خودرو

مشخصات تیبا 2 ⇐ مشخصات تیبا 2 ex فول ⇐ تفاوت تیبا 2 sx و ex

مشخصات تیبا 2 ex فول 10

تیبا 2 ex فول همانند همان خودروی اس ایکس است با برخی تفاوت ها در آپشن خودرو که ما خوزستان خبر در بخش خودروی امروز به معرفی تفاوت های آنها می پردازیم با ما همراه باشید.

مشخصات مشخصات

  • خودرو تیبا 2
  • پیشرانه 1500 سی سی
  • 80 اسب بخار قدرت
  • مصرف ترکیبی 7.1 لیتر

مشخصات عمومی تیبا 2:

  • سیستم امنیتی: قفل مرکزی، ایموبلایزر (سوئیچ ضد سرقت)
  • کیسه هوا: کیسه هوای راننده و کیسه هوای سرنشین جلو
  • سیستم های ترمز و پایداری: جلو دیسکی و عقب کاسه ای (ABS)
  • سیستم تهویه مطبوع: کنترل دستی
  • سیستم های فرمان و هدایت: دارای قدرت کمکی هیدرولیکی
  • سیستم صوتی، تصویری: رادیو CD با 4 باند و قابلیت پخش MP3 + پورت USB
  • سیستم صندلی: تنظیم دستی ، قابلیت تنظیم ارتفاع صندلی راننده ، کمربند ایمنی پیش کشنده با قابلیت تنظیم ارتفاع
  • سیستم روشنایی: قابلیت تنظیم ارتفاع نور ، مه شکن عقب
  • سیستم آینه ها و شیشه ها: تنظیم دستی آینه ها، شیشه بالابر جلو برقی ، مجهز به گرمکن شیشه عقب
  • امکانات دیگر: چراغ هشدار دهنده عیب یاب موتور

تفاوت تیبا 2 SX و تیبا EX:

  • رینگ آلومنیومی(در مدل EX)
  • شیشه بالابر برای شیشه های عقب خودرو(در مدل EX)
  • تنظیم آینه های جانبی خودرو به صورت برقی(در مدل EX)

تصاویر تیبا 2

مشخصات تیبا 2 ex فول 15 مشخصات تیبا 2 ex فول 16 مشخصات تیبا 2 ex فول 17 مشخصات تیبا 2 ex فول 18 مشخصات تیبا 2 ex فول 19 مشخصات تیبا 2 ex فول 1 مشخصات تیبا 2 ex فول 2 مشخصات تیبا 2 ex فول 3 مشخصات تیبا 2 ex فول 4 مشخصات تیبا 2 ex فول 5 مشخصات تیبا 2 ex فول 6 مشخصات تیبا 2 ex فول 7 مشخصات تیبا 2 ex فول 8 مشخصات تیبا 2 ex فول 9 مشخصات تیبا 2 ex فول 10 مشخصات تیبا 2 ex فول 11 مشخصات تیبا 2 ex فول 12 مشخصات تیبا 2 ex فول 13 مشخصات تیبا 2 ex فول 14

12 دیدگاه در “مشخصات تیبا 2 ⇐ مشخصات تیبا 2 ex فول ⇐ تفاوت تیبا 2 sx و ex

  1. blank سعید گفت:

    تیبا دو ex در کل ماشین خوبیه هر چقدرم ضعیف باشه هزار می ارزه به ماشینای موتور ضعیف ایرانخودرو که تقی به توقی میخوره واشر میسوزونن…از لحاظ سرعت و قدرت خیلی خوبه من تیبا دو دارم خیلی هم ازش راضی هستم

    1. blank خوزستان خبر گفت:

      سلام.اصلا ماشین مثل تیبا رو با محصولات ایران خودرو مقایسه نکنید.مثل جوک میمونه

    2. blank ali sadeghi گفت:

      تو جاده دارم میبینم ماشینای خارجی و ایرانخودرویی حریف همین جوجه نمیشن

    3. blank ali sadeghi گفت:

      دقیقا درسته با کمترین سی سی و مصرف بنزین بیشترین سرعت و قدرت و میده و تو تابستون و زمستون عملکرد خوبی داره و هرچقدم فشار بیاری و کاربکشی ماشین جونداریه.و موتور سگجونی داره و امپر آب و کولر بخاری عالی داره هی نمیخاد بری تعمیرگاه.روغن خوب بریزی لنت و دیسک جلو خوب چندین سال کار میکنه.تنها ضعفش دیسک چرخ جلوشه.وگرنه نسبت ب سال طراحی واقعا ماشین خوبیه تو جاده ام خیلی از چینیا و خارجی و ایرانخودرو حریفش نمیشن.خیلی از ماشینارو داشتم هزینه الکیه همچین کاربردی نداشتن.

  2. blank محمد گفت:

    همه همینو میدونیم دوست عزیز ولی چکار کنیم دیگه

  3. blank هادی خرم نیا گفت:

    بنده برای خانمم تیبا 2 ثبت نام کردم که در فروردین 1401 تحویل گرفیتم بماند که تحویل سه ماهه بود 4 ماه بعد تحویل دادن و در فروردین 1401 مدل 1400 تحویل شد. بگذریم؛ خودم قبلا خودرهای پژو SLX و رانا پلاس در حال حاضر دارم. از این نظر گفتم که بدونید برای چی و از برای چی و به چه علل اگه جایی انتقاد میکنم به چه دلیل هست!
    قطعا در جریانید که تمامی موتورهای نصب شده در تیبا و کوییک و ساینا از میراث پراید هست در واقع همون موتور پراید هست اما کمی ارتقا یافته که چندتا دونه به گشتاور و اسب بی بخارش اضافه شده و از MI13پراید شده MI15. حتی موتور شاهین سایپا هم موتور پرایدی MI15 توربو شده هست!
    قدرت این موتور و تکنولوژی ساختش و 8 سوپاپه بودنش بشدت مغایر با یه ماشین قرن بیست و یکمی هست اما متاسفانه در این مرز و بوم با این مبالغ حق انتخاب ندارید! اونایی هم که از موتور MI15 موتور ریویی یاد میکنن باید بگم طبق کاتالوگ خود سایپا این موتور همون موتور ارتقا یافته پراید در شاسی مثلا ارتقا یافته بازم پراید هست که از X100 شده X200 خود موتور ریو هم خودش مال عهد بوقه و در حد راندمان و کارایی حتی موتور TU5 نیست اما اصطحلاک کمتری داره که اینش خوبه اما همینطور که گفتم موتورهای سایپا هیچ بویی از ریو نبردن بجز چند قلم لوازم جلوبندی ریو!
    مورد بعدی طراحی بشدت زشت خودروهای تولیدی سایپا هست که از تیبا صندوقدار شروع شد و در ساینا خلاصه میشه! باز مدلهای هاچبک شون قابل تحمل و بروزتر جلوه میکنن مثل همین تیبا 2 و کوییک.
    اما بریم سر اصل مطلب که در مورد تجربه رانندگی و استفاده روزمره من از تیبا 2 بود:
    همون موقع تحویل و نشستن پشت فرمان منو یاد خودروهای پایین رده دهه 2000 می‌ندازه نه الان. همون اول تحویل لاستیک های سایز 175 رو با نمونه کره ای مارشال سایز 185 تعویض کردم که تفاوت هندلینگ و نرمی قابل حس بود. اما بدلیل سیستم تعلیق ضعیف سواری بشدت خشکی حس کردم که راحتی و آسودگی رو سلب میکنه البته اگه قبل این سوار ماشین مدل بالاتر بشید متوجه تغییر میشید وگرنه از پراید سوار تیبا بشید جز “به به” چیزی نمیگید. سایز 175.70.13 هم بنظرم اصلا مناسب این خودرو نیست و خیلی باریک و کوچیکه واسش که با تعویضش با نمونه 185.70.13 میتونید نسبتا هندلینگ و سواری رو نرم تر و بی خطرتر کنید. تعادل خودرو در سرعت های بالاتر بسیار ضعیف هست و کورس فرمان خیلی کم دور هست که موقع دور تک فرمان و دو فرمان بسیار کارتون کمتر میچرخه فرمان که مربوط به سیستم تعلیقش هست!
    متریال کلی تریم داخلی بشدت بی کیفیت و بنجل جلوه میده متاسفانه و شیشه بالابرهای جلو هم قدرت و کشش کافی رو نداشتن. صندلی های یکم شاید بهتر از پراید هست اما برای مسافرت حتی 2 ساعته خسته و کوفته تون میکنه! اما همین که تنظیم ارتفاع حداقلی صندلی داره رضایت بخش بود واسم.
    صدای موتور بشدت بالاست که ربطی هم به روغن موتور و اینا نداره ذات این موتور قرون وسطی ای همینه و هیچ کاری نمیتونید بکنید جز تحمل که تو دور موتور بسیار پایین “دو و نیم” انگار موتور میخواد از جاش کنده بشه و جونش درآد!
    نور چراغ های جلو قابل قبول نیست و این مربوط به کاسه چراغ و لامپ هالوژنی منسوخ شده هست که متاسفانه ایران خودرو و سایپا فکری به حالش نمیکنن پس توصیه میکنم برای خودروتون حداقل برای نورپایین بگردید یه هدلایت 2 طرفه (نه از این اسباب بازی های چند طرفه) بگیرید اونم گرون قیمت و استاندارد که هم نور خوبی داشته باشید هم دقت کافی رو داشته باشید. داخل کاسه چراغ همه خودروهای وارداتی و داخلی هم داخل کاسه چراغ رفلکتور بصورت پله ای به سمت چپ و راست هست نه چپ و راست و بالا و پایین و شمال غرب و شرق و…! پس هدلایت های 2 طرفه بهترین نور و استانداردترین نور رو دارن نه هدلایت چندین طرفه که نور رو به در و دیوار و آسمون منعکس میکنن و تو رفلکتور عملکردی ندارن و برعکس چشم بقیه رو کور میکنن . همچنین درپوش فابریکی رو هم حتما ببندید و سوراخش نکنید فن هدلایت کارش مکش گرمای داغ کاپوت به هدلایت نیست، این کار رو بکنید کاسه چراغتون سر یک ماه به درک واصل میشه. فن هدلایت همین که 2 سانت با درپوش فاصله داشته باشه کافی هست و گردش هوا بین مدار و بیرون به راحتی انجام میشه (این نقاط رو گفتم که توجه کنید)
    مصرف بنزین بشدت برای همچین موتور ضعیفی بشدت بالاست برای من که 100ای راحت 10 میسوزونه که امیدوارم بعد آب بندی و گذر زمان درست بشه وگرنه برای این توان و راندمان مناسب نیست!
    در کل تیبا 2 و حتی ساینا و کوییک که همین میراث کپی برابر اصل تیبا که اونم پراید هست اما با قالب متفاوت، ماشینی نیست که با اطمینان خاطر و آرامش خاطر به سفر و گشت و گذار بپردازید و بیشتر یه ماشین شهری هستن که میتونن کاراتون رو را بندازن چون هم ترمز ضعیف و گیجی دارن هم سیستم تعلیق ضعیفی دارن و هم صدای موتور بالا و راندمان بشدت پایینی دارن که در سواری طولانی مدت اذیت کننده هست.

    1. blank ممد گفت:

      تشکر میکنیم از دوستمون حسین ک بسیار مفید و مختصر و با کلام شیواشون جدابتونو داد. گوه نخور

    2. blank تاته گفت:

      سلطان انتظار بیشتر از این از محصولات جمهوری اسلامی نداشته باش وقتی میخری گلایه نکن کاش هیشکی نخره تا درشون رو گل بگیرن

      1. blank ali sadeghi گفت:

        اره نسازن بعد بری گریه کنی توروخدا بسازید قیمت بیاد پایین.اونموقه ک مفت میدادنم ناشکری میکردید ک وضعمون شد این

    3. blank ali sadeghi گفت:

      تیبا دو چه ربطی ب کوییک داره کوییک.جلوبندی و تعلیق بقیه ماشینا مشکل نداره؟صدا موتور باید ب گوش راننده برسه بفهمه چخبره تو پیشرانه. تیبا یک و تیبا دو جوابگوتونه تو جاده دل خوشی ازش ندارید منکه میدونم..چرا چون ۲۱۰تا میره یهو تو سینه کش و بادشدید میاد بالاسرتون؟؛تصادف پژو هارو ندیدیم مگه تو جاده؟تیبا اندازه خودش هست.اسپرتج لاستیک سابی داره چرا ازش چیزی نمیگید..تیبادو کم سی سی ترین چغر دنیاس هندلینگشم عالی.نقصای جزییش ب چنتا نفقص بزرگ ماشینای دیگه نمیرسه.زمستون بخاریش درجا دست و میسوزونه.فق دیسک چرخ جلو و لنت خوب میخاد.کوییک سنگین حرکت میکنه استهلاکش بالاس.یا با ماشینای دیگه میری تعمیرگاه فرق هزینه رو متوجه نمیشی؟تیبا اقتصادی کاربردیه تو جاده ام ماشالله ب جونش

    4. blank ali sadeghi گفت:

      تو جاده ک یچی دیگه میه خان اقا تیبادو خیلی از خودروهارو همون موتور کوچیک ضعیفش خورد میکنه و نفسشونو تو سینه کش و باد شدید میگیره.درحد خودش طلاس تیبا دو..اشک خیلیاتونو دراورده تیبا دو تو جاده.شنیدم تارا و دنا و ۲۰۷ و سمندو پرشیا و رانا و کوییک و ال۹۰ و ساینا و ۲۰۶ هردو تیپ و مزدا تری و سانتافه و چینیا و بعضی خارجیا شبا خاب میبینن ک بتونن تو جاده پاب پای شاه اقا تیبا دو برن..ساده ترین سازه ایرانی اونم دهه های قبل طراحی شده اینه…کاتاف حذف بشه یه دنده شیش بزارن روش دیسک جلو عقب دیسکی لاستیک پهن جلوبندی تقویت بشه با ۱۵۰۰ سی سی ۲۶۰تا میره.همینجوری فابریک ۲۰۰تا ناب.رو ۲۰۰ تام لایی میکشم فرمون میدم اوکیه..تو برف و سینه کشای یخیم ا کی بود.انتظار بنز داری مترسک؟؟؟????????????

دیدگاهتان را بنویسید