آموزش بازاریابی و تبلیغات

افزایش فروش اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

افزایش فروش اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

افزایش فروش اینترنتی برای کسب و کارهای کوچک

آیا برای افزایش فروش اینترنتی در کسب و کارهای کوچک اطلاعات کافی و لازم را در اختیار دارید؟ تا چه اندازه با راهکارهای اصولی برای افزایش فروش اینترنتی با تمرکز بر کسب و کارهای کوچک آشنا هستید؟

به طور کلی برای افزایش فروش اینترنتی باید از راه های افزایش فروش فروشگاه استفاده کنیم. نمی‌شود به صورت جزیره‌ای و در انزوا به چنین اهدافی دست پیدا کرد.

افزایش فروش آنلاین با تئوری‌های خاص خود پیش می‌رود و فرایندی کاملا علمی است. باید با راه های افزایش فروش اینترنتی آشنا باشیم تا بتوانیم در فضای فشرده این روزگار اقتصادی رقابتی سالم را تجربه کنیم.

روش های افزایش فروش اینترنتی ساده نیستند اما راه و روش خاص خود را دارند.

آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چگونه و به راحتی سطح فروش آنلاین را برای مشاغل کوچک افزایش دهیم؟

صرف نظر از این که به عنوان یک گروه تک نفره یا یک ارکستر کامل بیزینسی فعالیت می‌کنید ، فروش صندلی‌های بیشتر به کنسرت بعدی راهی مهم برای درآمدزایی است. کسانی که در مسیر کسب و کار خود آینده نگری ندارند، از پیش شکست خورده‌اند.

چگونه مشاغل کوچک می توانند به راحتی فروش آنلاین خود را افزایش دهند؟ مشتریان جدید جذب کنند و بازدیدکنندگان وب سایت را بدون منابع مالی نجومی افزایش بدهند؟

قرار گرفتن در رتبه اول صفحات نتایج موتورهای جستجوی گوگل به شما کمک می‌کند وب سایت کسب و کار خود را مقابل چشم افراد بیشتری قرار دهید.

اگر از Google Ads استفاده می کنید ، نه تنها می‌توانید برای کلمات کلیدی جستجوی خود رتبه خوبی داشته باشید بلکه کپی و طرح تبلیغات Pay Per Click (PPC) خود را نیز افزایش می‌دهید تا کلیک ها از نتایج جستجو به صفحات اولیه و مهم شما منتقل و وارد شوند.

برنامه های افزودنی آگهی می توانند به شما کمک کنند تبلیغ PPCخود را گسترده‌تر کرده و مکان‌های بیشتری را برای کلیک بازدیدکنندگان احتمالی وب سایت فراهم کنید.

تبلیغات فیس بوک به یکی از مقرون به صرفه ترین و هدفمندترین روش ها برای دستیابی بیشتر به مشتریان آنلاین تبدیل شده است.

در واقع یکی از بهترین راه ها برای افزایش فروش آنلاین این است که از داده هایی که در مورد مشتریان فعلی خود دارید برای هدف قرار دادن “شبه مخاطبان” استفاده کنید. این امر سطح دسترسی شما را بسیار افزایش می‌دهد و شانس بیشتری برای عملکرد خوب تبلیغات هدفمند شما فراهم می‌کند.

تبلیغات Gmail به شما امکان می‌دهد با هدف قرار دادن کلمات کلیدی رقیب و اطمینان از اینکه نام تجاری در کدام حوزه‌ها نمایان باشد توجه مشتریان را در باکس ورودی ایمشلشان جلب کند. نسخه تبلیغاتی و فراخوان به اقدام یا همان کال تو اکشنCTA برای موفقیت در اینجا بسیار مهم است.

آیا تا به حال از خود پرسیده‌اید چگونه می توانم بازدیدکنندگان وب سایت را به مشتری تبدیل کنم؟

به بازدیدکنندگان اولین سری از وب سایت یک پیشنهاد عالی از طریق ایمیل بدهید، البته در ازای گرفتن اطلاعاتی مانند ایمیل و یا به شرط تکمیل یک فرم نظرسنجی ساده و کوتاه.

نمایش محصولات با تعداد محدود، پیشنهادات ویژه حساس به زمان و سطح پایین احتمال تداوم یک تخفیف همه این موارد می‌تواند در نظر مشتری و یا مخاطب شما دلهره تمام شدن زمان یک فرصت طلایی را ایجاد کند.

او باید بتواند به سرعت یک خرید فوری خلق کرده و مبلغ مورد نظر را واریز کند تا خیالش از تصاحب یک محصول مورد نیاز راحت شود.

البته مهم این است که در پیام های حساس به زمان، صادق و شفاف باشید. اگر هزاران محصول واحد در انبار دارید و هیچ پیشنهاد کاربردی ندارید، مشتریان را به خرید و تعجیل به خرید وادار نکنید.

درباره تخفیف‌هایی که به صورت مقطعی منتشر می‌کنید، بسیار احتیاط کنید، مشتری دوست ندارد متوجه شود که تخفیف ویژه‌ای در کار نبوده و این تنها باعث شده که او کارش به خرید قطعی برسد!

آیا می توانید تحویل رایگان با خریدهای بیش از ارزش خاص یا شاید هم درصد تخفیف را به عنوان برگ برنده خود رو کنید؟

در صورت امکان در پیام‌های بازاریابی خود مشوق خرید مطرح کنید. اگر انگیزه ای حساس به زمان باشد همانطور که در بالا مورد بحث قرار گرفت به سرعت مشتری را وادار به خرید می‌کند، حالت اضطرار در خرید را در کنار مشوق خرید قرار دهید تا خیالتان از سیل مشتریان قطعی راحت شود.

حتما و البته در صورت امکان ضمانت بازگشت پول را ارائه دهید. گاهی اوقات سفارش آنلاین می تواند کمی دلهره آور باشد اگر مثلاً خودروی دست دوم یا لپ تاپ تعمیر شده بخرید یا برای اولین بار مارک جدیدی را امتحان کنید. با ارائه ضمانت بازگشت پول و سیاست بازگشت آسان خرید از فروشگاه خود را به یک حقیقت انکارناپذیر تبدیل کنید.

امنیت وب سایت بسیار مهم است و سیگنال های اعتماد به مشتریان بالقوه شما می گویند که خرید از وب سایت شما ایمن است. اگر دارای گواهینامه آنتی ویروس‌ها و تضمین امنیت شبکه مثل Norton یا McAfee Securedهستید و یا در داخل ایران نماد اعتماد الکترونیک دارید تا حد زیادی در این مسیر موفق عمل کرده‌اید. مطمئن شوید که این لوگوها را به طور برجسته در صفحه اصلی خود و سایر مناطق کلیدی وب سایت نشان می‌دهید.

داشتن گواهینامه‌های معتبر و نمایش مدارکی که از شرکت در همایش‌ها و غیره دریافت کرده‌اید بسیار اهمیت دارد و موثر است.

اگر قبلاً PayPal ، Google Wallet ، ApplePay و WePayرا به عنوان گزینه های پرداخت در سایت‌های غیر ایرانی می‌شناختید باید بدانید که تعداد این برندها به سه برابر خود افزایش پیدا کرده است.

در داخل ایران نیز خوشبختانه در این حوزه رقابت جدی ایجاد شده است. ممکن است فروش تعداد زیادی از مشتریانی را که نمی‌خواهند اطلاعات کارت اعتباری خود را دائما وارد کنند با عدم رعایت این اصول از دست بدهید.

آیا می دانستید که اکثر وب سایت ها به دلیل عدم انجام تبدیل فرایند خرید پیچیده به ساده حدود 45 تا 85 درصد از سود خود را از دست می‌دهند؟

اطمینان از این که سفر یا فرایند فروش وب سایت شما یا حتی صفحه اینستاگرامی شما تا حد ممکن ساده، آسان و اطمینان بخش است راه کلیدی موفقیت شما خواهد بود.

ممکن است لازم باشد مسائل مربوط به قیمت گذاری و استراتژی محصول را مدام و هر روز برطرف کنید. قیمت گذاری شما باید منعکس کننده ارزشی باشد که ارائه می‌دهید، آنچه که بازار از آن بی بهره است، برگ بنده و ارزش شما است.

برای افزایش فروش ، شما نیاز به فراخوان های شفاف و جذاب دارید که به مشتری دقیقاً بگوید چه کاری باید انجام دهد و آنها را تحت تاثیر قرار ندهد یا گیج نکند.

سئو سایت ها مهمترین قسمت یک فروش اینترنتی است. اگر در سایت شما روی کلمات کلیدی که منجر به دیده شدن بهتر شما و پیدا کردن سریع تر سایتتان کار نشده باشد، عملا سایت شما هیچ جایی نه دیده می‌شود و نه به کارتان خواهد آمد. سئو به شما کمک می‌کند تا بهتر در معرض دید کاربران قرار بگیرید و آنها به سمت شما بیایند.

نکته مهم بعدی در سئو تولید محتوای یونیک است. کپی کار نباشید و محتوا اختصاصی سایت خودتان را داشته باشید. مهمترین راهنمای افزایش فروش اینترنتی استفاده از بهترین کلمات کلیدی برای تولید محتوا است. کلمه کلیدی مناسب کاربران بیشتری را به سمت شما جذب می‌کند.

بازارهای الکترونیکی، برای فروش کسب و کارهای کوچک و خانگی، نقش کاتالیزور را ایفا می کنند. بازارهای اینترنتی یکی از بالاترین رتبه های بازدید را در کشور دارند و افراد زیادی برای جست وجوی محصولات و اطلاع از قیمت ها به این وب سایت ها مراجعه می کنند. نتیجه این است که کالای موردنظر شما برای فروش در بازار اینترنتی، روزانه توسط افراد بسیار زیادی دیده می‌شود.

می‌توان از چند بازار اینترنتی برای فروش استفاده کرد، به طوری که محصولات در بازارهای الکترونیک مختلف پخش شود ولی نباید یک محصول را در چند بازار به فروش رساند.

(1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها