گردشگری

معرفی شهرهای کوچک و زیبای ایتالیا

خوزستان خبر –  هر کشوری دارای شهرهای بزرگ و کوچک و روستاهایی می باشد که هرکدام زیبایی های خاص خود را دارند. گردشگران بیشتر مقصد خود را از بین شهرهای بزرگ و شناخته شده انتخاب می کنند و معمولا روستاها و شهرهای کوچک ناشناخته از دید آن ها پنهان می مانند. جاذبه های گردشگری ایتالیا کم نیستند برای همین، قصد داریم تا شهرهای کوچک، زیبای ایتالیا و دیدنی های ایتالیا را به شما عزیزان معرفی کنیم تا در صورت سفر به ایتالیا از این مناطق زیبا نیز دیدن نمایید.

دهکده آتِرانی در منطقه کامپانیا
دهکده کوچک و زیبایی آترانی در میان دو صخره بزرگ واقع شده و چشم اندازی بسیار دیدنی به دریای تیرینییِن دارد. با ۳۰ دقیقه پیاده روی از این دهکده به منطقه امالفی می رسید. در ساحل امالفی شهرهای شناخته شده ای مانند پوزیتانو و سورنتو قرار دارند که دیدن آن ها خالی از لطف نیست. از ویژگی های بارز این منطقه می توان به کلیساهای زیبا و دیدنی، میدان ها و رستوران های منحصر بفرد آن اشاره کرد. یکی از این رستوران ها، رستوران آپانزا می باشد که غذاهای لذیذ و تازه دریایی و پنیر موزارلای دودی آن بسیار مشهور است و از جاذبه های گردشگری ایتالیا هستش.

سالوتزو در منطقه پیِدمونت
از جاذبه های گردشگری ایتالیا سالوتزو هستش که یک شهر کوچک قرون وسطایی است که در بخش جنوبی شهر تورین واقع شده است. این شهر چشم انداز زیبایی به رشته کوه های پوشیده از برف آلپ دارد. در سالوتزو می توانید برج های ناقوس، مناره های باستانی و خانه هایی با پشت بام های سرامیکی قرمزرنگ را مشاهده نمایید. از دیگر دیدنی های این شهر می توان به منطقه تاریخی کاستیلیا اشاره کرد. بنای تاریخی کازاکاواسا یکی دیگر از جاذبه های این شهر است که اکنون تبدیل به موزه ای برای قرار دادن نقاشی های دیواری زیبا و پتینه کاری های طلایی شده است. همچنین قلعه ای تماشایی متعلق به قرن ۱۴ میلادی در این منطقه وجود دارد که می توانید از آن در سفر به ایتالیا دیدن کنید.

دهکده کولودی در منطقه توسکانی
دهکده کولودی یک دهکده زیبا و قرون وسطایی است که در منطقه توسکانی و بین شهرهای فلورانس و پیزا واقع شده است. این دهکده در لابه لای تپه های سرسبز قرار دارد و پر از مجسمه های دوره رنسانس، فواره های اورانته و باغ های سرسبز بامبو می باشد. معروفیت این دهکده به این دلیل است که اینجا محل زندگی کارلو کولودی خالق پینوکیو بوده است. اگر به این دهکده سفر کردید، تماشای پارک پینوکیو و بزرگ ترین مجسمه چوبی پینوکیو در این پارک را از دست ندهید.

دهکده کاستِلوچو در منطقه اومبریا
دهکده کاستلوچو زیباترین دهکده در میان رشته کوه های آپنین می باشد که بر روی یک تپه شیب دار واقع شده است. این دهکده از یک طرف با دشت های سرسبز و از طرف دیگر با کوهستان های برفی زیبا محاصره شده است. این دشت های زیبا در فصل بهار پر از گل های رنگارنگ می شوند و جلوه خاصی به آن می بخشند. بنفشه های زیبا، خشخاش های قرمز رنگ و گیاهان کلزا زینت بخش این دهکده مرتفع می باشند. کاستِلوچو پر از کلیساها و میدان های دیدنی است که حتما از دیدن آن در سفر به ایتالیا لذت خواهید برد.

شهر مونت ایزولا در منطقه لُمباردی
این شهر بر روی جزیره مونت ایزولا در نزدیکی شهر میلان قرار دارد. دیدنی های بی نظیر این شهر، رستوران های فوق العاده و کافه ها و باربیکیوهای کنار دریاچه باعث زیبایی و جذابیت این شهر کوچک شده است. کلیسای مدونا دلا چریولا که بر روی قله این شهر قرار دارد، یکی از زیباترین دیدنی های مونت ایزولا محسوب می گردد. اگر در شهر میلان اقامت دارید، پیشنهاد می کنیم حتما از این شهر کوچک زیبا در سفر به ایتالیا دیدن کنید. از سمت میلان با کمتر از ۲ ساعت رانندگی به دریاچه ایزِئو خواهید رسید. سپس با سوار شدن بر روی شناورهای خودرو وارد شهر مونت ایزولا می شوید. این شهر در میان زیباترین دریاچه های منطقه لمباردی واقع شده است.

شهر آلبروبِللو در منطقه پولیا
آلبروبللو یک شهر کوچک و زیبا است که در منطقه پولیا در استان باری ایتالیا واقع شده است و یکی از دیدنی های ایتالیا هستش. شهر آلبروبللو به دلیل خانه های سفید گنبدی شکلی که دارد مشهور است. با رفتن به میدان پوپولوی این شهر می توانید نمای بسیار زیبایی از کل شهر را مشاهده کنید. خانه های مخروطی سفیدرنگ این شهر که به صورت کوه های پوشیده از برف به نظر می رسند. منظره این شهر به اندازه ای دیدنی و منحصر به فرد می باشد که در سال ۱۹۹۶ توسط سازمان یونسکو به عنوان یک میراث جهانی به ثبت رسید.

شهر بِلونو در منطقه وِنِتو
بلونو یکی از شهرهای زیبا و دیدنی های ایتالیا است که دورتادور آن را چشم اندازهایی جذاب قرا گرفته اند. این شهر بر روی پرتگاهی بر فراز رودخانه پیاوه قرار گرفته است و منظره ای از کوه های پوشیده از برف منطقه دولومیتِس پس زمینه آن را تشکیل می دهند. داخل این شهر کوچک پر از ساختمان ها، کاخ ها و کلیساهایی به سبک رنسانس است. اگر مسافر شهر ونیز ایتالیا هستید می توانید با طی کردن مسیری حدود ۳۰ دقیقه از شهر زیبای بلونو دیدن کنید.

شهر پیِتراپِرتوزا در منطقه بازیلیکاتا
این شهر که در ارتفاع ۱۰۷۰ متری سطح دریا واقع شده، یکی از دیدنی ترین شهرهای ایتالیا می باشد. پیتراپرتوزا به زیبایی بین تخته سنگ های زیادی قرار گرفته و منظره ای فوق العاده و منحصر به فردی را ایجاد کرده است. از جاذبه های دیدنی این شهر می توان به خرابه های باستانی و قلعه های قرن نهمی ساراچِن ها اشاره کرد. همچنین ایل وُلُ دِل آنجِلو بلندترین زیپ لاین جهان در این شهر قرار دارد که با سوار شدن بر روی آن می توانید نمای هوایی زیبایی را از پیتراپرتوزا و دیدنی های ایتالیا را مشاهده نمایید.

شهر چِفالو در جزیره سیسیل
چفالو یکی دیگر از شهرهای قرون وسطایی ایتالیاست که در نزدیکی شهر پالِرمو قرار دارد. از این شهر زیبا برای تصاویر کارت پستال ها و فیلم سازی نیز استفاده می شود. می توان از سینما پارادیزو به عنوان یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در چفالو نام برد. قلعه مرتفع لاروکا یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا می باشد که غروب آفتابی بی نظیر دارد. گردشگاه کنار آبی لونگوماره و کلیساهای موزاییکی زیبا از دیگر دیدنی های چفالو و دیدنی های ایتالیا هستند.شهر ساحلی اِسپِرلونگا در منطقه لاتزیو
اسپرلونگا شهری کوچک با سواحل بکر و زمین های سرسبز می باشد. این شهر در نزدیکی روم قرار گرفته و گفته می شود در گذشته بسیاری از امپراطوری های روم از این مکان برای مخفی شدن استفاده می کردند. این شهر در پرتگاهی ساخته شده و در نوک این پرتگاه تفرجگاه ساحلی توره ترولیا قرار دارد. از این نقطه می توانید زیباترین چشم انداز را داشته باشید. موزه باستان شناسی دیسپرلونگا نیز یکی دیگر از جاذبه های گردشگری است که در این شهر قرار دارد.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها