گردشگری

⊰⊰⊰ آدرس بوستان گفتگو کجاست ؟ (تهران) آشنایی با پارک گفتگو ⊱⊱⊱

آدرس بوستان گفتگو کجاست 2

آدرس بوستان گفتگو کجاست.برای دانستن آدرس و همچنین تصاویر با ما خوزستان خبر همراه باشیدیکی از مهم ترین پارک ها و بوستان های شهر تهران پارک گفتگو است . با اجاره خونه همراه باشید تا با این پارک متفاوت و بی نظیر بیشتر آشنا شویم.

آدرس بوستان گفتگو کجاست

آشنایی با پارک گفتگو تهران :

پارک گفتگو تهران در سال 1382 در زمینی به وسعت 144580 متر مربع در غرب تهران بزرگ افتتاح گردید.

در این پارک گونه های مختلف گیاهی زیست میکنند ، به طوری که حدود 7 هکتار از پارک برای کاشت 100 گونه از گیاهان فصلی و دائمی استفاده شده است. همین عامل سبب شده است این پارک به نوعی نمایشگاه دائمی گل و گیاه نیز تبدیل شود.

آدرس بوستان گفتگو کجاست 2

همچنین وجود معماری خاص آمیخته با فرهنگ ملل مختلف و وجود مسیرهایی برای رفت و آمد هر نوع وسیله ای از جمله کالسکه و ویلچلر ، این پارک را از سایر پارک های تهران متمایز ساخته است.

امکانات بوستان گفتگو :

آدرس بوستان گفتگو کجاست 3

از امکانات تفریحی پارک می توان به وجود 8 آبنما که در نقاط مختلف پارک ایجاد شده است ، زمین بازی به وسعت 491 متر مربع و دو زمین اسکیت با مجموع مساحت 3,407 متر مربع اشاره کرد. همچنین در این پارک امکانات دیگری همچون رستوران ها ، کافی شاپ، بوفه ، سرویس بهداشتی ، کتابفروشی و مسجد نیز وجود دارد.

سبک های طراحی باغ های پارک گفتگو :

آدرس بوستان گفتگو کجاست 4

در این پارک با بهره گیری از فرهنگ کشورهای مختلف همچون ایتالیا، چین و فرانسه باغ هایی با سبک های معماری این کشورها ایجاد شده است تا بازدیدکنندگان با معماری و پارک سازی این کشورها از نزدیک آشنا شوند.

از جمله این باغ ها می توان به باغ ایرانی ، باغ انگلیسی و باغ ایتالیایی می توان اشاره کرد.

نمایشگاه گل و گیاه در بوستان گفتگو :

آدرس بوستان گفتگو کجاست 5

مکان نمایشگاه : این نمایشگاه ها در ضلع جنوبی پارک و در محل نمایشگاه های شهرداری تهران برگزار میشود.

 

پارک گفتگو کجاست و راه های دسترسی به بوستان گفتگو :

آدرس : تهران – گیشا – خیابان نصر- خیابان پیروزی – پارک گفتگو تهران

این پارک از سمت شمال به پل های تقاطع اتوبان شهید چمراه ، از شرق به بزرگراه چمران ، از غرب به گیشا و کوی نصر و از سمت جنوب به خیابان جواد فاضل ختم می شود.

دسترسی با مترو : نزدیک ترین مترو به پارک گفتگو ایستگاه مترو توحید واقع در خط 4 مترو ( ارم سبز- شهید کلاهدوز ) است.

دسترسی با BRT : اگر قصد دارید بوسیله ی اتوبوس های بی آر تی به پارک سفر کنید باید سوار اتوبوس های خط 4 بی آر تی (ترمینال جنوب – پارک وی) شوید ، سپس در ایستگاه گیشا پیاده شوید و بعد به سمت شمال بزرگراه چمران حرکت کنید.

 

 

 

 همچنان بخوانید :

بوستان گفتگو بوستان‌ فرامنطقه‌ای است که با بیش‌ترین تنوع گیاهی و طراحی‌های مختلف از زیباترین بوستان‌های غرب تهران به شمار می‌رود.

این بوستان، یک میلیون و 445 هزار و 80  متر مربع مساحت دارد  که 7 هکتار آن به کاشت 100 گونه گیاه فصلی و دائمی اختصاص یافته است .

تاریخچه:
بوستان گفتگو توسط سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در محدوده شهرداری منطقه دو واقع در غرب تهران احداث و در اردیبهشت ماه سال 1382 افتتاح شد.

