گیم

فرق ps5 دیجیتال با معمولی

فرق ps5 دیجیتال با معمولی چیست ؟

سونی چیزی در حدود یک ماه پیش سرانجام به صورت رسمی  از کنسول آینده خود رونمایی کرد. حالا میدانیم که این شرکت ژاپنی به کاربران خود دو انتخاب برای خرید داده است؛ پلی استیشن 5 معمولی یا نسخه دیجیتال آن. اما به نظر شما کدامیک از این دو مدل انتخاب بهتری هستند؟

تفاوت میان پلی استیشن 5 معمولی با نسخه دیجیتال در چیست؟

این دو دستگاه از نظر مشخصات مشابه یکدیگر هستند. مهم نیست که شما کدام نسخه را انتخاب کنید، هر دو دارای SSD فوق سریع و گرافیک یکسان هستند. به طورکلی سه تفاوت اساسی میان این دو نسخه از PS5 وجود دارد.

دیسک درایو

اولین و اصلی‌ترین تفاوت میان نسخه استاندارد و دیجیتال، درایو دیسک آن است. همانطور که از نام PS5 Digital Edition مشخص است، این دستگاه فاقد دیسک خوان خواهد بود. این نسخه 100 درصد دیجیتال است؛ یعنی بازی‌هایی که درون دیسک‌ها قرار دارند به هیچ وجه با این دستگاه سازگار نخواهند بود. برای نسخه دیجیتال، کاربران باید تمام بازی‌ها را به صورت آنلاین دریافت کرده یا از طریق انتقال داده بر روی حافظه آن، بازی‌ها را به صورت مستقیم نصب کنید.

طراحی

طبیعتا باوجود درگاه دیسک در یک نسخه و عدم وجود آن در نسخه دیگر، طراحی این دو نسخه متفاوت خواهد بود. نسخه استاندارد (دارای دیسک‌خوان) دارای یک برآمدگی جزئی در یک سمت خود است. اما نسخه دیجیتال پلی استیشن 5 طراحی باریک‌تر و البته متقارنی دارد.

پلی استیش 5 معمولی یا نسخه دیجیتال

قیمت

اگرچه هنوز قیمت کنسول پلی استیشن 5 به صورت رسمی اعلام نشده است، اما حدس‌ها بر این عقیده است که نسخه دیجیتال ارزان‌تر از نسخه استاندارد است. مشخصات این دو دستگاه یکی است، اما از آنجاییکه نسخه دیجیتال فاقد یک قطعه سخت‌افزاری است که در نسخه استاندارد تعبیه شده، هزینه ساخت کمتری داشته و طبیعتاً قیمت آن نهایی نیز باید کمتر باشد.

کدام کنسول PS5 انتخاب بهتری است؟

انتظار می‌رود که از چند هفته دیگر پیش فروش کنسول PS5 آغاز شود. هر دو نسخه Standard PS5 و PS5 Digital Edition فوق ‌العاده به نظر می‌رسند. اما اگر قصد خرید یکی از این کنسول‌ها را دارید، بهتر است که با مزایای هرکدام از آنها آشنا شوید.

PS5 معمولی چه مزایایی دارد؟

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید به خریداری دیسک‎های اوریجینال علاقه دارید، PS5 استاندارد انتخاب بهتری برای شما است. همچنین اگر دیسک بازی‌های PS4 را در اختیار دارید و می‌خواهید که با به بازار آمدن PS5، کنسول خود را ارتقاء دهید، نسخه معمولی برای شما بهتر است. در غیر این صورت، از آنجاییکه این دیسک‌ها کاربردی برای نسخه دیجیتال PS5 ندارند، پولی که صرف خرید آنها کرده‌اید، حیف خواهد شد.

نکته مثبت دیگر خرید پلی استیشن معمولی اینست که شما از طریق آن می‌توانید دیسک‌های Ultra HD Blu-ray را نیز تماشا کنید. در کنار این مورد، با در نظر گرفتن سرعت اینترنت، شاید خرید دیسک بازی‌ها به جای دانلود آن کار راحت‌تری به نظر آیند. آن هم با در نظر گرفتن اینکه بازی‌ها در نسل آینده کنسول پلی استیشن حجم بسیاری بیشتری خواهند داشت.

PS5 معمولی احتمالاً برای شما گران‌تر تمام خواهد شد، اما اگر از آن دسته از افرادی هستید که به جمع‌آوری دیسک بازی‌ها علاقمندند و هنوز آماده نسخه دیجیتال نشده‌اید، این هزینه بیشتر ارزش آن را دارد.

PS5 نسخه دیجیتال چه مزایایی دارد؟

خرید نسخه دیجیتال به معنای آنست که شما باید بازی‌ها را به صورت دیجیتال خریداری کنید. این نسخه احتمالاً چیزی در حدود 50 تا 100 دلار ارزان‌تر از نسخه استاندارد خواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید همیشه بازی‌ها را دانلود یا از کنسول دیگری کپی کنید، چرا نسخه ارزان‌تر را نخرید؟

اگر کنسول PS4 دارید و بازی‌های شما نسخه دیجیتال است، سونی تأیید کرده که شما می‌توانید این بازی‌ها را به نسخه دیجیتال کنسول PS5 نیز منتقل کنید. بسته به اینکه چه تعداد بازی دانلود می‌کنید، می‌توانید از SSD این کنسول با ظرفیت 825 گیگابایتی استفاده کنید. البته امکان افزایش SSD برای آن در نظر گرفته شده است. باوجود آنکه هنوز مشخص نیست این اضافه کردن حافظه چه هزینه‌ای بر روی دست کاربر خواهد گذاشت، اما این می‌تواند قیمت کنسول نسخه دیجیتال را هم قیمت با نسخه استاندارد و حتی گران‌تر از آن کند.

در هر حال، اگر سرعت اینترنت خوبی دارید و بازی‌ها را به صورت دیجیتال خریداری می‌کنید، نسخه دیجیتال PS5 انتخاب خوبی برای شما خواهد بود. در کنار این موضوع، تقارن طراحی این کنسول هم برای شما جذاب‌تر خواهد بود.

پلی استیشن 5 معمولی یا نسخه دیجیتال؟

با تمام این تفاسیر، از دیدگاه شما کدامیک از این دو نسخه انتخاب مناسب‌تری به نظر می‌آیند؟ پلی استیشن 5 معمولی با دیسک‌خوان یا نسخه دیجیتال؟ انتخاب خود را با ذکر دلیل با ما به اشتراک بگذارید.

(4 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها