آموزش بازاریابی و تبلیغات

چرا فروشنده من فروش خوبی نداره؟

چرا فروشنده من فروش خوبی نداره؟

اکثر شرکت ها، مخصوصا شرکت هایی که تیم فروش زیر 5 نفر دارند گلایه از این موضوع دارند که “چرا فروشنده هام نمیتونن خوب بفروشن”.

اگردر زمینه صنعت ساختمان فعالیت دارید این نوشته رو تا انتها بخونید!

در این نوشته قصد نداریم از راجب مهارت های کارشناس فروش از قبیل روابط عمومی خوب، فنون مذاکره و متقاعد سازی و و و صحبت کنیم. میخوایم راجب خود شما صحبت کنیم که چیکار میتونید انجام بدید تا فروشنده هاتون فروش خوبی داشته باشن. وقتی از کسانی که بابت این موضوع شکایت دارن میپرسیم که چرا فروش مجموعتون ضعیفه؟در جواب میگن کسی زنگ نمیزنه شرکت، فروشنده های ما هم که بلد نیستن همون تعداد کمی که تماس میگیرن رو متقاعد کنن و بهش بفروشن!!!

تو این شرایط چیکار میشه کرد؟باید دست رو دست گذاشت و فقط شرایط موجود رو نگاه کرد؟ وقتی مشتری ورودی کم هست، نمیشه دست روی دست گذاشت.

اگه مشتری ورودی کمه، و کمتر کسی میاد سراغ کسب و کار ما. خودمون میریم سراغ مشتری های احتمالی. کاری که هر شرکتی امروزه در حال انجامش هست. حتی اگر کلی مشتری ورودی داشته باشه.

شما باید خودتون کسانی که میتونن مشتری شما بشن رو پیدا کنید و پرزنتشون کنید. هرچقدر تعداد بیشتری پرزنت داشته باشین، احتمال جذب مشتری جدید رو بیشتر کردین. به این نکته توجه داشته باشین، هرچقدر هم فروشنده ضعیف از لحاظ مهارت فروش داشته باشین، با زیاد کردن پرزنت مشتری جدید میتونید فروش بیشتری ازش بگیرید. با همون توانایی های ضعیفی که داره.

وقتی فروشنده شما در طول روز با سرنخ های فروش بیشتری صحبت کنه، قطعا مهارتش توی مذاکره و پرزنت بهتر میشه. فرض کنید فروشنده ای که در طول روز فقط با 4 5 نفر حرف بزنه، با فروشنده ای که روزانه با 40 50 نفر صحبت کنه. مسلما وقتی با آدم های مختلفی صحبت کنه، از هر مکالمه مطالب و نکات جدیدی یاد میگیره و روز به روز بهتر میشه. اما وقتی روزانه با 4 5 نفر صحبت کنه، علاوه بر اینکه اعتماد به نفس خودش رو از دست میده، بعد از مدتی احساس افسردگی و غیر مفید بودن میکنه. که اگه آدمی باشه که انگیزه پیشرفت داشته باشه، قطعا دنبال کار جدید میگرده. اگر هم چنین شخصیتی نداشته باشه، تبدیل میشه به یه سربار هزینه برای شرکت که…..

پس به این نتیجه رسیدیم که باید فروشنده هامون هر روز با کلی سرنخ جدید صحبت کنن، کسب و کار و محصولمون رو معرفی کنن که از گردونه رقابت به دور نباشیم.

1 راه اینه که ویزیتور بگیریم توی شهر بچرخه، ساختمون هایی که در حال ساخت هستند رو پیدا کنه، اطلاعات ساختمونو در بیاره، بفهمه سازندش کیه، شماره تماسشو پیدا کنه (که اصلا کار راحتی نیست)، بعد این اطلاعاتو بده به کارشناس فروش ها که اونا پرزنت کنن و شاید بهشون بفروشن.

درسته!! 1 نفر ویزیتور در روز چند تا پروژه میتونه پیدا کنه؟اونم توی شهر تهران به این بزرگی؟ از اینایی که دید رفت سراغشون چندتا شون تو مرحله ای هستن کمه ما بتونیم بهشون بفروشیم و نخریده باشن اون محصولو؟ حقوق و هزینه ایاب ذهاب این ویزیتور هم که ماهیانه حداقل 7 8 میلیون تومن میشه. حالا این هزینه هم بکنیم، اگه بازدهی نداشته باشه که دیگه هیچی. چند پله هم رفتیم عقب تر.

برای صنعت ساختمان میتونید از بانک اطلاعات صنعت ساختمان استفاده کنید. در ادامه توضیح میدم که چطور با صرف هزینه خیلی خیلی اندک میتونید دقیقترین اطلاعات رو از مشتری های بالقوه خودتون بدست بیارید.

بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر این کار رو برای شما انجام داده. مشتری های بالقوه شما رو هر روز پیدا میکنه و با اطلاعات دقیق پروژه و سازنده در اختیارتون قرار میده.

با خرید اشتراک بانک اطلاعات ساختمان آجر رو آجر شما میتونید تمام پروژه های در حال ساخت تهران و کرج روبه صورت دقیق و کاملا بروز در اختیار داشته باشید. به راحتی متوجه شید چه پروژه ای کجا الان تو چه مرحله از ساخته؟سازندش کیه؟اطلاعات تماسش چیه؟حتی روزانه ببینید چه پروژه هایی کجا شروع به کار کردن.

اینجوری فروشنده ها در طول روز بیکار نیستن و همش در حال مکالمه با مشتری ها هستن، بازدهیشون بالاتر میره. تجربه و مهارتشون بیشتر میشه. اسم مجموعه شما بین سازنده ها بیشتر معرفی میشه و در نهایت بازدهی مجموعه بیشتر میشه.

یه سر به سایت آجر رو آجر بزنید و باهاشون تماس بگیرید و ازشون بخواین یه مشاوره بهتون بدن و با شرایط استفاده از بانک اطلاعاتی آشنا بشید و هرچه سریعتر شروع کنید. از همین امروز فروش خودتون رو گسترش بدین!!!

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها