- اداره پست خرمشهر
- آدرس : ایران،استان خوزستان، خرمشهر، بلوار ساحلی
- تماس : 06153524912
خوزستان خبر هیچگونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما با این آگهی ندارد.با مطالعهی راهنمای خرید امن، آسودهتر معامله کنید.قبل از هر گونه مراجعه حضوری و پرداخت اطمینان حاصل کنید.
اداره پست خرمشهر روی نقشه :
[su_gmap address=”اداره پست خرمشهر” zoom=”15″ title=”اداره پست خرمشهر” class=”اداره پست خرمشهر”]
قوانین پستی بروز شد در سال 1400
داخل یک نامه چه می توان قرار داد؟
مرسولات نامه صرفاً میبایستی حاوی اسناد، مدارک و مکاتبات باشد و قراردادن هر نوع شیء و کالا در مرسولات نامه ممنوع است.
در صورت مفقودی مرسوله پست در قبال مشتری چه مسئولیتی دارد؟
فرستنده محترم میتواند با مراجعه به اداره پست مبداء سرنوشت مرسوله ثبتی خود را پیگیری نموده و در صورت مفقودی یا آسیب دیدگی، مطابق مقررات، درخواست جبران خسارت نماید.
مشتریان چگونه می توانند سوالات، انتقادات، پیشنهادات و شکایات خود را با مسئولین پست در میان گذارند؟
مشتری محترم میتواند هرگونه سؤال، شکایت، تشکر و موارد مشابه را باشماره ارتباطات 193 در میان گذاشته و یا در سامانه ثبت شکایات به نشانی https://eop.post.ir/ورود اطلاعات نماید.
مهلت نگهداری مرسولات در باجههای پستی چند روز است؟
مرسولات پیشتاز پس از دو بار مراجعه در صورت حاضر نبودن گیرنده در نشانی به مدت 5 روز در باجه معطله نگهداری می شود. این مدت برای مرسولات سفارشی و امانت 15 روز است. مرسولات رستانت نیز به مدت 2 ماه در باجه معطله نگهداری میشود.
آیا از طریق پست می توان به صورت الکترونیکی کالا خریداری نمود یا به فروش رساند؟
بله به همین منظور سامانه ebazar.post.ir جهت عرضه محصولات به صورت الکترونیکی ایجاد و مشتریان می توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به خرید محصولات اقدام که در نهایت مرسوله توسط پست در نشانی گیرنده تحویل خواهد شد. همچنین متقاضیان می توانند با استفاده از امکانات این سامانه محصولات خود را عرضه نمایند(جهت دریافت غرفه در سامانه به ادارات پست مراجعه شود)
روال عقد قرارداد در زمینه همکاری های متقابل با شرکت ملی پست چگونه است؟
مشتریان محترم به منظور دریافت خدمات پستی از طریق عقد قرارداد، میتوانند به ادارات کل پست استان/ مناطق پستی تهران یا اداره کل بازاریابی و فروش شرکت ملی پست مراجعه نمایند.
مدت زمان تحویل مرسولات حاوی مدارک صادر شده توسط سازمان(ناجا، ثبت اسناد، ثبت احوال و مانند آن) چند روز است؟
مرسولات دریافتی از سازمانهایی مانند ناجا، ثبت احوال و ثبت اسناد به محض وصول، با توجه به نوع سرویس (سفارشی/ پیشتاز/ ویژه) و مطابق با زمان بندی مربوطه به گیرنده تحویل شده و پست نقشی در فرآیند صدور مدارک و موارد مشابه ندارد.
آيا ميتوان كارت پستال را بدون قرار دادن درون پاكت پست كرد؟
بله. در صورتي كه كارت پستال شرايط مورد نظر قوانين پستي را دارا باشد، ميتوان آن را بدون قرار دادن درون پاكت پست نمود. اين شرايط عبارتند از: كارت پستال بايد از نوع كاغذ مقاوم يا مقوا ساخته شده باشد و فاقد نقاط برجسته يا برآمدگي باشد. سمت ديگر كارت كه مصور نيست ميبايست به درج نشاني فرستنده و گيرنده و احياناً يادداشتهاي فرستنده اختصاص پيدا كند.
شيوه صحيح نشانی نويسي بر روي مرسولات پستي چگونه است؟
هنگام نوشتن نشانی، نكات زير را حتماً رعايت كنيد:
- براي ارسال مرسوله حتي المقدور از لفافهای استانداردي كه در دفاتر پستي به فروش ميرسد استفاده كنيد زيرا محل الصاق تمبر و درج نشانی بر روي اين لفافها مشخص شده است.
- گوشه سمت راست بالاي پاکت را به الصاق تمبر نامه عادی اختصاص دهيد.
- گوشه سمت چپ پايين مرسوله، محل انجام عمليات پستي است لذا از نوشتن هرگونه مطلبي در اين قسمت خودداري كنيد.
- محل درج نشانی گيرنده،قسمت پايين سمت راست بزرگترین ضلع مرسوله است. نشانی گيرنده را خوانا و دقيق، همراه با نام شهر/ روستاي مورد نظر(در صورت لزوم با ذكر نام استان) و كد پستي گيرنده بنويسيد.
- در صورتي كه مقصد مرسوله يك كشور خارجي است؛ نشانی گيرنده بايد پس از ذكر نام كشور مورد نظر و به زبان انگلیسی، فرانسه یا زبان كشور مقصد نگاشته شود.
- نشانی فرستنده بايد در گوشه بالايي سمت چپ مرسوله درج گردد. در اين مورد نيز نشانی ميبايست كامل، خوانا، همراه با قيد نام شهر و كد پستي باشد. فرستنده ميبایست شماره تلفن خود را نيز در اين قسمت درج كند تا در صورت بروز هرگونه مشكلي، با وي تماس حاصل شود.
- نشانی مرسولات خارجه می بایست حتماً با قلم سیاه در زمینه سفید چاپ شود.
تفاوت مرسولات عادي با مرسولات ثبتي چيست؟
هنگام ارایه سرویس مرسولات عادي به مشتری رسید ارایه نمی شود و در مقابل تحويل این مرسولات به گیرنده نیز رسيدي از گیرنده دريافت نمی شود ولی در سرویس های ثبتی تحویل و تحول ها با ارایه رسید همراه است.
حداكثر وزن مراسلات پستي چه ميزان است؟
حداكثر وزن مراسلات پستي، به شرح زير تعيين شده است:
- نامه و بسته کوچک 2 كيلوگرم
- آيروگرام 10 گرم هر عدد
- كارت پستال 20 گرم هرعدد
- مطبوعات 2 كيلوگرم
- كيسه M 30 كيلوگرم
- امانت 30 کیلوگرم
- پیشتاز 30 کیلوگرم
آيا در ابعاد و اندازه مرسولات محدوديتي وجود دارد؟
- نامه(لفاف پاکت) حداقل 9*14 و حداکثر 16.5*24.5 سانتی متر
- کارت پستال(بدون لفاف) حداقل 9*14 و حداکثر 12*23.5 سانتی متر
- امانت و بسته پیشتاز و بسته ویژه حداکثر 60*45*20 سانتی متر و طول یک ضلع از یک متر نباید بیشتر باشد.
ممنوعيتهاي پستي شامل چه مرسولاتي ميشود؟
- مواد مخدر و روان گردان (پسيكوتروپ)
- مواد منفجره، قابل اشتعال و مواد راديواكتيو يا ساير مواد خطرناك
- اشياء منافي عفت يا اخلاق
- حيوانات زنده
- اشيائي كه ورود يا به جريان اندازي آنها در كشور مقصد ممنوع است.
- اشيايي كه به لحاظ ماهيت يا بسته بندي شان خطري براي كاركنان پست ايجاد كنند و يا موجب كثيف كردن، خرابي ساير مرسولات يا تجهيزات پستي شوند.
- قراردادن اشیاء نظر سنجاق سر و مانند آن در پاکت ممنوع است و از پاکت فقط برای ارسال اسناد و مدارک استفاده می شود.
- اطلاعات بیشتر در لینک ممنوعات پستی اعلام شده توسط پلیس فتا در دسترس می باشد
حداكثر و حداقل زمان تحويل مرسولات توسط پست پيشتاز چند ساعت است؟
حداكثر زمان تحويل يك مرسوله پيشتاز به مقصد مراکز استان ها 48 ساعت و سایر نقاط 72 ساعت خواهد بود.
علت برگشت مرسولات چیست؟
مرسولات پستی که به عللی از جمله نقص نشانی گیرنده، عدم مراجعه گیرنده برای دریافت مرسوله ثبتی، نقل مکان گیرنده، شناخته نشدن گیرنده در نشانی مندرج روی مرسوله، فوت گیرنده و مانند آن توزیع نشود؛ به فرستنده محترم عودت می گردد.
ساعت و روز های کار باجه های پستی و ساعت و روز های مراجعه پستچی چگونه است؟
باجه های پستی از ساعت 8 تا 14.30 در روز های شنبه تا چهارشنبه و 8 تا 13.30 در روزهای پنجشنبه، غیر از روز های تعطیل اقدام به قبول مرسوله از فرستنده محترم مینمایند. همچنین در باجههای مرکزی مناطق پستی تهران و باجههای مشخص شده دیگر (به پرتال اداره کل پست استان مربوطه به نشانی post.ir مراجعه گردد) خدمات قبول مرسولات پستی در ساعت عصرگاهی و روزهای تعطیل ارایه میگردد. همچنین پستچی از ساعت 8 صبح تا توزیع آخرین مرسوله در روزهای غیر تعطیل اقدام به توزیع مرسولات مینماید. لازم به ذکر است مرسولات سرویس ویژه در روزهای تعطیل نیز در نشانی گیرنده محترم تحویل میگردد. ضمناً ادارات پست در روزهای، اول نوروز، سیزده فروردین، اعیاد فطر و قربان، عاشورا، 28صفر و 21 رمضان تعطیل میباشد.
آیا گیرنده می تواند شماره تلفن پستچی محل اقامت خود را داشته باشد؟
گیرنده محترم میتواند از طریق تماس با اداره پست محل اقامت خود نسبت به برقراری ارتباط با پستچی محل استقرار خود اقدام نماید.
در صورتی که گیرنده در محل استقرار خود حضور نداشته باشد؛ سرنوشت مرسوله چه می شود؟
برای تحویل مرسولات ثبتی، پستچی به نشانی گیرنده محترم مراجعه مینماید. چنانچه گیرنده محترم به هر علت در نشانی مندرج روی مرسوله حضور نداشته باشد، پستچی اقدام به صدور اطلاعیه ورود نموده و به اطلاع گیرنده محترم می رساند در روز و ساعت مشخصی مجدداً جهت تحویل مرسوله اقدام مینماید. در صورتی که در مراجعه بعدی نیز تحویل مرسوله مقدور نگردد، پستچی اقدام به صدور برگ اطلاعیه مجدد نموده و از گیرنده محترم تقاضا مینماید تا به نشانی مشخص شده اداره پست مراجعه و نسبت دریافت مرسوله خود اقدام نماید. این اطلاعیه ورود در صندوق پستی مکان و یا در هر محل دیگر در دسترس گیرنده، قرار داده میشود.
رهگیری مرسولات پستی چگونه است؟
مشتری محترم میبایستی به منظور رهگیری مرسولات ثبتی قبض رسید یا شماره بارکد مرسوله را در اختیار داشته باشد. پس از آن به نشانی tracking.post.ir مراجعه و با ورود شماره بارکد مرسوله در باکس مربوطه اقدام به رهگیری مرسولات در تمام مراحل قبول، رهسپاری و توزیع نماید.
آیا از طریق تلفن همراه می توانیم خدمات پستی را دریافت کنیم؟
با استفاده از اپلیکیشن پستخونه روگوشیهای هوشمندتان، میتوانید سفارشات پستی خودتان را ثبت کنید و با دریافت کد پیگیری موقت به نزدیکترین باجه پستی مراجعه و مرسوله خودتان را ارسال نمایید.
چه مدت طول ميكشد تا يك نامه عادي به مقصد برسد؟
اگر نشانی به طور دقيق، همراه با كد پستي روي پاكت نامه درج شده باشد، زمان تحويل نامههاي عادي درون شهري 24 تا 48 ساعت و بين شهري 48 تا 72 ساعت خواهد بود. البته اين مدت، به زمان انداختن نامه در صندوق بستگي دارد که ساعت تخلیه صندوق پستی سطح معابر بر روی این صندوق ها درج شده است.
در ارسال مراسلات پستي به چه مواردي بايد توجه كرد؟
- نشانی دقيق و كامل گيرنده و فرستنده در محلهاي مشخص روی لفاف درج شود.
- كد پستي فرستنده و گیرنده را حتما قيد نمایيد.
- از لفافهاي استاندارد و متناسب با نوع محتويات استفاده گردد و جداً از قرار دادن اشياء در داخل پاكات خودداري نمایيد.
- از قرار دادن وجه نقد و ساير اوراق بهاءدار در مرسولات غیر بیمه خودداري نموده و جهت ارسال وجه نقد يا هرگونه اوراق بهاء دار از سرويس بيمه با ارزش اظهار شده استفاده نمایيد.
- توجه داشته باشيد هنگام لفافبندي فضاي خالي در داخل بسته به هيچ عنوان وجود نداشته باشد.
- از ارسال مواد غذايي فاسد شدني مثل گوشت و انواع كالباس و مواد شيميايي مانند انواع سركه و ترشيجات جداً خودداري نمایيد.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.