آیا می دانستید ؟

چرا گربه از خیار میترسه

چرا گربه از خیار میترسه ؟ خوب این یک سوال جالب است.این همه چیز وجود دارد ،چار گربه اینقدر از این خیار لعنتی وحشت دارد.جواب سوال خود را در خوزستان خبر در ادامه این متن می توانید دریافت کنید.

احتمالا در شبکه های اجتماعی یا اپ های پیام رسان، ویدئوهای ترسیدن گربه ها از دیدن خیار در پشت سرشان را دیده اید. واکنش این حیوانات دوست داشتنی به این میوه، بسیار عجیب و البته خنده دار است.
در تمامی ویدئوهایی که در فضای مجازی منتشر شده، می بینید که گربه بیچاره پس از برگشتن و دیدن خیار در کنارش چنان وحشت زده می شود که یا به هوا پریده یا خودش را به در و دیوار می زند تا از آن فضا فرار کرده و آن هیولای ترسناک را نبیند.
اما آیا فکر کرده اید که دلیل این واکنش شدید گربه ها چیست؟ «جیل گلدمن»، متخصص رفتارشناسی حیوانات، در این رابطه به پایگاه اینترنتی نشنال جئوگرافیک گفته که احتمال داده می شود که گربه، خیار را مار تصور کرده و ناگهان دچار وحشت می شود.
این ترس در انسان ها هم وجود دارد. تصور کنید یک جا آرام نشسته اید یا مثلا در حال خوردن غذا هستید، بر می گردید و می بینید که پشت سرتان یک مار بزرگ نشسته؛ خب! شما هم بدون شک از ترس یا داد می زنید از جای خود می پرید. گربه ها هم به خیال اینکه میوه یاد شده یک مار خطرناک است، از ترس بالا و پائین می پرد.
همچنین، دکتر «راجر ماگفورد» یکی دیگر از متخصصان رفتارشناسی حیوانات نیز در این رابطه بیان داشته که گربه از هر وسیله، میوه یا شیء ای که از وجودش در پشت سر خود آگاه نباشد، خواهد ترسید و واکنش های ناشی از آن به میوه یا گجت خاصی محدود و مربوط نمی شود.

شما اگر به جای خیار یک عنکبوت پلاستیکی یا ماسک یا ماهی پلاستیکی هم قرار دهید، از آنجا که قبلا آن را ندیده اند و به طور ناگهانی با آن وسیله مواجه می شوند، دچار وحشت شده و از جای می پرند.

چرا گربه از خیار میترسه

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها