حوادث

ضرورت به‌کارگیری معماری شهرسازی متناسب بافرهنگ ایرانی اسلامی

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از اهواز، سردار حسن شاهوارپور ظهر امروز در حاشیه همایش مجمع بسیج مهندسین کشور که در محل تالار فجر اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه‌های تخصصی بسیج اظهار کرد: با توجه به اینکه اعضای بسیج مهندسین فرهیختگان حوزه ساخت‌وساز است دارای تخصص‌های ساعی در مجموعه‌های ساختمان هستند.

وی افزود: بنابراین بهینه‌سازی رفتارها در حوزه ساخت‌وساز خصوصاً درزمینهٔ شهرسازی یکی از نیازهای اساسی امروز و آینده کشور است.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان بابیان اینکه زلزله کرمانشاه ضرورت بهینه‌سازی رفتارها در حوزه ساخت‌وساز را مضاعف کرد گفت: ازآنجایی‌که زلزله‌های شدید سبب آسیب‌های جدی به منابع ساخت‌وساز وارد می‌شود این بخش باید آسیب‌شناسی جدی شود.

سردار شاهوار پور با اشاره به میزبانی خوزستان در برگزاری مجمع بسیج مهندسین ساختمان خوزستان بیان کرد: برگزاری این مجمع فرصت خوبی برای بررسی کیفیت ساخت‌وسازها همچنین آسیب‌های این حوزه اعم از مدیریت، نظارت و اقداماتی که تا پایان کار باید در بحث ساخت‌وساز صورت بگیرد است.

وی عنوان کرد: با برگزاری چنین کارگاه‌های آموزشی تخصصی می‌توان از تلفات در این زمینه جلوگیری کرد.

سردار شاهوار پور بابیان اینکه بسیج مهندسی ساختمان مثل دیگر عرصه‌ها یک مجموعه پویا است که مردم، ادارات و سازمان‌ها مدام به این بخش نیاز دارند بیان کرد: به‌طور حتم نظام‌مهندسی یک ظرفیت بسیار مهم در حوزه برنامه‌ریزی و نظارت در بخش ساخت‌وساز است که می‌تواند اقدامات مهمی در ای حوزه انجام داد.

وی با تأکید بر به‌کارگیری معماری شهرسازی متناسب بافرهنگ ایرانی ـ اسلامی گفت: این موضوع یکی از مطالبات جدی است و متخصصان بسیجی حوزه ساخت‌وساز به این بحث باید ورود کرده و پیشنهاداتی ارائه دهند.

سردار شاهوار پور عنوان کرد: مبلمان شهری یکی از مباحث بسیار مهمی است که انتظار می‌رود در این زمینه پیشنهادات خوبی به شهرداران در حوزه شهرسازی ارائه شود.

وی با اشاره به انجام اقدامات موردنیاز در حوزه سازه‌ای بیان کرد: سازه‌هایی که امروز احداث می‌شود مانند گذشته نیست بلکه مدرن و در طبقات متعدد و گسترده ساخته می‌شود.

 فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره حضور پیشکسوتان عرصه ساخت‌وساز استان‌های در مجمع عنوان کرد: به‌طور حتم حضور آن‌ها می‌تواند به جمع‌بندی خوبی برای ارائه و تدوین در آینده ساخت‌وساز ارائه باشد.

منبع : خبرگزاری فارس/72032/

امتیاز دهید