حوادث

ضرورت تنوع در شیوه تأمین انرژی/احداث یک نیروگاه مدرن در خوزستان

به ‌گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از اهواز، ستار محمودی ظهر امروز در جلسه شورای انسجام‌بخشی مدیران وزارت نیرو در اهواز، اظهار کرد: با توجه به شرایط و تجربیات گذشته، باید سهم بیشتری از انرژی خورشید به‌عنوان انرژی‌ تجدید پذیر برای خوزستان دیده شود.

وی افزود: با توجه کمبود بارش در سال آبی جاری، برنامه‌ریزی‌ها درزمینهٔ تأمین و برق برای وزارت نیرو به‌صورت ویژه پیگیری می‌شود.

قائم‌مقام وزیر نیرو با اشاره اولویت بودن تأمین آب شرب شهری و روستایی، عنوان کرد: آب باغات که حدود ۵۷ هزار هکتار است در اولویت قرارگرفته و برای تأمین آن تلاش می‌کنیم.

وی گفت: برای سایر کشت‌ها نیز بسته به شرایط آب و با نظر شورای آب در خوزستان تصمیم‌گیری خواهد شد. همچنین سعی بر آن داریم تا تأمین آب صنایع با مشکل مواجه نشود.

محمودی با اشاره به‌ضرورت همسان‌سازی انرژی حاصل از نیروگاه‌های برق‌آبی و انرژی حرارتی، بیان کرد: ساخت یک نیروگاه سیکل ترکیبی کلاس “اف” که یک نیروگاه مدرن است، برای خوزستان در دست پیگیری است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد تنوع در تأمین برق، گفت: در راستای رعایت جنبه‌های‌ پدافند غیرعامل، باید به مرحله‌ای برسیم که در صورت مواجهه با خشک‌سالی، بتوان با انرژی‌های حرارتی، تجدید پذیر و انرژی‌های پراکنده آن را جبران کرد.

منبع : خبرگزاری فارس/۷۲۰۵۰/