فیلم و عکس در خوزستان

اینجا همان‌ جایی است که کلانتری و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد

 مطالب بسیاری از بی‌آبی استان خوزستان در سال‌های اخیر مخابره شده اما پایتخت‌نشین‌ها نه از نامه‌های محرمانه دست برداشتند و نه از سیاست‌های انتقال آب.
 
دولت حتی حق آبه مهد کشاورزی کشور را از رودخانه‌های استان دریغ و هر بار به بهانه‌ای گوش فلک را به وسیله روزنامه‌های زنجیره‌ای پر کرد.
روحانی که کم‌کم مردم خوزستان را فراموش کرده بود با کلنگ زنی پروژه‌های انتقال آب به استان‌های مرکزی کشور آشکارا و عملاً حکم به مرگ خوزستان داد.
مردم محروم استان نفت‌خیز خوزستان اما با وجود این همه ناملایمت ها از سوی مرکزنشینان و سیاسی بازی‌های خانم ابتکار در قبال استان به امید تغییر رویه در دولت دوازدهم و علیرغم نبود هوا برای تنفس رأی مجدد به روحانی دادند.
رییس سازمان محیط زیست جدید روحانی هم نه تنها به داد مردم خوزستان نرسید بلکه گوی سبقت را از معصومه ابتکار ربود و به بهانه «آب مازاد» در نامه‌ای محرمانه از پشت به مردم خوزستان خنجر زد.
مردم خوزستان که می‌دانند چالش‌های امروز خوزستان به دلیل کمبود منابع آبی در استان است اظهارنظر غیر کارشناسی کلانتری را در راستای سیاست‌های انتقال آب دولت روحانی دانستند.
سیاست‌هایی که تیشه به ریشه خوزستان زد. از این رو شاید قسمتی از حال و روز خوزستان را بشود از تازه‌ترین اظهارنظر مرد شماره یک دولت روحانی در استان متوجه شد.
غلامرضا شریعتی می‌گوید: در موضوع آب با شرایط خوبی مواجه نیستیم و در بحران هستیم. مردم مزارع خود را کشت کرده‌اند و انتظار تأمین آب دارند زیرا معیشت آن‌ها در گرو آن است.
استاندار خوزستان با تأکید بر رعایت حق آبه مناطق پایین دست، می‌افزاید: بحران آب به اختلاف بین شهرستان‌های ما کشیده شده است.
او اذعان می‌کند: شرایط بی‌آبی در خوزستان به نحوی است که امکان دارد نیروگاه‌های برق آبی استان در تابستان نتوانند کار کنند.
آری این حقیقت ماجراست، بی‌آبی در خوزستان به منجر به اختلاف بین شهرها شده است. اینجا همان جایی است که کلانتری رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و معاون روحانی معتقد است آب مازاد دارد.
بحران آب در خوزستان به جایی رسیده که کشاورزان این قشر عظیم مردم خوزستان را با مشکل مواجه کرده است و آن‌ها را نسبت به تولید محصول ناامید.
کمبود آب در استانی که روی گنج خوابیده حتی باعث شده که نیروگاه‌های برق آبی استان در آینده نیز با مشکل مواجه شوند و این نه تنها از مشکلات استان کم نمی‌کند بلکه به بحران دامن می‌زند.
امروز استان پهناور خوزستان نه تنها آب مازاد ندارد بلکه تشنه آب است و امیدوار که دولت لااقل حرف استاندار و دست نشانده خود در خوزستان را جدی بگیرد.
منبع : رهیاب نیوز
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها