کنم. غواصی، کوهنوردی و صخره‌نوردی از تجربیات متفاوت و جدید من هستند که باعث می‌شود هرکسی را به انجام سفرماجراجویانه تشویق کنم.

اما دلیل‌های من برای انجام چنین سفرهایی چیست؟
ماجراجویی برای شما اعتمادبه‌نفس به ارمغان می‌آورد
با اینکه فیزیک بدنی نسبتا خوبی داشتم اما از آن آدم‌هایی نبودم که صبح زود بیدار شوم و چندین کیلومتر دوچرخه‌سواری کنم. وقتی دوستان من پیشنهاد کردند که با دوچرخه مسیر بالای آبشاری را در بنس اکوادور برویم، من واقعا ناراحت بودم اما تصمیم گرفتم که خودم را تغییر دهم. در طول مسیر بیشتر از قبل به خودم افتخار می‌کردم و هنگامی که به مقصد رسیدیم باور نمی‌کردم که توانسته باشم انجامش دهم. همان‌طور که ورزش روی فیزیک بدنی من اثرات مثبتی ایجاد کرده بود، اعتمادبه‌نفس من از درون هم رشد کرده بود و حالا بیشتر تمایل دارم تا خودم را به چالش بکشانم تا بیشتر به خودم افتخار کنم.

از خانه‌ی امن و راحت خود بیرون بروید
من حافظه قوی دارم و به یاد دارم که وقتی کودک بودم پدرم از من پرسید:
چطور ممکن هست چیزی را دوست داشته‌ باشی یا نه، وقتی تا به حال آن را امتحان نکردی؟
بیست سال بعد مفهوم سوال پدرم را متوجه شدم. اگر برای امتحان تجربیات جدید از خانه‌ی امن و راحت خودتان بیرون نروید، در حقیقت به خودتان اجازه‌ی پیشرفت نداده‌اید. من برای به دست آوردن تجربیاتی که دوست داشتم از خانه بیرون زدم و فراموش نکنید که این تجربیات هستند که ما را می‌سازند.

سفر ماجراجویانه به شما حس موفقیت و پیروزی می‌دهد
اگر به دنبال کسب موفقیت و حس پیروزی هستید، هیچ احساسی بالاتر از این نیست که تمام ذهن خود را بر روی هدفی متمرکز کنید و با تمام نیرو و وجودتان برای رسیدن به آن تلاش کنید. من چنین تجربه‌ای را با گروهم هنگام صخره نوردی در ماچوپیچو به دست‌ آوردم. هنگامی که ۴ صبح از خواب بیدار شدیم تا اولین نفراتی باشیم که به آنجا می‌رسیم. من واقعا ذوق‌زده بودم و حتی تصور نمی‌کردم که ممکن است تا چه حد کار سخت و دشواری باشد. واقعا کار پردردسری بود و حتی یادآوری درد و رنجی که کشیدم، دشوار است اما چیزی را که خوب به خاطر دارم زیبایی بی‌نظیری بود که زیرپایم قرار داشت. یکی از زیباترین مناطق جهان را خودم با پای خودم رفته و تجربه‌اش کرده بودم و چنین حس پیروزی را هیچ وقت فراموش نخواهم کرد.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها