مکانیک خودرو

بهترین لاستیک ایرانی

بهترین لاستیک ایرانی کدام است.ما در اینجا سعی می کنیم تا با ایجاد یک فروم از نظر شما کاربران استفاده کنیم.ما در ادامه یک بررسی قرار می دهیم که در صورتی که کاربران در نظرات اعلام کنند ممکن است با استفاده از درست رای کاربران به یک لاستیک اقدام به ویرایش مطلب کنیم.

امروز اینجاییم تا بهتون با دلیل و منطق بگیم که بهترین لاستیک ایرانی چیست. و چه برندی بهترین لاستیک ایرانی را بر طبق کیفیت دارد. خوب اول از همه باید بگم که لاستيك هاي ساخت ایران ارزان تر می باشند و كيفيتشان هم این توان را دارد که نمونه هاي چيني و حتي هندي را شکست دهد ولی خوب لاستیک های ایرانی این توان را ندارند که لاستیک های کره ای و اروپایی را شکست دهند(از لحاظ کیفیت)چرا که لاستیک های اروپایی به واسطه ی وزن كمتری که دارا هستند دارای طرفداران(خریداران) خاص خود هستند. بی شک وزن کمتر فاکتور بسیار مهمی در یک لاستیک می باشد.

پرفروش ترين لاستيك ایرانی:

اول از همه باید بگم برندهای زیر در ایران تولید می شود و فروش خوبی هم دارد:

  • بارز
  • کویر تایر
  • یزدتایر
  • دنا
  • ایران تایر

خوب بنا به درخواست خیلی از دوستان و همراهان عزیز سایت خوزستان خبر ما یک نظرسنجی تو سایت قرار دادیم و طبق این نظر سنجی از کاربران سایت پرسیدیم که به نظر شما از بین ۵ برند فوق بهترین لاستیک ایرانی کدام است. که نتیجه این نظرسنجی این شد که:

  1. بارز(۷۴%)
  2. کویرتایر(۱۰%)
  3. یزد تایر(۶٫۵%)
  4. ایران تایر(۵%)
  5. دنا(۴٫۵%)

بی شک در آینده در این خصوص نظر سنجی خواهیم گذاشت. اما برای اینکه حسابی مطمئن بشیم که بهترین لاستیک ایرانی متعلق به کدام برند هستش یک سری هم به بازار لاستیک تهران زدیم.

خوب دوستان همان طور که می دانید دوسال پس از نصب لاستیک باید به فکر تعویضشان بیفید لذا ما به لاستیک فروشی ها رفتیم تا از آن ها درباره ی قیمت و جنس لاستیک بپرسیم تا به شما اطلاعات مهم و مفیدی (درباره این موضوع که چه لاستیکی بخرید) بدهیم در این جا کلیات کلام فروشندگان و البته خبرگان این امر را برای شما می نویسیم. در کل فروشندگان اعتقاد داشتند که به مشتريان خود به هیچ وجه پيشنهاد نمي كنند لاستيك هاي چيني بخرند.(اما راستش من یک بار رفتم و یک لاستیک فروش کلی قسم خورد که چینی عالیه بخر ولی خوب شما بعد خواندن این مقاله دیگه گول نخورید) آنها می گفتند که لاستیک های چینی با وجود نرمی پس از مدتی خشك مي شوند و همین امر(خشک شدن) باعث کاسته شدن از کیفیتشان می شود. این دوستان(فروشندگان) معتقد بودند که جنس لاستيك هاي كره اي و اروپايي بهتر و با کیفیت تر است. هرچند که براي بعضی خودروها مخصوصا پرايد لاستيك هاي ايراني خیلی زیادی در بازار موجود است که در این بین خریداران بيشتر از لاستيك بارز استفاده مي كنند. نکته جالب در بین سخنان آن ها این بود که براي خودروی چینی MVM 110  می توان لاستیک ایرانی گرفت چرا که سايز MVM 110 و پرايد یکی است و لذا از لاستيك هاي مخصوص پرايد هم مي توان براي اين خودروي چيني استفاده كرد. يكي از فروشندگان عزیز تاکید کرد که اگر خودرو پراید و پژو دارید حتما از لاستیک ایرانی بر رویش استفاده کنید(بارز و کویر و..) دلیلشم اینه که هم ارزان تر است و هم با کیفیت لذا فروشنده گفت به این دلیل ها منم از این لاستیک ها(ایرانی) برای خودرویم(خودروشون ۲۰۶ بود) بهره می برم.

  1. بارز
  2. کویر تایر

لاستیک خارجی خوب چی بخرم:

در ادامه این دوست خوبمون گفت یک ماشین دیگر هم دارم(هیوندای سانتافه) که برای اون ترجيح مي دهم از لاستيك هاي اروپايي يا برندهايي مثل هانكوك كره اي استفاده كنم و علتش هم این است که این لاستیک خصوصیات خوبی همچون:

  1. نرمی
  2. كاركرد مناسب
  3. چسبندگي بهتر
  4. وزن سبك تر

كه همین امر باعث شده که هندلينگ خودرو من بهتر شود.

 

حالا از شما می خواهیم تا نظر خود را در این خصوص در زیر  و بخش نظرات وارد کنید تا بهترین لاستیک ایرانی بروز شود.

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها