دانستنیهای جنسی

برای یک رابطه جنسی بهتر نقطه جی در زنان را بیشتر بشناسید

این مطلب ویژه افراد متاهل و بالای 18 سال است خوزستان خبر به سنین کمتر 18 سال توصیه نمیکند

نقطه جی در زنان

موضع گرافنبرگ (به انگلیسی: Grafenberg Spot) یا نقطه جی (به انگلیسی: G-Spot) نام نقطه‌ای است در مهبل. این موضع در عمق تقریبی دوسوم دیواره قدامی (سقف) مهبل قرار گرفته‌است در اصل نام آن نقطه گرافنبرگ است که از روی نام ارنست گرافنبرگ (به انگلیسی: Ernst Grafenberg) پزشک متخصص زنان که برای اولین بار در سال ۱۹۴۴این نقطه را توصیف کرد، نامگذاری شده‌است. بسیاری از خانمها اعتقاد دارند که برای ارگاسم ضروری است، درحالیکه خیلی‌ها هم باور دارند که اصلاً وجود ندارد.

خصوصیات احساسی

برای بسیاری از خانمها، نقطه جی ناحیه‌ای بسیار حساس و تحرک کننده‌است که ساعتها به آنها لذت می‌دهد. برای خیلی‌های دیگر نقطه‌ای برآمده در واژن است که اگر بیش از اندازه دستکاری شود فرد احساس دفع ادرار می‌کند و تعدادی از خانم‌ها هیچ حسی در این نقطه احساس نمی‌کنند و خیلی‌ها هم اصلاً این نقطه را در واژن خود ندارند و کل حساسیت به این نقطه در روزهای مختلف ماه متفاوت است.

این محل تحریک‌پذیرترین نقطه جنسی در بدن زنان است. در صورتیکه این نقطه در زنان فعال باشد، لمس این نقطه باعث رسیدن سریع زنان به ارگاسم می‌شود. معمولا زنان مشکل تحریک پذیری این نقطه دارند ولی درصورتیکه این محدوده تحریک پذیر شود امکان ارگاسم قوی تر برای زن فراهم می‌شود علاوه بر تمرین، درمانی که برای تقویت تحریک پذیری محدوده جی پیشنهاد می‌شود، جی شات است.

موقعیت نقطه جی

اگرچه این قسمت از اندام تناسلی زنانه، نقطه جی نامیده می‌شود ولی به دلیل متفاوت بودن آن در زنان مختلف و همچنین تغییر کردن نقطه تحریک پذیر آن، بهتر است آنرا محدوده جی بنامیم. این محدوده حالت اسفنجی دارد و از زیر پیشابراه از دهانه واژنشروع شده و به داخل، در سقف واژن (نقطه ساعت ۱۲) امتداد می‌یابد و با انگشت قابل لمس می‌باشد. در صورتی که زنی این نقطه حساس را داشته باشد این نقطه بین ۲٫۵تا ۵سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد و معمولا با وارد کردن دو بند انگشت داخل واژن براحتی قابل لمس است .

در صورتی که زن با لمس آن تحریک شد به این معنی است که اندازه آن از یک نخود فرنگی بزرگتر است در صورت تحریک نشدن کوچکتر است.

نقطه جی بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است و خصوصیات بافت این محل متفاوت از دیگر نقاط سطح درونی واژن است که ساختاری زبر و گرد شکل دارد در صورتی که بقیه نقاط واژن نرم و صاف هستند.

نقطه جی:شماره 4

تئوری‌ها

تئوری‌های مختلفی درمورد اینکه نقطه جی واقعاً چیست، وجود دارد. یک دیدگاه این است که نقطه جی محل بافت پروستات درست مثل پروستات در آقایان است و نبود کروموزوم Y در جنین در حال رشد مونث، سلولها را در محلی مشابه یعنی در همان نقطه جی کنار می‌گذارد. متخصصین دیگری باتئوری پروستاتهم عقیده هستند اما آنرا بیشتر توضیح می‌دهند و می‌گویند این تنها دلیل حساس بودن این نقطه نیست. آنها به چوچوله و مجرای پیشاب بعنوان منابع لذت دیگر اشاره می‌کنند که هر دو آنها را می‌توان با دیواره جلویی واژن تحریک کرد. به همین دلیل محل‌های زیادی برایارضاء جنسی وجود دارد و دیگر نیازی به گشتن دنبال نقطه جی نیست.

متخصص دیگری که اولین بار نقطه جی را به اطلاع عموم رسانید اخیراً استفاده دیگری برای آن کشف کرده‌است. او در تحقیقات خود نشان داده‌است که تحریک کردن نقطه جی می‌تواند آستانه درد را تا ۴۷٪بالا ببرد. اگر محرک موجب تحریک جنسی فرد شود، آستانه درد تا ۸۴٪بالا می‌رود، و ۱۰۷٪روی ارگاسم تاثیر دارد. فرضیه او این است که این نقطه حساس یکی از مسکن‌های طبیعی طبیعت برای زایمان و وضع حمل است.

حس کردن نقطه جی در رابطه جنسی

برحسب اندازه و محل دقیق نقطه جی این احتمال وجود دارد که جنس مونث (در صورت داشتن نقطه جی) در طول رابطه جنسی آن را حس کند.

بهترین حالتها برای احساس نقطه جی در حالتهایی هست که لگن زن بالا قرار گیرد و بلند شود.

تاثیر نقطه جی در انزال خانم‌ها

در بسیاری از خانمها وقتی نقطه جی تحریک می‌شود عمل انزال انجام می‌گیرد. تحقیقات نشان داده‌است که تقریباً ۱۰درصد از خانم‌ها طی ارگاسم یا تحریک جنسی بین ۹تا ۹۰۰میلی لیتر مایع از مجرای پیشاب خارج می‌کنند. گروهی از دانشمندان روی برخی از این مایعات آزمایش کردند و متوجه آنزیمهای پروستاتیک شدند و به این تئوری رسیدند که نقطه جی تقریباً مشابه پروستات در آقایان است.

اما گروهی دیگر با آزمایش روی این مایع گفتند که خیلی شبیه به ادرار است. آخرین تفکرات در این رابطه این است که این مایع نوعی دیگر از ادرار است که با تحریک جنسی تغییرات شیمیایی در آن رخ می‌دهد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها