حوادث

از مردم شوش برای کمبود زیرساخت‌های گردشگری عذر خواهی می‌کنم

به گزارش خوزستان خبر بخش اخبار اجتماعی استان از شوش، علیرضا ایزدی بعد از ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات شهرستان شوش از مردم شوش به دلیل مظلومیت آثار باستانی و کمبود زیرساخت‌های گردشگری در این شهرستان عذرخواهی کرد.

وی با اشاره به کمبود امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در شهرستان شوش، افزود: بر اساس ضوابط در جهت جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری باید تأسیساتی در محوطه های باستانی ایجاد شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: با وجود شاخص جهانی بودن آثار باستانی شوش، یکی از علل کاهش توریست، کمبود زیر ساخت‌های گردشگری است.

وی با بیان اینکه عدم بهره‌مندی مردم شوش از وجود آثار باستانی در این شهرستان موجب تغییر نگاه مردم شده است، گفت: باید زمینه تغییر نگاه مردم به آثار باستانی را ایجاد کنیم.

ایزدی بیان کرد: احداث زیرساخت‌های مورد نیاز و شکوفایی اقتصاد در بخش صنعت گردشگری در شهرستان موجب توسعه پایدار و تغییر نگاه مردم به آثار باستانی می‌شود.

وی با اشاره به گمانه‌زنی‌ها در محدوده پروژه برچیدن پل ورودی شهر شوش افزود: کار کارشناسی در این زمینه در حال انجام است و با دید تعامل و اولویت رعایت عرصه و حریم، نظر نهایی صادر خواهد شد.

منبع : خبرگزاری فارس/

امتیاز دهید