گردشگری

جاذبه های گردشگری نروژ

خوزستان خبر – در این مطلب سفری مجازی داشته ایم به کشور نروژ، سرزمین واکینگ ها، برای بازدید از جاذبه های گردشگری نروژ و جاهای دیدنی نروژ تا دلیل اینکه چرا این روزها، سفر به نروژ در بین توریست های اروپایی زیاد شده را بیابیم. یکی از کشورهای زیبا و خاص قاره اروپا است. از مناطقی که وایکینگ ها در آن به فعالیت می پرداختند می توان کشور نروژ را نام برد. این کشور دارای آبدره های خاصی است آبدره به دیواره هایی گفته می شود که در پی زیرآب رفتن دامنه های کوه ها یا ادامه فرسایش یخچالی زیاد و عمیق شدن یک ساحلی تشکیل یافته است.در این کشور شما می توانید شاهد دیدنی های گردشگری بسیار زیبا باشید که ازجمله آن ها می توان به ساحل ،کلیساهایی که از چوب ساخته شده اندو همچنین مسیرهای جهت قدم زدن و لذت بردن از محیط اطراف را اشاره نمود. قدمت جاهای دیدنی نروژ و شهرهایی که دارد به قرن های پیش بازمی گردد برای مثال بیشتر شهرهای نروژ مربوط به قرون وسطاست ولی این موضوع باعث نمی گردد که این مکان ها آماده بازدید شما نباشند.این شهر باوجود قدمت کهن خود هم اکنون از دسته شهرهایی با فنّاوری بالا محسوب می شوند که فقط سعی در حفظ اصالت های خوددارند ولی به روشی نو و جدید.در مقاله زیر ما تلاش خود را نموده ایم که شمارا با ۱۰ جاذبه گردشگری مهم این کشور آشنا کنیم گرچه ای سرزمین جاذبه هایی بسیار بیشتر رادار است ولی بااین حال ما به همین تعداد از آن بسنده خواهیم کرد. ما را همراهی نمایید.
نروژ

۱٫ شهر معدنی roros
یکی از شهرهای کشور نروژ و جاذبه های گردشگری نروژ که دارای معادن مس بسیار قوی است و در آن رگه هایی از مس را از دوران های گذشته کشف کرده اند و تا مدت ها به برداشت از این ماده معدنی همچنان ادامه می داندهمین شهر می باشد. پیشینه استخراج از معادن این شهر به چیزی در حدود قرن هفدهم میلادی باز می گردد و توقف آن در سال ۱۹۷۷ بوده است یعنی در طول قریب به ۳۰۰ سال این معادن اندوخته های غنی از مس زا دارا بودند. خانه های این شهر از چوب ساخته شده بودند و هم اکنون نیز آن ها را به همان شکل اولیه آن حفظ و حراست کرده بودند و شما با ورود به آن می توانید چیزی بالغ بر ۲۰۰۰ خانه را ملاحظه می کنید که با قدم زدن در بین آن ها حس خواهید نمود درگذشته های بسیار دور هستید.این ناحیه بسیار زیبا ازجمله مناطق نروژ محسوب می شود که دارای صنعت گردشگری است و مردم در حوالی معادن آن به کاشت محصولات کشاورزی مشغول هستند. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاذبه های گردشگری نروژ است، از دست ندهید.

۲٫ کلیسای چوبی urnes
قدمت این کلیسای زیبا که یکی از دیدنی های نروژ است، به حدود ۹۰۰ سال پیش بازمی گردد و همچنان توانسته که سالم و سرپا بماند و شما با دیدن آن به یاد بناهای کلیسا در زمان های بسیار قدیم بیفتید شاید در حدود قرون وسطا و لذت بسیاری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.در اکثر بناهای نروژ نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که در این ساختمان های به جای به کارگیری از سنگ از چوب بهره برده شده است.در این کلیسای زیبا سبک های معماری و طراحی بسیاری به کاربرده شده است سبک هایی مانند:سلتیک ،رومی و یا حتی وایکینگی و با تلفیق همگی این سبک ها توانسته اند بناهایی با این عظمت را پدیدآورند.مکان قرارگیری این کلیسا در قیمت غربی در ساحل نروژ می باشد که در دل خود ۲۸ کلیسای دیگر را شامل می شودکه آن ها هم ساخته شده از چوب می باشند. و تاریخچه کهن ترین این کلیساها به قرن دوازدهم بازمی گردد.. اگر شما جزو گردشگرانی هستید که به نروژ سری خواهید زد شمارا به دیدار این کلیسای زیبا تشویق می کنیم چراکه شما می توانید در این بنا تلفیقی از فرهنگ نورس در قبل از مسیحیت و فرهنگ مسیحیت در قرون وسطا را هم زمان به نظاره بنشینید و از تلفیق این دو نهایت لذت را ببرید. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاذبه های گردشگری نروژ است، از دست ندهید.
نروژ

