حوادث

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان: بحران خشکسالی امسال خوزستان با خون دل مدیریت شد


مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: مناطق شهری و روستایی خوزستان که از لحاظ تامین آب شرب در معرض خطر قرار دارند، شناسایی خواهند شد تا برای این مناطق چاره‌اندیشی شود.  

به گزارش خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، کیامرث حاجی‌زاده در جلسه ستاد مقابله با بحران خشکسالی که امروز(9 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: توصیه می‌کنم تمام دستگاه‌های عضو ستاد مبارزه با خشکسالی به جد راهکارهای اعلام شده را برای عبور از بحران خشکسالی امسال و سال 97 پیگیری کنند.

وی با اشاره به تعریف و تشکیل هشت کمیته زیرمجموعه ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم مکاتبات صورت گرفته با دستگاه‌های مسئول این ستادها، هیچگونه برنامه کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت مقابله با خشکسالی از هیچکدام از کمیته‌ها و در مجموع هیچ گزارشی توسط رؤسای کمیته‌ها تاکنون به ما ارائه نشده است.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان افزود: تنها کمیته تولید و مصرف برق، دو جلسه برگزار کرده‌اند و به ما گزارش ارائه می‌دهد. همچنین گزارش کمیته امنیت و انتظامات ستاد مقابله با خشکسالی امروز به دست من رسید. اما به جد می‌گویم که سایر کمیته‌ها فعالیت آنچنانی نداشته‌اند.

حاجی‌زاده ادامه داد: اگر دستگاه‌ها می‌خواهند از بحران خشکسالی عبور کنیم، قطعا بی‌توجهی به مباحثی که خودشان در جلسات ستاد خشکسالی وضع می‌کنند، نمی‌تواند مسائل را حل کند. انتظار می‌رود کمیته‌ها بر اساس مصوبات ستاد مقابله با خشکسالی خوزستان و همچنین کشور، عمل و مو به مو مصوبات را اجرا کنند.

وی با بیان اینکه خشکسالی یک بحران است و شوخی‌بردار نیست، گفت: خواهش می‌کنم دستگاه‌ها این مسأله را جدی بگیرند. اگر امسال این بحران مدیریت شد، با خون دل مدیریت شده است. استاندار، ستاد بحران، فرمانداران ما و دستگاه‌ها، شب و روز درگیر شدند تا این بحران مدیریت شد و توانستیم مشکل آب کشاورزی را با جلوگیری از درگیری‌هایی که ممکن بود رخ دهد، حل کرده و آب مورد نیاز را تأمین کنیم. البته نزاعی نیز رخ نداد.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: با این وجود آبی که برای کشاورزی در برخی نقاط رهاسازی کردیم، اصلا نتیجه‌ای نداشت. یعنی آب کشاورزی تخصیص یافته در برخی شهرها، بار محصولی نخواهد داشت و فقط آبی که در پشت سدها داشتیم را رها کردیم، تا این زمین‌ها آبیاری شوند.

حاجی‌زاده افزود: خواهشی که داریم این است که دستگاه‌ها این مسأله را جدی بگیرند چرا که شوخی‌بردار نیست و فردا ممکن است تبعات امنیتی و اجتماعی داشته باشد.

وی بیان کرد: مناطق شهری و روستایی خوزستان که از لحاظ تامین آب شرب در معرض خطر قرار دارند، شناسایی خواهند شد تا در جلسات ستاد بحران برای این مناطق چاره‌اندیشی شود.  

منبع : ایسنا

امتیاز دهید