دانستنیهای جنسی

همجنسگرايي ، مبدل پوشي و تغيير جنسيت

این مطلب ویژه افراد متاهل و بالای 18 سال است خوزستان خبر به سنین کمتر 18 سال توصیه نمیکند

 

کليه اين حالت ها هم در بين خانم ها وهم در بين آقايان با نسبت هاي مختلف وجود دارد. بر طبق پژوهش هاي انجام شده برخي از اين حالت ها ريشه ژنتيکي دارند و برخي ريشه رفتاري، برخي ريشه فيزيولوژيک دارند و برخي ريشه محيطي – اجتماعي .اما اکثر متخصصان بر اين باور هستند که ترکيبي از عوامل ذکر شده در شکل دادن جنسيت فرد، تصور فرد از جنسيتش و کشش جنسي وي تقش دارند.

همجنسگرايي و همجنس بازي

بطور کلي همجنسگراييبه حالتي گفته ميشود که فرد با ديدن و يا تصور کردن جنس موافق لذت جنسيميبرد اما بدلايل مختلفي از جمله تابوهاي اجتماعي موجود در مورد اينگونه رابطه جنسي ، شرايط خانوادگي و اعتقادات مذهبيو يا انتخاب شخصي وغيره هرگز وارد رابطه جنسيبا فرد همجنس نشود و شايد بنابر جبر و يا انتخاب حتي با فردي از جنس مخالف ازدواج کند.

حالتي که فرد اصلا کششي به جنس مخالف ندارد و رابطه جنسي را با جنس موافق تجربه مي کند همجنس بازيخوانده مي شود. حالتي هم در اين بين وجود دارد که فرد کشش جنسي به هر دو جنس دارد اما باز هم ممکن است با هر دو جنس وارد رابطه جنسي بشود و يا نشود . برخي افراد ممکن است پس از ازدواج وداشتن فرزند متوجه ميل خود به جنس موافق بشوند که شرايط سختي را براي فرد و همسرش ايجاد مي کند. مشاوره زوج با يک فرد زبده مي تواند تا حد زيادي به کم کردن تنش کمک کند.

مبدل پوشي

بعضي افراد در خفا و يا علنا لباس هاي جنس مخالف را مي پوشد و خود را در قالب فردي از جنسي مخالف تصور ميکند که به آنها مبدل پوش ميگويند. بنابر يافته هاي علمي دلايل زير ممکن است در بوجود آمدن ايت حالت موثر باشند: هورمونهاي جنس مخالف در اين افراد بيشتر هستند. ساختار مغزي اين افراد بيشتر شبيه جنس مخالف است.

در آقايان عدم حضور پدر در زمان رشد و داشتن مادري با شخصيت خيلي قوي هم جزو اين دلايل احتمالي شمرده شده است. اما براي اثبات قطعي هرکدام از موارد ذکر شده تحقيقات بيشتري با تعداد شرکت کننده بيشتري لازم است.

تغيير جنسيت:

زماني که فرد با تزريق هورمونو يا عملهاي جراحيو يا هردو از نظر ظاهري به جنس مخالف (برعکس جنسي که با آن به دنيا آمده) تبديل مي شود يعني تغيير جنسيت داده است. اين کار ممکن است با توصيه پزشک و يا بر اساس خواست شخص انجام شود.

– در جوامعي که همجنس گراييو بخصوص همجنس بازيجنبه قانوني ندارد ممکن است افراد همجنس گرا تصميم بگيرند که با تغيير جنسيتخود موانع اجتماعي را تا حدي شکسته و زندگي جنسي را که آرزو دارند دنبال کنند. اما در برخي مواقع اين کار تنها به پيچيدگي مسئله دامن ميزند. برخي ازافراد مبدل پوش هم ممکن است در طول زمان تصميم بگيرند که جنسيت خود را به جنس مخالف تغيير دهند.

افراد دوجنسيتيکه ممکن است از نظر ظاهر شبيه جنس مونث و يا مذکر باشند اما از نظر هورموني تمايل بيشتري به يکي از جنس ها داشته باشند و يا از نظر ظاهري موذب باشند، با توصيه پزشک ممکن است تصميم بگيرند که جنسيت خود را به يکي از جنس ها تغيير دهند. تا پيش از 1885 ميلادي تصور مي شد که همجنس بازي يک نوع انحراف جنسياست . اما با پيشرفت علم روانپزشکي متخصصان متوجه تفاوتهاي رفتاري و رواني اين افراد در مقايسه با افرادي که نسبت به جنس مخالف احساس ميل جنسيدارند شدند .

تفاوت هايي مثل نحوه پاسخ دادن اين افراد به محرکهاي مختلف در مقايسه با افرادي که به جنس مخالف تمايل دارند . بنابراين همجنس گرايي و همجنس بازي جزو گروه ناهنجاري هاي روانيطبقه بندي شد و متخصصان به درمان اين به اصطلاح بيمارها پرداختند. با پيشرفت علم اعصاب شناسي و دستگاه هاي تصوير برداري از مغز، علم فيزيولوژيو علم ژنتيکمتخصصان تئوري هاي جديدي در مورد تفاوتهاي ساختار مغزي اين افراد در مقايسه با افرادي که نسبت به جنس مخالف احساس ميل جنسي دارند ارائه دادند.

تفاوتهايي چون

سلولهاي قسمت جلويي غده هيپوتالاموسدر مغز در افرادي که همجنس بازهستند از مرداني که به جنس مخالف کشش دارند کوچکتر است. اين قسمت از مغز تقش مهمي در تعيين کشش جنسي افراد دارد. بنابراين اين اشخاص نسبت به جنس موافق کشش بيشتري پيدا مي کنند.

يک نوع کروموزوم در افراد همجنسگرا بيشتر ديده شده که اين فرضيه ارثي بودن همجنس گرايي را تا حدي تاييد مي کند. اين آزمايشات بر روي برادران دوقلو انجام شده بود. ساختار مغزي افراد همجنس گرا بيشتر شبيه به ساختار مغزي افراد جنس مخاف است.

يعني مثلا مغز يک مرد همجنسباز بيشتر شبيه مغز يک زن است تا يک مرد. از طرفي دانشمندان علوم اجتماعي و رفتار شناسي مطرح کرده اند که در بعضي موارد شرايط خانوادگي و اجتماعي افراد را به سمت داشتن رابطه جنسي با جنس موافق سوق ميدهد. به عنوان مثال براي سربازاني که براي مدت زياد به دور از خانواده و جنس مخالف هستند بعضا مکن است اين شرايط پيش بيايد (شواهدي از زندگي سربازان در جنگهاي جهاني و غيره در دست است).

چنانچه پس از تغيير شرايط فرد به جنس مخالف تمايل نشان دهد به صرف داشتن چندين تجربه جنسي بافرد همجنس،همجنس بازيا همجنس گرانيست. اکثر اين پژوهش ها بر روي آقايان همجنسگراانجام شده اما در حال حاضر بررسي هاي مفيدي در حال انجام بر روي خانم هاي همجنسگرادر جريان است. و اين نکته هم قابل ذکر است که اکثر اين پژوهش ها بر روي اجساد افراد همجنس گرا انجام گرفته که بر اثر بيماري ايدز از دنيا رفته بوده اند که خود اين بحث را پيش مي آورد که ممکن است به عنوان مثال تغييراتي که در ساختار مغز اين افراد مشاهده شده بر اثر بيماري دراز مدت بوده و يا اينکه بر اثر سبک زندگي اين افراد ايجاد شده نه به دليل گرايش جنسي شان.

در سال 1992 سازمان بهداشت جهاني با بدست آوردن استنادات کافي علمي و با توجه به پذيرش جوامع مختلف همجنس بازي را از ليست امراض حذف کرد. اما هنوزدر کشورهاي مختلف با افراد همجنسگرا و يا همجنس باز برخوردهاي متفاوتي مي شود.

همچنین باید بدانیم که دین مبین اسلام با این قضیه کاملا مخالف و آن را حرام دانسته است.

 

(2 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها