جنسیس G80 مدل 2018 پلاک اروند | مهمترین رمز موفقیت در هر رابطهای کنترل سطح توقع است چرا که وقتی انتظار زیاد و بالا نباشد برآورده کردن آن آسان بوده و ایجاد دلخوری در رابطه نمیکند. آنچه که دستاندرکاران صنعت خودرو تشخیص دادهاند این بوده که نخستین بار هیوندای در سال 2009 با معرفی مدل جنسیس ثابت کرد توانایی تولید یک خودروی لوکس مناسب و شایسته را داراست و حالاجنسیس G80 مدل 2018 نیزیک سدان اسپرت تمام عیار بوده که در شکلگیری آن چنین هدفی دنبال شده است. مهندسین هیوندای، کیا و جنسیس ثابت کردهاند که میتوانند بخش هایی را که رنگهای متضاد با یکدیگر دارند به نحو شایستهای در کنار هم قرار دهند،
اما ارائه یک سامانه فنربندی و فرمان خوب چیزی است که از آنها گریزان هستند. آقای «آرتور سنت آنتوان» که یک هفته تمام اقدام به انجام آزمایشهای مختلف با هیوندای جنسیس G80 5.0 Ultimate نموده لوکس بودن آن را مورد تمجید قرار داده اما در مورد مدلهای سرعتی آن برای آینده امیدواری چندانی ندارد و در گزارشی که در همین رابطه تهیه کرده آورده است که جنسیس برنامههایی برای ارائه مدلهای اسپرت در آینده نزدیک دارد، اما G80 نمونهای نیست که بتواند خود را بهعنوان یک اسپرت خوب مطرح کند چرا که اصولاً خودروی چابکی نیست و تمایلی به این موضوع ندارد و اگر شما بخواهید با آن در یک مسیر مارپیچی سریع حرکت کنید مطمئناً از عهده آن بر نخواهید آمد. جنسیس G80 مدل 2018 پلاک اروند
اینجاست که موضوع انتظارات محدود مطرح میشود. بعد از انجام آزمایشهای مختلف با مدل اسپرت G80 3.3T Sport باید گفت که اولین موردی که آن را از سایر مدلهای G80 متمایز میسازد پیشرانه آن بوده که یک پیشرانه 6 سیلندر V شکل به حجم 3/3 لیتر مجهز به دو توربوشارژر و توان تولیدی 365 اسببخار است. این نیروی تولیدی از طریق یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک که ضمناً مجهز به پدالهای تعویض روی فرمان است، انتقال پیدا میکند. یکی از مواردی که باعث تعجب شد این بود که چرا جنسیس از پیشرانه 8 سیلندر V شکل با توان تولیدی 420 اسببخار و 5 لیتر حجم که در مدل G90 استفاده کرده بود، در این مدل بهره نبرد، زیرا پیشرانه مذکور سریعتر و چابکتر است. مهندسین هیوندای در واکنش به این پرسش اینگونه اظهار کردند که دلیل انتخاب پیشرانه 6 سیلندر V شکل به خاطر سبکی آن بوده است که نقش مهمی در قابلیت دینامیکی آن ایفا میکند به علاوه اینکه استفاده از دو توربوشارژر میتواند تأثیر بسزایی در فروش آن داشته باشد. از دیگر ویژگیهای جنسیس G-80 میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:جنسیس G80 مدل 2018 پلاک اروند
– فنرهای محکمتر – ضربهگیرهایی که دائماً در حال تنظیم خود برای هماهنگ شدن با شرایط جاده و نحوه حرکت و رانندگی هستند – دیسکهای ترمز بزرگتر در عقب – استفاده از لنتهای ترمز در جلو که قابلیت تحمل گرمای بیشتری را دارند – کانالهای خنککننده دیسکهای ترمز جلو – استفاده از رینگهای چرخ سبکتر در مورد نحوه انتقال نیرو همانند قبل در دو مدل دیفرانسیل عقب به صورت استاندارد و دو دیفرانسیل آپشنال عرضه میشود.
تیم طراحی و ساخت جنسیس ادعا میکنند که اهمیتی که به طرح ظاهری آن دادهاند به همان میزان اهمیتی بوده که به سختافزار آن دادهاند. به کارگیری حالات حرکت مختلف که عبارتند از ECO، نرمال و اسپرت از طریق یک دکمه انجام میگیرد و با انتخاب هر یک از حالات حرکت وضعیت کنترل کمک فنرها، نحوه تعویض دندههای گیربکس، احساس استفاده از فرمان و صدای موتور تغییر پیدا میکند. در صورت انتخاب حالت حرکت نرمال (Normal) سواری G80 اسپرت به وضوح سفتتر از G80 معمولی میشود اما باز هم حالت شناور و نرمی در عبور از سطوح ناهموار و سرعتگیرها دارد. انتخاب حالت حرکت اسپرت باعث میشود که عملکرد کمکفنرها برای ایجاد میزان چسبندگی بیشتر تغییر پیدا کند و دیگر حالت شناور نداشته بسیاری از حرکات اتاق از بین رفته و یا کاهش چشمگیری پیدا میکند. انجام حرکت ناگهانی و شتاب گیری سریع در شروع توأم با نیم ثانیه تأخیر بوده تا دور موتور از 2 هزار دور در دقیقه عبور کند و توربوشارژرها کار خود را آغاز کنند.
صدای خروجی از اگزوزها در چنین حالتی پرطنین خواهد بود و همینطور سرعت تعویض دندهها افزایش پیدا میکند و بنابراین نیرو همواره به میزان کافی در اختیار راننده قرار دارد. در مجموع G80 3.3T اسپرت یک خودروی جذاب برای رانندگی است و فرقی نمی کند که با آن سریع یا کند حرکت کنید و البته این به معنای آن نیست که خودروهایی مانند بامو سری 5 یا لکسس GSF اسپرت را دچار مشکل نموده و یک رقیب جدی برای آنها باشد، ولی در هر صورت این مدل بیش از حد انتظار ظاهر شده است. خرید یک دستگاه جنسیس G80 3.3T اسپرت کار آسانی است چرا که فقط یک مدل وجود دارد که قیمت آن با احتساب هزینه و کرایه حمل تا مقصد 56 هزار و225دلار است که با چنین قیمتی تجهیزات و امکانات زیر را می توان در اختیار داشت: – کروز کنترل انطباقی – صندلی جلو مجهز به سامانه سرمایش / گرمایش – سامانه ناوبری – سامانه شارژ بیسیم گوشی تلفن همراه Qi – سامانه صوتی مجهز به 17 بلندگوی ساخت Lexicon – پوشش چرم طیبعی تقریباً در تمامی کابین تنها آپشنی که باقی میماند سامانه انتقال نیرو به چهار چرخ بوده که افزایش قیمت 2500 دلاری را به همراه دارد سؤالی که در مورد آن پیش میآید اینکه آیا G80 اسپرت جایگاه خوبی در بازار پیدا خواهد کرد؟
در پاسخ به این سؤال باید گفت که موفقیت آن بستگی بیشتر به شرایط عرضه خودرو دارد. برند جنسیس باید خود را به ثبت برساند و امروزه طیف وسیعی از نمایندگیهای فروش هیوندای مدل G80 را همراه با اکسنت و Veloster عرضه میکنند که خود این موضوع کار فروش را دشوار میکند. اما جنسیس تلاش کرده که بهترین شرایط را به خریداران عرضه کند که عبارتند از: – ارائه 3 سال سرویس و نگهداری همراه با کارواش مجانی – تحویل گرفتن خودرو برای اعزام به نمایندگی جهت سرویس در منزل مالک و رجعت آن – بهروزآوری کردن سامانه ناوبری – رادیوی ماهوارهای Sirius XM جنسیس همایشهایی را در نقاط مختلف آمریکا و سایر نقاط جهان برای معرفی خود به خریداران برگزار میکند و همین امر باعث شده که میزان فروش G80 از آئودی A6، کادیلاک CT6 و لکسس GS سبقت گیرد و سال 2018 دومین سال حضور این برند در بازار خواهد بود که پیشبینی میشود موفقیتهای بیشتری در پی داشته باشد. شاید خریداران انتظار زیادی از هیوندای نداشته باشند و شاید همین عامل باعث موفقیت این برند شده است.