حوادث

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان اطلاع داد: پیش‌بینی کمبود حدود 1200 مگاوات برق در زمان پیک در خوزستان


مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: بر اساس سناریوی پیک در نظر گرفته شده برای خوزستان، در زمان پیک حدود 1200 مگاوات کمبود برای مصرف داریم که این میزان کمبود مربوط به محدودیت تولید است.

به گزارش خبرنگاران – بخش اخبار حوادث خوزستان، محمود دشت‌بزرگ در جلسه ستاد مقابله با بحران خشکسالی که امروز (چهارشنبه 9 اسفندماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: آماده‌سازی تجهیزات برق برای تابستان سال آینده از خرداد ماه 97 آغاز می‌شود و تا پایان شهریورماه نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این مدت پیک مصرف برق  در استان خوزستان بر اساس سناریوی 6 درصد رشد، 8800 مگاوات پیش‌بینی شده است. در این راستا در دو بخش تولید و مصرف برق اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به میزان برق تولید شده در استان خوزستان، ادامه داد: بر اساس سناریوی پیک در نظر گرفته‌شده برای استان خوزستان، در زمان پیک حدود 1200مگاوات کمبود برای مصرف داریم که این میزان کمبود مربوط به محدودیت تولید در زمان پیک است.

دشت‌بزرگ افزود: برای مدیریت این 1200مگاوات برق و عدم خاموشی، چند راهکار پیشنهاد می‌شود. همچنین بحث تعطیلی ادارات در ساعت 13 باید به صورت جدی پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تبعیت ادارات از  بحث خاموشی برق در سال جاری 30 درصد بوده است، ادامه داد: انتظار داریم تا با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد، سال 97 این رقم به 50 درصد برسد. اگر 50 درصد ادارات با تعطیلی ساعت 13 موافقت و همراهی لازم را داشته باشند، پیش‌بینی می‌شود که از  400 مگاوات بار مصرف برق ادارات در ساعات پیک، پیک‌زایی کنیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: اگر مصرف برق شرکت‌هایی مانند فولاد خوزستان در قالب طرح ذخیره عملیاتی مدیریت شود، 230 مگاوات پیک‌زایی خواهیم کرد. همچنین روی تولید 400 مگاواتی نیروگاه فجر حساب باز کرده‌ایم که در این شرایط بحرانی می‌تواند به ما کمک کند.

منبع : ایسنا