۳٫ آبشار ورینگفوسن (voringfossen)
شما در نروژ آبشارهای زیادی را مشاهده می کنید که در بین آن ها ورینگفوسن هشتاد و سومین آبشار از دیدگاه بلندی به شمار می آید و یکی از جاهای دیدنی نروژ است که علاقه مندان به طبیعت را به سوی خود می کشاند. این آبشار بسیار خارق العاده از مناطق معروف نروژ محسوب می گردد که مکان قرارگیری آن نیز در منطقه ای خاص است جایی در بین دره ی mabodelen و اسلو oslo) ) و برگن (bergen) که همواره و باگذشت ۲۰۰ سال موردعلاقه همه مسافرانی است که به این کشور سفر می کنند.در بالاترین نقطه ای آبشار مرتفع شما شاهد یک بنای زیبا هستید که به عنوان هتل از آن استفاده می شود و آماده پذیرایی از علاقه مندان است . تنها نکته این هتل این است که شما برای استفاده و بهره مندی از آن نیاز است که از تعداد زیادی پله بالا بروید چیزی در حدود ۱۵۰۰ پله که تعداد نسبت زیادی خواهد بود،این هتل خاص که در سال ۱۸۸۰ بنا گردیده است همواره مورد توجه از جانب گردشگران و علاقه مندان قرارگرفته که برای رفتن به آن بسیار مشتاق هستند. در کنار همه این جلال و شکوه و زیبایی شما می توانید استفاده مفید از نیروی خدادادی را نیز مشاهده نمایید .مسئولان اقدام به احداث یک نیروگاه برق در بالای این آبشار نموده اند تا بتوانند حداکثر استفاده را از این جاذبه گردشگری ناب داشته باشند و این نشانه یک برنامه ریزی دقیق و درست است. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاذبه های گردشگری نروژ است، از دست ندهید.

۴٫ کلیسای جامع NIDAROS
ویلیام فاتح در سال ۱۰۶۶ اقدام به حمله به بریتانیا نموده بود و در گیرودار این جنگ به سر می برد در همین زمان وایکینگ های ساکن این منطقه اقدام به ساخت یکی از بهترین کلیساهای نروژ نمودند و کلیسای جامع nidaros را در شهر تروندهایم نروژ( trondheim) بنا نهادند.این بنای عظیم با توجه به اینکه چیزی در حدود هزار سال از تاریخ ساخت آن گذشته است ،در طول این دوران همواره توانسته لقب مهم ترین و ویژه ترین کلیسای نروژ را با خود به همراه داشته باشد و ازجمله عظیم ترین بناهایی محسوب شود که از قرون وسطای اسکاندیناوی به یادگار مانده است. از دلایل ساخت این بنا فردی بانام الاف( olave) بود که در آن هنگام به عنوان سردسته وایکینگ ها به حساب می آمد و در سال های بعد به فرمانروایی آن ها نیز محسوب شد،وایکینگ ها برای بزرگداشت و احترام به او این کلیسا را بنا نهادند. تاریخ مرگ الاف به سال ۱۰۳۰ بازمی گردد و مرگ او به دست مخالفین و در جنگ صورت پذیرفت ولی درست ۳۶ سال بعد یعنی در سال ۱۰۶۶ برادرزاده الاف برای یادبود او این ساخت این کلیسا را آغاز کرد.این بندرها سال ۱۰۹۰ به طور کامل ساخته شد ولی کار در همین جا به پایان نرسید بلکه تا حدود سال ۱۳۰۰ به درازا کشید تا این بنا گسترده تر شود و شکوهی بیشتر بیابد و در همین هنگام بود که توسط مردم به مکانی مقدس و زیارتی شناخته شد که همواره به بازدید و دیدار آن می پرداختند. بنابراین بازدید از این کلیسای جذاب را که یکی از جاهای دیدنی نروژ است، از دست ندهید.

۵٫ نردکپ ( nordkapp )
در دنیا مناطقی وجود دارد که خاص و فوق العاده هستند و شاید این خاص بودن به دلیل وجود تفاوت های آن ها با دیگر نقاط باشد. بی شک همگی شما از دیدن خورشید در ساعاتی از شب شگفت زده خواهید شد ولی یکی از دلایلی که نردکپ را خاص کرده است همین موضوع است. در این منطقه که یکی از جاهای دیدنی نروژ است، در تاریخ هایی خاصی که از ۱۴ ماه مه آغاز و تا ۲۹ جولای به طول می انجامد ،شما در دل سیاهی شب توانایی دیدن خورشید را در آسمان منطقه خواهید داشت به عبارت دیگر در این منطقه و در این زمان ها اصلاً شب نخواهد آمد و خورشید غروب نخواهد کرد. از دلایل این پدیده به شاید موقعیت جغرافیایی آن باشد .نردکپ در نقشه در شمالی ترین قسمت نروژ واقع شده است. راه های ارتباطی این منطقه به وسیله جاده های بین المللی می باشد. این ناحیه در تابستان ها پذیرای تعداد زیادی مسافر از نقاط مختلف دنیا است،چیزی در حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر برای دیدن از این منطقه حضور می یابند. از اعجازهای این ناحیه تنها موارد اشاره شده در بالا نخواهد بود بلکه دارا بودن طبیعتی بکر و دیدنی و همچنین یک محصول دریایی خاص بانام طوطیای دریایی از این منطقه ،محلی بسیار عالی برای همه گردشگران ساخته است. درواقع زادگاه اصلی طوطیای دریایی همین منطقه می باشد و شما با سفر به نردکپ می توانید از تمامی این موارد نهایت استفاده را ببرید. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاذبه های گردشگری نروژ است، از دست ندهید.

۶٫ یخچال طبیعی jostedalsbreen
بزرگ ترین یخچال های طبیعی در دنیا در این کشور قرارگرفته است و جزو جاهای دیدنی نروژ اند.در یخچال jostedalsbreen تا جایی که چشم شما یاری می دهد یخ وجود دارد،یخ و فقط یخ، منظره ای شگرف و بسیار خاص که شما تنها می توانید در همین ناحیه با این وسعت به تماشای آن بنشینید.اگر به بازدید از این یخچال طبیعی می روید باید بدانید که در قسمت جنوبی کشور نروژ و در پارک ملی Jostedalsbreen Glacier قرارگرفته است.اگر شما از علاقه مندان اسکی روی یخ هستید و یا دوست دارید که قدم زدن بر روی یخ را تجربه کنید بهترین انتخاب برای شما همین منطقه است ولی به یاد داشته باشید که برای راحتی و امنیت خودتان حتماً لوازم ایمنی و مایحتاج اولیه این تجربه را با خود همراه داشته باشید چراکه رعایت تمامی مسائل ایمنی به شما کمک خواهد کرد که لحظات خوب و بی خطر را تجربه نمایید،خطر همیشه در کمین شما خواهد بود مراقب باشید. برای اطمینان بیشتر می توانید در شهر به دنبال تورهایی باشید که به شما در این یاری می رساند و با استفاده از این تورها بازدید از کوه یخی و انجام ورزش هایی مفرح بر روی آن را انجام دهید.

۷٫ موزه کشتی وایکینگ ها
درگذشته هایی دور یکی از عواملی که از حضور مهاجمان به منطقه جلوگیری می نمود و همچون سدی قوی در برابر آن ها ظاهر می شد وایکینگ هایی بودند که سوار بر کشتی های خود در این نواحی گشت می زدند و سفرهایی دریایی داشتند.باوجودآن ها قسمت هایی از همسایگان و یا سایر افرادی که قصد حمله و تهاجم به این منطقه را داشتند مجبور به عقب نشینی می شدند. وایکینگ ها برای تسلط بهتر بر منطقه حکمرانی خود از کشتی برای سفر در آب ها بهره مند می شدند که امروز شما با بازدید از موزه اسلو می توانید به تماشای آن کشتی ها بپردازیدکه قدمت برخی از آن ها شاید حتی به قرن نهم نیز برسد. در نزدیکی اوزبرگ و در یک گورپشته یک کشتی بسیار قدیمی کشف شد که بانام کشتی اوزبرگ نام گذاری شد و ازجمله کشتی هایی است که شما در این موزه به تماشا خواهید نشست. در این موزه تنها از کشتی های وایکینگ ها مراقبت و نگهداری نمی شود بلکه از پارچه و لباس ها ،ابزارها ،لوازم خانه و سایر وسایلی که با کندوکاو گورهای وایکینگ ها یافته شده را هم حفظ و حراست می کنند. شما با رفتن به این منطقه و بازدید از این موزه می توانید رد پایی از گذشته را مشاهده کنید که برای شما بسیار مهیج خواهد بود. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاذبه های گردشگری نروژ است، از دست ندهید.

۸٫ کلیسای چوبی heddal
از بزرگ ترین کلیساهای نروژ می توان به کلیسای haddal اشاره نمود این کلیسا که از ساخت آن در افسانه های کهن منطقه نیز یادشده است یکی از زیباترین کلیساها این ناحیه به شمار می آید. در افسانه های قدیمی آمده است که ۵ کشاورز بومی منطقه این کلیسا را ساخته اند ولی نکته قابل تأمل این قضیه تعداد روزهایی است که صرف ساخت آن شده است، در این روایت نقل شده که کشاورزان فقط در ۳ روز موفق به تمام کردن بنای این مجموعه شدند. این کلیسای زیبا در قرن های ۱۹ و ۲۰ مرمت شد و با زیباسازی هایی که در این محل انجام شد شکوه و جلال آن دوباره به روزهای اوج خود نزدیک شد امروز علاقه مندان می توانند بازهم در این کلیسا مراسم ازدواج خود را برگزار نمایند و خاطره بهترین روز خود را در این محل به ثبت برسانند همچنین روزهای یکشنبه در تمام طول تابستان از این کلیسای چوبی بهره برداری می گردد. محل قرارگیری این کلیسا در نوتودن (notodden) می باشد و آن را به مریم مقدس تقدیم کرده اند،نمای این کلیسای چوبی بسیار زیبا و دیدنی است. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاهای دیدنی نروژ است، از دست ندهید.

۹٫ منطقه گردشگری bryggen
در سراسر دنیا آثار تاریخی و بسیار قدیمی و یا جاذبه های گردشگری وجود دارند که به جهت حفظ نام و حراست از موجودیت آن ها اقدام به ثبت آن ها در لیست آثار یونسکو می کنند تا هم به جهانیان معرفی شوند تا در صورت علاقه از آن ها بازدید نمایند و در کنار آن همه مردم دنیا به آینده این آثار و چگونگی حفظ و نگهداری آن ها علاقه مند شوند ازجمله آن می توان به بناهای قدیمی و قایق هایی اشاره نمود که در کنار منطقه bryggen منظره زیبایی را پدید آورده اند. Bryggen این مکان دیدنی در اطراف برگن واقع شده است و گفته می شود به مدت ۴۰۰ سال تحت عنوان مرکز تجارتی مهمی به شمار می آمده که قسمتی از پیمان هانزایی را نیز شامل می شود. اگر شما اکنون نیز به این منطقه سفر کنید خواهید دید که در میان خیابان ها و کوچه های دنج این نواحی خریدوفروش و روح تجارت همچنان از رونق زیادی برخوردار است.

۱۰٫ آبدره geirangerfjord
در سفر به نروژ و از نظر مهم ترین جاهای دیدنی نروژ، این آبدره، یکی از مناطقی ست که بسیار حائز اهمیت است و Geirangerfjord یکی از بهترین و مشهورترین این آبدره های به شمار می آید.مکان جغرافیایی این آبدره در جنوب غربی کشور نروژ و در اطراف شهر السوند( slesund) می باشد و چیزی در حدود ۱۵ کیلومتر درازا دارد. اگر بخواهید بدانید که آبدره چیست می توانیم به زبان ساده تر بگوییم که به شاخه هایی باریک و عمیقی از دریا گفته می شود که در دل خشکی پیش روی کرده است و به نوعی تحت عنوان یک معجزه طبیعی شناخته می شود. Geirangerfjord دارای تخته سنگ هایی با ارتفاعی زیاد و جلال و شکوه فراوان است که در کنار آن دیدن منظره هایی سبز و زیبا از طبیعت بکر کوه ها خالی از لطف نخواهد بود.همچنین این منطقه با آبشارهایی چشم نواز و مزرعه هایی فراخ توانسته از دیدنی ترین مناظر نروژ را برای هر گردشگری رقم بزند. بنابراین در سفر به نروژ، بازدید از این منطقه را که یکی از جاهای دیدنی نروژ است، از دست ندهید.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها