دانستنیهای قبل و بعد از ازدواج

راهي براي آسان گذشتن روز عروسي بدون استرس

راهي براي آسان گذشتن روز عروسي بدون استرس

اجازه ندهيد که اضطراب روز عروسي از همه احساسات خوبتان جلو بزند! اين توصيه‌اي است که اغلب عروس‌هاي جوان پيش از فرا رسيدن روز بزرگ زندگي‌شان با آن مواجه مي‌شوند، ولي آيا چنين چيزي ممکن است؟فشار اينکه همه چيز مرتب و منظم و دقيق انجام شود، ممکن است شما را عصبي کند، بنابراين در اينجا پيشنهادهايي را ارايه مي‌دهيم که به شما کمک مي کند اين احساس ( طبيعي) را کاهش و کارهايتان را در کمال خونسردي انجام دهيد.

خودتان انجام دهيد

شايد بهترين چيز براي برگزاري مراسم اين باشد که شما هزاران نفر را داشته باشيد که به شما در انجام کارها کمک کنند. اما آيا تا به حال اين اصطلاح را شنيده‌ايد که «اگر مي‌خواهيد کاري به خوبي انجام شود، خودتان آن را انجام دهيد؟» خوب اين درست است!براي چيزهاي کوچک، مثلاً اينکه آيا همه وسايلي که بايد گل و ربان زده مي‌شده، آماده است يا خير، اجازه دهيد که مادرتان آنها را چک نمايد. اما براي مسائل مهم، مانند چک کردن اينکه آيا حلقه‌هاي ازدواج از جواهر فروشي تحويل گرفته شده است، و يا اينکه آيا لباس شما بخار خورده و آماده است، خودتان آنها را انجام دهيد. براي آرامش ذهن خود اين کار را انجام دهيد، ما ضمانت مي‌کنيم که اين توصيه سودمند، کمک مي‌کند که در روز عروسي آرامش بيشتري داشته باشيد.

مثبت بيانديشيد

به جاي اينکه به عکس العمل ها و نظرهاي ديگران درباره برنامه ريزي ازدواج گوش دهيد، سعي کنيد فکرتان را مثبت کنيد. مثبت بيانديشيد و به خودتان انرژي دهيد. همه دوست دارند که شما مراسم عروسي زيبايي داشته باشيد، پس به ياد داشته باشيد که همه شما براي يک هدف مشترک کار مي کنيد. اينکار باعث مي شود که فشار و اضطرب کمتر شود. همچنين زمان بيشتري براي شما و کسانيکه در حال کمک کردن به شما هستند فراهم مي کند تا کارها را به بهترين نحو انجام دهيد. فراموش نکنيد که شعار «من مي توانم» و فکر مثبت رمز موفقيت در انجام دادن تمام کارها و برنامه ريزي هاي اين روز است.

برنامه‌ي زماني تهيه کنيد

مي‌خواهيد موثرترين راه براي حفظ آرامش در روز عروسي را بدانيد؟ منظم و سازمان‌دهي شده باشيد! اگر يک برنامه‌ي زمانبندي داشته باشيد، دچار استرس و حالت عصبي نخواهيد شد. شما مي‌دانيد که شماره تلفن‌هاي شما کجاست، هر شخصي احتمالاً در حال حاضر کجاست و حدوداً چه زماني در مراسم حاضر خواهد بود و بسياري مسائل ديگر. بنابراين چند روز قبل از مراسم عروسي، يک برنامه زمانبندي براي خود ايجاد کنيد و مطمئن شويد که آن را مرور و تکميل نموده‎‌ و تمام موارد و مسائل لازم براي جشن عروسي را در آن آورده‌ايد.

خودتان باشيد

به ياد داشته باشيد که عروسي، حول شما و همسرتان مي گردد. اگر شما از اينکه در مرکز توجه قرار بگيريد احساس نگراني مي کنيد، سعي کنيد به آن روز به عنوان مراسمي صميمي و خودماني فکر کنيد. هر چه نباشد شما در ميان دوستان و اقوامتان هستيد! سعي کنيد هنگام صحبت با دوستان در چشمشان نگاه کنيد. به اين طريق با دوستانتان ارتباط برقرار کرده ايد، خودتان هستيد و از هر لحظه اين روز لذت مي بريد.

درد دل و مشورت کنيد

بگذاريد ديگران از اضطراب و نگراني شما براي اين روز مطلع شوند. هرچند که احتمالا دوستان و آشنايانتان از اين احساس شما با خبر هستند اما هميشه نمي توانند ذهن شما را بخوانند و متوجه شوند که دقيقا چه چيزي شما را آزار مي دهد. با بيان کردن احساساتتان همه مي توانند شما را به درستي کمک و حمايت کنند. شما مشغول تدارکات برگزاري يک روز بزرگ هستيد اما اجازه ندهيد که اين اضطرابها خيلي جدي شوند – مهمترين مسئله اين است که از اين لحظات لذت ببريد و خوش بگذرانيد.

به خودتان هم توجه کنيد

شما نمي توانيد تخته گاز به سمت برنامه ريزي مراسم ازدواجتان برويد و به چيز ديگري فکر نکنيد. براي ديدار با دوستانتان وقت بگذاريد، به آرايشگاه برويد و به خودتان برسيد. ورزش کردن نيز يکي از بهترين راهها براي تمرکز و استراحت کردن است. البته در کنار دوستان بودن خيلي لذت بخش تر است. پيش از اينکه به «آقا و خانم ايکس» تبديل شويد با دوستانتان به کافي شاپ محبوبتان برويد يا براي فيلم ديدن با آنها در سينما قرار بگذاريد. اينکار باعث مي شود که براي انجام کارهاي عروسيتان هم انرژي بيشتري داشته باشيد.

خيلي نگران نباشيد

سعي کنيد خيلي نگران جزئيات مراسم روز عروسيتان نباشيد. با همه اين تلاشها و کارهايي که انجام داده ايد مطمئن باشيد که اين روز به بهترين نحو برگزار خواهد شد. حتي گاهي اوقات سورپرايزهاي کوچک مي تواند جالب هم باشد. بگذاريد که احساس جشن و شادي در شما هم رخنه کند و از اين روز لذت ببريد. بنابراين خود را براي مسائل غيرمنتظره آماده کنيد. در اين صورت اگر مسئله‌اي پيش آيد، شما کاملاً غافلگير نخواهيد شد! و به خاطر داشته باشيد هر مشکلي هم که پيش بيايد، نخواهد توانست روز شما را خراب کند. پس آرام باشيد و از اين روز زيبا لذت ببريد. در نهايت مطمئن باشيد شما قطعاً بعد از مراسم به اتفاقات بدي که احتمالاً پيش آمده است خواهيد خنديد!

ماهي‌

در مطالعه‌اي که در دانشگاه ايالتي اوهايو روي دانش‌آموزان انجام شد، نشان داد مکمل‌هاي اسيد چرب امگا ? باعث کاهش ?? درصدي اضطراب و نگراني در آن‌ها شده است.هدف از اين تحقيق تشويق دانش‌آموزان به استفاده از مکمل‌ها نيست بلکه گنجاندن ماهي‌هاي حاوي امگا ? در رژيم غذايي است تا از استرس عصبي ممانعت شود.

چاي بابونه

بابونه به خاطر خواص درماني طبيعي از زمان‌هاي قديم شناخته شده است. اما دانش نوين که هدف از آن استفاده از داروهاي گياهي براي درمان بيماري‌ها است در يک مطالعه کوچک ثابت کرده است افرادي که به اختلال اضطراب (GAD) مبتلا هستند و از اضطراب رنج مي‌برند با عصاره بابونه تحت درمان قرار مي‌گيرند.

تخم مرغ

مغز انسان به طيف گسترده‌اي از ويتامين‌هاي گروه ب براي کار مطلوب نياز دارد.هنگامي که ورود ويتامين ب به مغز بلوکه مي‌شود افراد حالت‌هاي گيجي، تحريک‌پذيري و اضطراب را تجربه مي‌کنند. غذاهايي مانند گوشت و ميوه‌هاي خانواده مرکبات حاوي ويتامين‌هاي ب هستند اما يکي از منابع مورد علاقه اين ويتامين تخم مرغ است. تخم مرغ منبع غني کولين است، کولين پيش ساز ويتامين ب بوده که براي سلامت مغز مهم است.

پروبيوتيک

ارتباط مغز و بدن يک ارتباط تنگاتنگ است به عبارت ديگر مغز فرمان گرسنگي از بدن را دريافت مي‌کند.اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد باکتري‌هاي در حال رشد در روده نيز تا حدودي با يکديگر در ارتباط هستند.پروبيوتيک‌ها باکتري‌هاي مفيدي هستند که در روده زندگي مي‌کنند و بدن براي ترويج عملکرد سالم دستگاه گوارشي به اين باکتري‌ها نياز دارد. محققان ايرلندي نشان داده‌اند تغذيه باکتري‌هاي پروبيوتيکي در روده رفتارهاي مرتبط با استرس و اضطراب و افسردگي را کم مي‌کند. به نظر مي‌رسد ماست حاوي پروبيوتيک از سردردهاي شديد جلوگيري مي‌کند.

چاي سبز

چاي سبز سرشار از اسيدآمينه‌اي به نام «ال‌تائنين» است که اثر آرام بخشي دارد.مصرف ??? ميلي گرم ال تائنين قبل از آزمون به کاهش اضطراب و نگراني در دانش‌آموزان کمک مي‌کند.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها