جهان

دوبرونیک کجاست ؟ از دیدنی های این شهر چه قدر می دانید

دوبرونیک کجاست ؟

جاذبه های دوبرونیک در کرواسی | Dubrovnik Attractions in Croatia

گشت و گذار در دوبرونیک بسیار متفاوت است و سلیقه های مختلف را راضی خواهد کرد. دوبرونیک به مروارید کرواسی شهرت دارد. این شهر زیباتر از آن چیزی است که شما تصورش را می کنید، بندری در کنار دریای آدریاتیک که سریال پر طرفدار بازی تاج و تخت (Game Of Thrones) در آن فیلم برداری شده است. جاذبه های دوبرونیک محدود به زیبایی های طبیعی نمی شود، با تاریخ کهنی که دارد برای علاقه مندان به آثار باستانی نیز می تواند یک مقصد گردشگری فوق العاده باشد. هر ساله توریست های زیادی از سراسر جهان دوبرونیک را برای سپری کردن تعطیلاتی رویایی انتخاب می کند. در ادامه با الی گشت همراه شوید تا درباره این بندر قدیمی بیشتر بدانید.

قلمرو دیوارهای شهر

دیوارهایی قرون وسطایی که در قرن سیزدهم میلادی ساخته شده اند و چشم اندازی بی نظیر از دریا را در اختیار کسانی می گذارند که در حال گردش کردن در آن ها هستند. برای این که بتوانید به بهترین شکل ممکن از این مورد از جاذبه های دوبرونیک لذت ببرید پیشنهاد می کنیم صبح زود یا غروب را برای گردش در آن اختصاص دهید. برخی از تجهیزات و برج ها چند سال بعد و در قرن ۱۵ به مجموعه اضافه شده است. این دیوارهای دو کیلوتر امتداد یافته اند و ارتفاع آن ها به ۶۵ متر می رسد همچنین در برخی قسمت ها دارای قطر ۶ متری می باشند.

دیوارهای قدیمی شهر حدود ۵ قرن به خوبی از آن حفاظت کردند. سه ورودی برای ورود به خود دیوار وجود دارد. همچنین این دیوار دارای چهار دروازه بوده است که دو دروازه به بندرگاه گشوده می شده و دو دروازه ورودی از بخش های دیگر شهر بوده است.

یک پیشنهاد: این منطقه اغلب مواقع شلوغ است اگر چند روز در دوبرونیک اقامت می کنیم پیشنهاد می کنیم برنامه کشتی های کروز شهر را چک کنید و روزی که کشتی به شهر نمی آید را برای بازدید انتخاب کنید.

لوکیشن سریال محبوب بازی تاج و تخت

کاخ رکتور جایی است که به هیچ وجه نباید تماشای آن را از دست بدهید. در دوران جمهوری Ragusa (قرن ۱۴ تا ۱۹ میلادی)، شهروند ارشد (رکتور) در طبقه اول این ساختمان مجلل، که با تلفیقی از سبک های رنسانس و باروک ساخته شده است قامت داشت. محوطه زندگی اش اکنون تبدیل به موزه تاریخ فرهنگی شده است که با مبلمان و لباس های سابق، صندلی ها و نقاشی های اشرافی هنرمندان همان دوران پر شده است.

سریال محبوب تاج و تحت در همین مکان فیلم برداری شده است. مقر اصلی پادشاهی kings landing و در نزدیکی آن جایی که جادوگران Qarth، بچه اژدهاها را دزدیده بودند و دنریس تارگرین به دنبال آن ها سفر می ‌کند. برج مارپیچی که مادر اژدهایان به داخل آن می‌ رود، در واقع بارویی به نام برج Minceta است که بر روی مجموعه دیوارهای سنگی Walls of Dubrovnik قرار گرفته و لوکیشن ‌های دیگری از سریال نیز در آنجا فیلم‌ برداری شده است.

موزه دریانوردی دوبرونیک

موزه دریانوردی از جاذبه های دوبرونیک است که در قلعه سنت جان قرار گرفته است. این قلعه وطیفه حفاظت از ورودی بندر قدیمی را  برعهده داشت. با نمایش کشتی های مدل، لباس ملوانان، تجهیزات ناوبری، پرچم ها و نقشه ها یک مکان شگفت انگیز برای یادگیری در مورد قدرت دریایی چشمگیر جمهوری است. با آمدن به این جا می توانید از گستردگی حمل و نقل تجاری کشتی ها و ارزشی که زمانی راگوسا (Ragusa) نام قرن شانزدهمی دوبرونیک داشت آگاه شوید. آن ها زمانی با بیش از ۱۸۰ کشتی و ۴۰۰۰ ملوان یکی از بزرگ ترین ناوگان های جهان را داشتند.

در آکواریوم طبقه همکف قلعه می توانید به تماشای زندگی دریایی زیر آب های دریایی آدریاتیک بنشینید. این آکواریوم که به آبزیان آدریاتیک و مدیترانه اختصاص دارد در برنامه بازدید شما از این شهر تنوعی خواهد بخشید. دسترسی به این آکواریم از یک ورودی جداگانه که پلکان آن نیز کاملا متفاوت می باشند امکان پذیر است.

گالری عکس های خبری

گالری عکس های مدرن عکس های جنگی به عکس روزنامه نگاری از مناطق جنگ جهانی اختصاص یافته و تلاش می کند تا گزارش عینی را با عنصر انسانی ارائه دهد. استحکامات محکم دوبرونیک طی سال های گذشته چندین بار امتحان خود را پس داده اند که آخرین بار ایت اتفاق در سال های اخیر و هنگام جدا شدن یوگوسلاوی بود. در طبقه دوم نیز یک نمایشگاه دائی از عکس های جنگی دایر است. گالری در ماه های مه تا سپتامبر از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب باز است اما در ماه های آوریل تا اکتبر ساعت کاری آن تا ساعت ۴ عصر کاهش می یابد.

قایق سواری تا جزایر لوکروم

آب های زلال و شفاف یکی از جاذبه های دوبرونیک هستند. هر سال افراد بسیاری از سراسر جهان برای ورزش های آبی و شنا کردن در آب های دوبرونیک به این شهر می آیند. در میان این آب های درخشان جزایر زیادی واقع شدنه اند که سفر به آن ها جذابیت های خاص خود را دارد. در این میان جزیره لوکروم یمی از مشهورترین آن ها است . این جزیره دارای یک باغ گیاه شناسی مشهور است که  در سال ۱۹۵۹ میلادی افتتاح شده است و در آن گیاهانی از امریکا و استرالیا آورده شده اند.

کلیسای زیبایی در جزیره لوکروم قرار دارد که درسال ۱۱۹۲ میلادی ساخته شده است. باغبانی در این جزیره بسیار رواج دارد و قطعا از دیدن آن لذت خواهید برد. شاید برایتان کاربردی باشد که بدانید در در روزهای تابستان تاکسی های قایقی از بندر قدیمی به سمت لوکروم حرکت می کنند و در مسافتی که حدود ۱۰ دقیقه به طول می انجامد شما را به مرتفع ترین نقطه در یک قلعه سلطنتی که قرن نوزدهم میلادی ساخته شده است می برند. هنگام ایستادن برفراز این قلعه می توانید چشم انداز با شکوهی از دریای آدریاتیک را در پیش روی خود ببینید.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها