شرعی

آیا رابطه مقعدی حرام است

آیا رابطه مقعدی حرام است یا از نظر شرعی اشکال دارد؟ مرجع:آیت الله خامنه ای(مدظله)
پاسخ: نزدیکی به همسر از پشت کراهت دارد.
انهار: نزدیکی با همسر از پشت عملی غیر طبیعی است و از نظر علمی و پزشکی نیز ثابت شده که این عمل پرخطر و موجب آسیبهای جسمانی برای زن است. در قوانین مجازاتهای اسلامی آمده: اگر مردی همسرش را مجبور به این عمل کند! زن می تواند از شوهر خود شکایت کند.
پزشکان گفته اند: دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکترsphincter می باشد:…

۱- اسفنکتر داخلی و غیر ارادی؛ که دریچه ورودی غذا به معده و خروج آن می باشد.

۲- اسفنکتر خارجی؛ که ارادی است و وقتی که غذا بلعیده می شود از طریق مری پایین آمده و به سمت معده می رود.

زمانی که شخصی احساس کند که نیاز به خروج مدفوع از دریچه مقعد را دارد این همان زمانی است که اسفنکتر داخلی ۱ باز شده و همانطور که گفته شد غیر ارادی است. اما عمل باز کردن دریچه مقعد ( اسفنکتر خارجی) و در کل دفع مدفوع؛ ارادی است و دست خود شخص می باشد و زمانی که شخص احساس نیاز به اجابت مزاج کرد و خود را نگه میدارد تا به محل مناسب برسد و سپس به اراده خود باعث خارج شدن مدفوعش می شود این نگه داشتن و این عمل خارج کردن مدفوع؛ توسط اسفنکتر خارجی که ارادی است انجام می شود. و رابطه جنسی از پشت باعث آسیب دیدگی اسفنکتر خارجی میشود و باعث می شود که دریچه خروجی مقعد(Anal) به درستی کارش را انجام ندهد یعنی از قدرت ارادی خارج می شود. و به مرور زمان امکان ارادی خروج مدفوع یا نگه داشتن خود را از دست می دهد. در این صورت نا خواسته و غیر ارادی مدفوع از دریچه مقعد خارج میشود در این صورت همیشه لکه هایی از مدفوع در لباس زیر مشاهده می گردد.

البته نزدیکی از پشت موجب بیماریهای عفونی و ویروسی همانند هپاتیت، ایدز، سفلیس و بیماریهای مقاربتی میگردد زیرا در درون مقعد باکتریهای زیادی می باشد، که موجب انتقال ویروسهایی نظیر ایدز و … میشود.

 

آیا رابطه مقعدی حرام است

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها