جهان

نشویل کجاست ؟ این شهر را کامل بشناسید

نشویل کجاست ؟

نَشویل (به انگلیسی: Nashville) مرکز ایالت تنسی آمریکا و مرکز شهرستان دیویدسن، تنسی می‌باشد.[۲] نشویل در دوسوی رود کامبرلند در قسمت شمالی ایالت تنسی واقع است. این شهر مرکز موسیقی، خدمات سلامت و درمان، چاپ و نشر، صنایع بانکداری و حمل و نقل و خانه‌ای برای بسیاری از کالج‌ها و مراکز دانشگاهی می‌باشد. به دلیل پایتخت بودن، نشویل محل دیوان عالی ایالت تنسی و نیز خانه دادگاه شهرستان دیویدسون می‌باشد. شهر نشویل به دلیل موقعیت آن در صنعت موسیقی لقب میوزیک سیتی یو.اس.ای را به خود گرفته‌است.

نشویل در کنار رودخانه کامبرلند قرار گرفته و ۵۶۹۸۹۱ نفر جمعیت دارد (سال ۲۰۰۰). مساحت آن ۱٬۳۶۲٫۵ کیلومتر مربع است و پس از ممفیس دومین شهر بزرگ این ایالت است.

موزه و تالار مفاخر موسیقی کانتری و ساختمان کاپیتل ایالت تنسی در این شهر قرار دارند.

تیم تنسی تایتانز از این شهر است.

اقلیت‌های مهم

جدول زیر ترکیب نژادی برای همه متروپول شهرستان نشویل-دیویدسون می‌باشد.

[نهفتن]ترکیب نژادی۲۰۱۰[۳]۱۹۹۰[۴]۱۹۷۰[۴]
سفیدپوست61.4%73.8%80.1%
غیرلاتین تبار57.4%73.2%79.5%
آفریقایی تبار27.7%24.3%19.6%
هیسپانیک یا لاتین تبار9.8%0.9%0.6%
آسیایی تبار3.0%1.4%0.1%

نشویل به دلیل ارزان بودن نسبی زندگی پذیرای بسیاری از مهاجرین بوده‌است. به‌طوری‌که جمعیت شهروندان متولد خارج از ایالات متحده این شهر بین ۱۹۹۰-۲۰۰۰ سه برابر شده‌است. بیشترین گروه‌های مهاجر این شهر مکزیکی، کرد، ویتنامی، عرب، لاتین، و سومالیایی می‌باشند. همچنین گروه کوچکی از پشتون‌ها از افغانستان و پاکستان در این متروپل ساکن هستند. به روایتی نزدیک به ۸٬۰۰۰ کرد-آمریکایی ساکن دارد.[۵] نشویل بزرگترین مرکز سکونت کردها در ایالات متحده امریکا می‌باشد که تعداد آن‌ها به حدود ۱۱۰۰۰ نفر می‌رسد. در سال ۲۰۰۹ در حدود ۶۰۰۰۰ نفر پناهنده بوتانی به ایالات متحده پذیرفته شدند که انتظار می‌رود عده کثیری از آن‌ها در نشویل سکنی گزینند.

مراکز دانشگاهی

تنها نمونه یک به یک در جهان از پارتنون که در پارک سنترال شهر نشویل واقع شده‌است.

دانشگاه وندربیلت در حیطه علوم پزشکی دارای وجهه بین‌المللی، و همواره در میان موسسات برتر علوم پزشکی آمریکا می‌باشد. این مؤسسه خصوصی، دارای یک مرکز درمانی بسیار معتبر نیز می‌باشد. این دانشگاه در بین دانشگاه‌های ایالات متحده برای تحصیلات تکمیلی دارای رتبه ۱۳ می‌باشد.

دانشگاه ایالتی تنسی نیز از موسسات آموزش عالی دولتی این شهر است.

گرند اول اوپری (Grand Ole Opry)، از اماکن مشهور شهر است، جایی که مشاهیر موسیقی کانتری هر ساله کنسرت می‌دهند

آسمان‌خراش‌های نشویل

(4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها