جهان

ونکوور در کدام استان است

اگر دوست دارید بدانید ونکوور در کدام استان است با خوزستان خبر همراه شوید.

ونکوور (Vancouver) شهری در کانادا است که از لحاظ قومی و نژادی بسیار متنوع است.زندگی در ونکوور نیز از کیفیت و استانداردهای بالایی برخوردار است. حدود 50 درصد از ساکنین شهر ونکوور و حدود 44 درصد از شهر بزرگتر که شامل خود ونکوور و حومه ی آن می شود از زبان انگلیسی به عنوان زبان اصلی خود برای صحبت استفاده نمی کنند که نشان دهنده تنوع جمعیتی بالا در این شهر است.

ونکوور به عنوان بهترین شهر برای زندگی از بین تمامی شهرهای جهان به خود می بالد. این شهر به طور مداوم بین بهترین شهرهای قابل زندگی قرار گرفته است. ونکوور به خاطر برنامه های خلاقانه خود در زمینه ی پایداری محیط زیست، شهری شناخته شده است.

مردم این شهر بسیار دوستانه و مودب با یکدیگر برخورد می کنند. با توجه به آمار مجله فوربز، ونکوور یکی از 10 شهر تمیز جهان است.

اغلب بین ونکوور و تورنتو مقایسه هایی انجام می شود. به طور کلی می توان گفت، زندگی در ونکوور نسبت به تورنتو از اضطراب کمتری برخوردار است و احساس آرامش بیشتری در آن وجود دارد. تورنتو شهری است کاملا تجاری و یقه سفیدها در این شهر موفق تر هستند. اما ونکوور کمی متفاوت تر است و بیشتر کارهایی طرفدار دارد که مبنی بر سرمایه گذاری است.

در ونکوور نسبت به شهرهای دیگر کانادا نرخ جرائم بالاتر است. اما از سال 2010 پلیس ونکوور با شناسایی باندهای تبهکاری این جرائم را تا حد بسیار زیادی کاهش داده است.

جغرافیا و آب و هوای ونکوور کانادا

ونکوور، بزرگترین شهر ایالت بریتیش کلمبیا در ساحل غربی اقیانوس آرام واقع شده است. درنتیجه به خاطر موقعیت جغرافیایی اش و صادرات به آسیا و سواحل غربی آمریکا، بندر بسیار مهمی محسوب می شود.

آب و هوای ونکوور به طور کلی نسبت به استانداردهای کانادا ملایم تر است. بین تمامی شهرهای بزرگ کانادا ونکوور گرم ترین آب و هوا را در زمستان دارد. زمستان های ملایم نتیجه تلفیق تاثیر اقیانوس آرام و کوه های راکی است که توده هوای سرد زمستانی به سمت دیگری از قاره حرکت می کند.بارش برف در ونکوور به طور متوسط 11 روز در سال است و به ندرت به عمق بیش از چند سانتی متر می رسد.تابستان های ونکوور نیز خشک، آفتابی و تا حدودی گرم است.

 

 

کسب و کار و اشتغال در ونکوور

استان بریتیش کلمبیا به همراه ونکوور یکی از قطب های مهم اقتصادی کانادا محسوب می شوند. این شهر یکی از بزرگترین مراکز صنعتی کانادا است که اقتصاد بسیار متنوعی دارد. ونکوور بزرگترین بندر کانادا درآمد روزانه 200 میلیون دلار حاصل از بارگیری را به خود اختصاص داده است. ونکوور به عنوان اولین بندر آمریکای شمالی برای صادرات رتبه بندی شده است و طبق گزارش اینتر ویستاس (interVISTAS) این بندر حدود 6.1 میلیارد دلار دستمزد را برای 130000 شغل در کانادا ایجاد کرده است که حدود 45000 شغل، ونکوور و حومه های آن را شامل می شود.

 

 

ونکوور هچنین خانه ی اصلی انواع مختلفی از صنایع مانند بیو تکنولوژی ، سوخت های جایگزین و توسعه ی نرم افزار است.

شرکت QLT یک شرکت زیست دارویی جهانی است که در ونکوور مستقر شده که 350 نفر را در زمینه ی تحقیق و فناوری های جدید اداره می کند.

شرکت MDA (مک دونالد، دتوایلر و شرکاء) بیش از 1000 نفر را در زمینه فناوری های ماهواره ای و اطلاعاتی در ریچموند مشغول به کار کرده است. شرکت های فن آوری خارجی در ونکوور شامل اریکسون (Ericsson)، آی بی ام (IBM)، اینتل (Intel)، کوداک (Kodak)، مایکروسافت (Microsoft) و نوکیا (Nokia) هستند. اچ اس بی سی (HSBC) دارای دفتر مرکزی در ونکوور است، همانطور که تعداد زیادی از شرکت های معدن کاری و جنگلداری نیز در این شهر فعالیت می کنند. با این حال ونکوور دارای دفاتر اصلی شرکت های بزرگ کمتری نسبت به تورنتو و کالگری است.

صنعت سینما به سرعت در ونکوور در حال رشد است و در حال حاضر دومین تولید کننده بزرگ نمایش های تلویزیونی در هر نقطه ای از شمال آمریکاست.مکان های دیدنی ونکوور صنعت گردشگری را در این شهر تضمین می کند. ونکوور میزبان بازی های زمستانی المپیک و پارالیمپیک 2010 بوده است.پیش بینی می شود که اقتصاد ونکوور تا سال 2018 حدود سه درصد افزایش یابد.

تحصیل در ونکوور کانادا

ونکوور دو دانشگاه بزرگ دارد : دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) و دانشگاه سایمون فریزر (Simon Fraser University)

دانشگاه یو بی سی یکی از معروف ترین و خوشنام ترین دانشگاه های کانادا، بین دانشگاه های این کشور رتبه دوم و در جهان جایگاه 31 ام را به خود اختصاص داده است. دانشگاه سایمون فریزر که به آن لقب برکلی شمالی را داده اند ، در رده دهم دانشگاه های کانادا قرار دارد.

ونکوور همچنین دارای چندین کالج در رشته های علوم اجتماعی ، دانشگاه های هنر و طراحی و مدرسه فیلم سازی ونکوور است.

دانش آموزان مدارس ابتدایی و دبیرستان های دولتی تأمین مالی شده و به طور کلی به دانش آموزان آموزش های عالی ارائه می شود، مگر اینکه تحصیلات خصوصی را انتخاب کنید.

در لیست زیر بهترین موسسه های دولتی با بهترین عملکرد تحصیلی ذکر شده است:

دانشگاه هیل ، ونکوور (University Hill, Vancouver)

لرد بینگ ، ونکوور (Lord Byng, Vancouver)

سنتینل ، غرب ونکوور (Sentinel, West Vancouver)

راکریج ، غرب ونکوور (Rockridge, West Vancouver)

شاهزاده ولز ، ونکوور (Prince of Wales, Vancouver)

لانگلی فاین آرتز ، فورت لنگلی (Langley Fine Arts, Fort Langley)

بهترین مکان برای زندگی در ونکوور

ونکوور شهری پر خرج برای زندگی است و بعد از هنگ کنگ و سیدنی گران قیمت ترین بازار مسکن در کانادا را داراست.

دولت تلاش های بسیاری برای کاهش هزینه های مسکن به کار گرفته است که شامل مساکن دولتی، افزایش تراکم و استفاده از آپارتمان های شریکی (secondary suite) می شود. البته این آپارتمان ها، خانه های بزرگی هستند که تقسیم شده اند و هر قسمت آشپزخانه، حمام و محوطه ی زندگی خود را دارد.

تعداد زیادی از مردم در آپارتمان های بلند زندگی می کنند. در ونکوور تراکم خانه ها بسیار زیاد است و آپارتمان ها بیش از حد به هم نزدیکند زیرا در ونکوور بیش از هر شهر کانادا، هرگونه توسعه توسط دریا و کوه ها محدود شده است.

در اواسط سال 2016 متوسط هزینه خانه در ونکوور 1008000 دلار بود که بسیار گرانتر از تورنتو است.

آمار مسکن ونکوور در سپتامبر 2016 نشان می دهد که خرید یک خانه شهری در مناطق مختلف شهر چه هزینه هایی دارد:

436000$ در دلتای شمالی

900000$ در شمال ونکوور

700000$ در ریچموند

500000$ در شرق ونکوور

1500000$ در غرب ونکوور

1300000$ در ونکوور غربی

هزینه های آپارتمان در ونکوور:

240000$ در دلتای شمالی

380000$ در شمال ونکوور

600000$ در ریچموند

450000$ در شرق ونکوور

800000$ در غرب ونکوور

600000$ در ونکوور غربی

اکثر خانه های اجاره ای در ونکوور بدون اثاثیه هستند و به مدت 12 ماه اجاره داده می شوند.

قیمت آپارتمان های اجاره ای در ونکوور :

1100$ در دلتای شمالی

1000$ در ساری (Surrey)

1100$ در وایت راک

بهترین محله های ونکوور در مرکز شهر، قسمت غربی مرکز شهر و همچنین شمال ونکوور است. شمال ونکوور یکی از کمترین میزان جرم و جنایت در کانادا را دارد.

یکی از گران ترین مناطق ونکوور غرب مرکز شهر است. درحالی که شرق شهر منطقه ای فقیزنشین است و میزان جرم و جنایت در ان بالاتر از سایر مناطق است. اما در همین مناطق فقیرنشین مکان های بسیار خوبی برای زندگی وجود دارد که امکانات زیادی را برای زندگی فراهم می آورد.

محیط زیست و حمل و نقل در ونکوور

ونکوور شهری تمیز و با قابلیت بالای زندگی است. این نتیجه ادغام طبیعتی زیبا و زیست محیطی قوی و حفاظت شده است. افزایش جمعیت باعث شده است تا از وسایل نقلیه بیش از پیش استفاده شود. با این وجود سطح بالای آلاینده ها با سیاست های زیست محیطی در حال کاهش است.

ونکوور گزینه های گوناگونی برای حمل و نقل عمومی ، از اتوبوس ها و سی باس ها (seabus) گرفته تا خدمات راه آهن را به مسافران خود ارائه می دهد. اسکای ترین (Sky Train) یک سیستم ریلی پهناور است که در سرتاسر شهر کشیده شده و خدمات موثری را ارئه می دهد. سیستم راه آهن سریع السیر ساحل اقیانوس آرام، سیستم ریلی بین المللی بریتیش کلمبیا است که مرکز شهر را به شهرهای مختلف این استان متصل می کند.

 

 

ونکوور تنها یک بزرگراه دارد که از گوشه ی شمال شرقی شهر عبور می کند.

شبکه ای از خطوط دوچرخه سواری در سرتاسر شهر وجود دارد و دوچرخه به عنوان یک روش اصلی حمل و نقل استفاده می شود. مردم در این شهر بیشتر از هر شهر دیگری در کانادا راه می روند و دوچرخه سواری می کنند.

 

 

کارهایی که باید در ونکوور انجام دهیم

در ونکوور مکان های محبوب و پرطرفدار زیادی به چشم میخورد، رستوران های برجسته با ملیت های مختلف، فرصت های فعالیت در فضای باز در طول سال و انواع رویدادهای ورزشی از جمله فعالیت های محبوب در ونکوور کانادا می باشند.

ونکوور مهد موسیقی کانادایی است. گالری هنر ونکوور یکی از اصلی ترین صحنه های هنری این شهر می باشد. موزه های ونکوور نیز از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

ونکوور خانه ی جشنواره سالانه فرینج (annual Fringe Festival) و یک فستیوال بین المللی فیلم است. با وجود تمام این جاذبه ها اگر کسی به فعالیت های فرهنگی جدی تری علاقه دارد توصیه می شود به تورنتو برود. ونکوور یک مقصد بسیار عالی برای تفریحات سالم در فضای باز است. دوچرخه سواری، گلف، قایقرانی، پیاده روی، اسکی و اسنوبرد از جمله فعالیت های بسیار محبوب در این شهر است. نرخ پایین چاقی در بزرگسالان ونکوور در مقایسه با سایر مردم کانادا نتیجه این فعالیت ها بوده است.

بیش از 3200 هکتار  پارک در ونکوور وجود دارد که بزرگترین آنها پارک استنلی است.

 

 

معایب زندگی در ونکوور کانادا

         بالاترین قیمت اجاره و خرید مسکن در کانادا

         بالاترین هزینه زندگی بین شهرهای شمال آمریکا

         نرخ بالای جرم و جنایت نسبت به شهرهای دیگر کانادا

         زمستان های ابری و مرطوب

         رشد سریع جمعیت

مزایای زندگی در ونکوور کانادا

  •    پایین بودن نرخ چاقی بین مردم
  •   پایین بودن نرخ سیگار کشیدن
  •  مردم سالم با طول عمر زیاد بین تمام کانادایی ها
  •  یک نفر از شش نفر برای رفتن سر کار پیاده روی می کنند یا می دوند.
  •  صنعت فیلم سازی در این شهر در حال رشد است.
  •  اقتصادی قوی با طیف گسترده ای از صنایع و فرصت ها
  •  آب و هوایی معتدل با بارش محدود برف
  • تابستان های گرم و آفتابی
  • سرزمینی زیبا با منظره دریا که طیف وسیعی از گزینه های تفریحی سالم را فراهم می کند.
  • سیستم حمل و نقل گسترده
  •  کیفیت هوای بسیار عالی
  •   به طور پیوسته بین سه شهر برتر از لحاظ قابلیت زندگی قرار داشته است.

ونکوور

  •    سومین ناحیه کلان شهر پرجمعیت کانادا
  •  حدود 600000 نفر جمعیت
  •  حدود 2.4 میلیون جمعیت شهر و حومه
  •   شناخته شده به عنوان منطقه ای زلزله خیز
  •   دارای تابستانی گرم و آفتابی
  •  دارای زمستان های مرطوب، مه آلود و ملایم تر نسبت به شهرهای دیگر کانادا
  •  یکی از بهترین شهرهای مطالعاتی در سرتاسر جهان
  •  گرانترین بازار مسکن در کانادا
  •   یکی از تمیزترین شهرهای جهان
  •   حدود 45 دقیقه رانندگی از مرز ایالت متحده و 2 ساعت نیم رانندگی از سیاتل و واشنگتن
  •  یک شهر انگلیسی زبان
  • حدود 700000 نفر مقیم که به زبان هایی غیر از انگلیسی صحبت می کنند. 280000 نفر چینی زبان و 125000 نفر آنها پنجابی هستند.
  •  مترو این شهر از غرب در جوار اقیانوس آرام و از جنوب به مرز ایالت واشنگتن آمریکا و از شمال شرق به کوه های راکی متصل می شود.
  •  در سال 2013 ونکوور رتبه بالاترین هزینه های زندگی شهری را بین تمامی شهرهای آمریکای شمالی را به خود اختصاص داد.
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها