گردشگری

ترسناک ترین فرودگاه های جهان

خوزستان خبر – از میان انواع روش‌های حمل و نقل، هواپیما امن‌ترین راه برای سفر است. طبق تحقیقی که در سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۹ انجام شد هواپیما‌ها کمترین شمار مرگ و میر را به ازای یک میلیارد مایل سفر به خود اختصاص دادند (۰. ۰۷) درحالیکه موتورسیکلت با ۲۱۳ بیشترین آمار مرگ و میر را داشت. بااین حال اگر همچنان از پرواز می‌ترسید شما را سرزنش نمی‌کنیم. درحالیکه فرسودگی و آشفتگی دو دلیل اصلی هستند که مسافران در هواپیما احساس ناراحتی می‌کنند، این فرود است که اغلب مردم را در لبه صندلی هایشان نگه می‌دارد. البته فرود به دلایل متعددی می‌تواند اضطراب آور باشد از جمله محدودیت دید و باندهای کوچکی که از میان بلندترین رشته کوه‌ها عبور می‌کنند. در اینجا با ترسناک‌ترین فرودگاه‌های جهان آشنا می‌شوید.

فرودگاه بین المللی کریستین رونالدو، سانتا کروز، پرتغال
نزدیکی این فرودگاه به اقیانوس اطلس حس تهوع و نگرانی ایجاد می‌کند، زیرا به نظر می‌رسد هواپیما در آب فرود خواهد آمد.

فرودگاه تنزینگ هیلاری، نپال
هنگام فرود در این فرودگاه با منظره کوه‌های بلند اورست روبرو می‌شوید و به خطر برخورد هواپیما با آن فکر می‌کنید.

فرودگاه بین المللی شاهزاده جولیانا، سنت مارتن
برای برخی مسافران ساحلی در جزیره کارائیبی سنت مارتن، به نظر می‌رسد هواپیما از بالای سرشان عبور می‌کند. اما تا به امروز هیچ تصادف بدی از این فرودگاه گزارش نشده است.

فرودگاه لاگواردیا، نیویورک سیتی
این فرودگاه یکی از شلوغ‌ترین فرودگاه‌های آمریکاست و حدود ۳۰ میلیون مسافر در سال ۲۰۱۶ از طریق آن پرواز کرده اند و بسیاری از خلبانان با مشکل فرود در آن روبرو شدند. فضای شلوغ، بادهای اقیانوسی و باند کوتاه از مشکلات آن هستند.

فرودگاه بین المللی تونکونین، هندوراس
این فرودگاه که در سال ۱۹۲۰ ساخته شده به علت باند کوتاه و نزدیکی به کوه یکی از خطرناک‌ترین فرودگاه‌های جهان است.

فرودگاه کورشول، فرانسه
ایده بازدید از این شهر جذاب فرانسوی فوق العاده به نظر می‌رسد تا اینکه متوجه می‌شوید مجبورید در این فرودگاه محلی فرود بیایید. باند کوتاه این فرودگاه به یک دره عمودی وحشتناک در کنار کوه ختم می‌شود.

فرودگاه بارا، اسکاتلند
هیچ باند قابل مشاهده‌ای برای مسافران این فرودگاه وجود ندارد و هواپیما‌ها روی نوار باریکی در ساحل فرود می‌آیند. شب‌ها اغلب چراغ‌های اتومبیل‌ها برای کمک به دید بیشتر خلبانان استفاده می‌شود.فرودگاه بین المللی جبل الطارق، جبل الطارق
این فرودگاه یک جاده واقعی دارد که مستقیم از وسط باند فرودگاه عبور می‌کند.

فرودگاه پارو، بوتان
فرودهای این فرودگاه محدود به ساعات روز می‌باشند، اما تن‌ها هشت خلبان در جهان صلاحیت فرود در آن را دارند و هواپیما‌ها باید در باند نسبتا کوتاهی در نزدیکی چند خانه فرود بیایند.

 

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها