حوادث

عضو شورای شهر اهواز عنوان کرد: قرار نیست مترو اهواز با عوارض دریافتی از مردم راه بیفتد


رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه سرعت پیشرفت فیزیکی پروژه قطار شهری اهواز، آنچه که باید باشد، نیست؛ گفت: قرار نیست مترو را با عوارض دریافتی از مردم، راه بیندازیم. باید دولت به طور جدی در این زمینه کمک کند.

رحیم کعب‌عمیر در گفت‌وگو با خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، با اشاره به اظهارات اخیر وزیر کشور مبنی بر بهره‌برداری از پروژه قطار شهری اهواز در سال 97 اظهار کرد: مترو یک طرح ملی است و قرار نیست از عوارضی که از مردم اخذ می شود، مترو را راه بیندازیم. دولت باید کمک کند و به پروژه اعتبار تزریق کند.

وی تصریح کرد: بر اساس گفته‌های مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز، عملیات اجرایی بخشی از فاز اول خط یک قطار شهری اهواز یعنی ایستگاه سه‌راهی فرودگاه تا ایستگاه پیچ میدان تا پایان سال جاری انجام می‌شود. اما نمی‌دانم که منظور وزیر کشور از بهره‌برداری از این پروژه در سال 97 دقیقا شامل چند کیلومتر از این پروژه می‌شود.

این عضو شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: شورای شهر اهواز، انتشار 300 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتمام خط یک فاز اول پروژه قطار شهری اهواز را مشروط به عدم استفاده از این پول برای تسویه بدهی‌های قبلی و بخش ساختمانی (CIVIL) به تصویب رساند. یعنی عملا خودمان را به قرض انداختیم.

کعب‌عمیر ادامه داد: متأسفانه پول این اوراق هنوز به پروژه تبدیل نشده است و در بوروکراسی اداری مانده است. البته بخش عمده‌ای از کارهای اداری مربوط به این اوراق انجام شده است اما دولت پرداخت 150 میلیارد تومان سهم خود را مشروط به نقد شدن این اوراق کرده است.

وی افزود: با این وجود، دولت باید به طور جدی کمک کند تا پروژه قطار شهری اهواز راه بیفتد. این پروژه مدت زمان زیادی را در حالت سکون سپری کرد و اکنون تا حدودی راه افتاده است اما از لحاظ پیشرفت کار، آنچه که باید باشد نیست.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر اهواز عنوان کرد: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز در جلسات شورا و همچنین دیگر جلسات وعده بهره‌برداری از فاز اول خط یک قطار شهری اهواز از ایستگاه سه‌راه فرودگاه تا مصلی را داده است که به نظر می‌رسد فاز اول خط یک نیز به طور کامل در سال بعد افتتاح نشود و نهایتا تا ایستگاه میدان بارفروشان سابق بتوان از پروژه مترو اهواز بهره‌برداری کرد.

منبع : ایسنا

امتیاز دهید