این بوستان نقش بسیار مهمی در کاهش آلودگی هوای منطقه و پر کردن اوقات فراغت مردم ایفا می‌کند.

گونه‌های گیاهی:
چنار، توت، سدروس، سروخمره ای، میخک هندی، کاج مشهد، کبوده، ماگنولیا، چرم لیفه، نوئل، توری، صنوبر، اقاقیا و انواع درختچه نظیر بربریس، بوداغ،سوداغ، پیراکانتا، مورد، سنجد زینتی، ارغوان، فوتینیا ( سه رنگ ) گل یخ و گل شرابی، گونه‌های نادر نظیر بامبو، فالاریس و برجینیا از گونه‌های گیاهی بوستان گفتگو هستند.

بوستان گفتگو
نوع طراحی این بوستان منظم ( باغ‌های ایرانی، فرانسوی، انگلیسی، ایتالیایی و ژاپنی ) است.

امکانات بوستان:
مسجد، رستوران، کتابخانه تخصصی چند رسانه‌ای فضای سبز، زمین بازی کودکان، زمین اسکیت، آمفی تاتر روباز، فروشگاه کتاب، ساختمان کوشک شامل مرکز کارآموزی و آموزشی کشورهای با پوشش کم جنگل، کودک سرا، هشت آبنما، آلاچیق وسرویس بهداشتی از امکانات بوستان گفتگو هستند.

همچنین تندیس‌ مشاهیر و بزرگان مانند امیرکبیر، سعدی، رودکی، مدرس، محمدعلی صنعتی، سیمون بولیوار و حضرت مریم در این بوستان نصب شده است.

در محدوده این پارک محورهای ارتباطی به دو بخش پیاده جهت پیاده روی و تردد مراجعین و سواره در محدوده کناری پارک تقسیم می‌شوند. در ضمن مسیرها و معابر به نحوی طراحی شده‌اند که امکان تردد صندلی چرخ‌دار نیز در اغلب مسیرهای بوستان وجود داشته باشد. ایجاد فضاهای گوناگون با کاربری‌های متفاوت این فضا را به یکی از بوستان‌های فرا‌منطقه‌ای تهران تبدیل کرده است.

کتابخانه
کتابخانه تخصصی سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران در محدوده باغ ایرانی حاوی کتب تخصصی در زمینه فضای سبز به زبان‌های فارسی و انگلیسی، بعنوان یکی از منابع مهم دانشجویان و کارشناسان فضای سبز است. کتابخانه همچنین حاوی دستورالعمل‌ها و طرح‌های تحقیقاتی سازمان فضای سبز شهر تهران، مجلات فارسی و انگلیسی و نرم افزارهای مرتبط با فضای سبز می باشد و همه روزه به جز روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح لغایت 20 بعداز ظهر باز است.

خانه سلامت و خانه اسبا‌ب‌بازی
خانه اسباب بازی بوستان گفتگو در طبقه همکف ساختمان کوشک ایرانی برای خردسالان طراحی شده است.

زمین بازی
زمینی به وسعت 491 متر مربع واقع در شمال آب‌نمای مرکزی با وسایل بازی برای کودکان اختصاص داده شده است.

زمین‌های اسکیت
دو زمین اسکیت به مساحت کل سه هزار و 407  متر مربع در قسمت شمالی کوشک ایرانی در نظر گرفته شده است.

رستوران
رستوران بوستان به مساحت 1500 متر مربع در مرکز بوستان و در مجاورت دریاچه محیطی قرار دارد.

مسجد
مسجد حضرت امام حسین (ع ) به مساحت 170 متر مربع در شمال شرقی ساختمان اداری واقع شده است.

آب‌نما
هشت آبنما در نقاط مختلف بوستان به مساحت کل 435 متر مکعب واقع شده است. اغلب آبنماها دارای فواره و نورافکن هستند.

سرویس‌های بهداشتی
سه سرویس بهداشتی به مساحت کل 134 متر مربع در نقاط مختلف پارک قرار دارند.

کتاب‌فروشی
غرفه‌ای در سمت شرق ساختمان کوشک جهت عرضه محصولات فرهنگی درنظر گرفته شده است.

آدرس:
این بوستان از شمال به مجموعه پل‌های تقاطع بزرگراه‌ شهید چمران و حکیم ، از جنوب به خیابان جواد فاضل، از شرق به بزرگراه شهیدچمران و از غرب به کوی نصر ختم می‌شود.

منبع این مطالب : ejarekhone و sedayiran

(5 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها