اطلاعات خوزستان

لیست کامل دکتر زنان اهواز و خوزستان

در بخش زیر برای شما عزیزان شبکه خبری خوزستان خبر لیستی از دکتر زنان اهواز و خوزستان و همچنین  زنان زایمان را جمع آوری کردیم که می توانید مشاهده کنید و به آنها امتیاز دهید.این مجموعه لیستی از بهترین ها هستند.

جراحی زنان و زایمان (به انگلیسی: Gynaecology) یکی از شاخه‌های پزشکی است که به بیماری‌های مرتبط با دستگاه تولید مثل زنان و مراقبت مادران باردار و زایمان و حوالی آن می‌پردازد. امروزه جراحی زنان یکی از رشته‌های تخصصی پزشکی است که پزشکان علاقه‌مند در یک دوره چهار ساله طی می‌کنند. زنان به دلیل تغییراتی که در زندگی متحمل می‌شوند، نیازهای مراقبتی ویژه‌‎ای دارند. متخصص و جراح زنان و زایمان ای امکانات را برای بیماران فراهم می‌کند.

چگونه بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی را بشناسیم ؟؟؟

بهترین متخصص زنان زایمان  و نازایی

متخصص زنان زایمان و نازایی غربالگری بیماری‌های مختلف را انجام می‌دهد ، مراجعین را برای تشکیل خانواده ، در قالب کمک به بارداری یا جلوگیری از بارداری، راهنمایی می‌کند و مشکلات ناحیه تناسلی را درمان می‌کند . هنگام مراجعه به پزشک زنان باید انتظار معاینه خصوصی‌ترین بخش بدن را داشت ، بنابراین بهتر است به متخصصی مراجعه کنید که کاملاً با ایشان احساس راحتی می‌کنید .

کمتر جایی است که به اندازه اتاق معاینه متخصص زنان زایمان و نازایی جنبه خصوصی و محرمانه داشته باشد. کوچکترین جزییات ناخوشایند، مانند اسپکولوم به بزرگی کف دست و سوال درباره رابطه جنسی، موجی از ناآرامی و تنش را به دل بیمار می‌اندازد، اما واقعیت این است که این جزییات نقش مهمی در ارزیابی وارتقاء سلامتی و رفاه بیماران دارد.

برای شناخت بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی باید به چه نکاتی توجه کنیم ؟

معیار هر بیمار برای خوب بودن پزشک زنان، اولویت‌های شخصی و تجارب فردی وی است. صلاحیت یک پزشک به تنهایی برای خوب بودن وی کافی نیست. اکثر ما پزشکان آموزش دیده‌ای را ترجیح می‌دهیم که با دقت و دلسوزانه به نگرانی‌هایمان گوش می‌دهند و رفتاری دوستانه و محترمانه دارند.

از ویژگی‌های بهترین متخصص زنان زایمان و نازایی میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تحصیلات : پزشک در کجا و چه مدت آموزش دیده است و آیا بورد تخصصی دارد یا خیر.
  • تجربه: پزشک چه مدت است که به طبابت اشتغال دارد.
  • تخصص: پزشک در چه حوزه‌هایی، از قبیل مراقبت بارداری، زایمان، نازایی و یائسگی، تخصص دارد. سن و وضعیت زندگی بیماران تاحدی تعیین کننده تخصص مورد نیاز است.

عامل‌های زیر را نیز هنگام انتخاب متخصص زنان زایمان و نازایی در نظر بگیرید :

  • جنسیت: آیا با پزشک مرد راحت‌تر هستید یا زن، یا این که جنسیت متخصص برایتان مهم نیست.
  • موقعیت مطب: محل مطب با توجه به تعداد دفعات مراجعه به پزشک مهم است. آیا مطب خوش مسیر است؟ آیا مدت زیادی طول می‌کشد تا به آنجا برسید و مسیر پرترافیک است؟ آیا می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید، پارکینگ در محل وجود دارد و آیا هزینه‌ای بابت آن دریافت می‌شود یا خیر؟
  • دیدگاه مشترک: اگر هدف از مراجعه به جراح زنان و زایمان مسائلی مانند جلوگیری از بارداری و درمان‌های جایگزین است، بهتر است دیدگاه مشترکی با پزشک معالج خود داشته باشید تا روند درمان برایتان رضایت‌بخش  شود.

یک متخصص زنان و زایمان و نازایی یک پزشک متخصص است که مراقبت های پزشکی و جراحی را برای زنان فراهم می کند و تخصص ویژه در بارداری، زایمان و اختلالات سیستم تولید مثل دارد. متخصص زنان و زایمان خوب تخصص‌هایی شامل مراقبتهای پیشگیرانه، مراقبتهای قبل از زایمان، تشخیص بیماریهای منتقله از راه جنسی، تست پاپ (pap test)، برنامه ریزی خانواده و غیره است.

یک متخصص زنان و زایمان (OB / GYN) می تواند به عنوان یک پزشک عمومی عمل کند و اغلب به عنوان مشاوران دیگر پزشکان به کار گرفته می شود. OB / GYN ها می توانند از شیوه های خصوصی، کار در تنظیمات بیمارستان و یا کلینیک بهره مند شوند و موقعیت های تدریس در بیمارستان های دانشگاهی را حفظ کنند. OB / GYNs همچنین ممکن است در اداره های بهداشت عمومی و پزشکی پیشگیرانه کار کنند.

OB / GYNs یک پایگاه گسترده ای از دانش بوده و از نظر تمرکز حرفه‌ای، متفاوت است؛ شیوه های منحصر به فرد و متنوع جهت ارائه مراقبت های بهداشتی با کیفیت بالا برای زنان. OB / GYN ها می توانند در زمینه های زیر تخصص داشته باشند:

  • بیماری های حاد و مزمن
  • زنان و زایمان نوجوانان
  • مشکلات رفتاری
  • سرطان
  • غدد درون ریز
  • نگهداری سلامتی در دوران بارداری
  • ناباروری
  • جراحی زنان
  • بارداری و زایمان
  • سلامت پیشگیرانه

بسیار مهم است که با متخصص زنان زایمان راحت باشید و به ایشان اعتماد داشته باشید. بنابراین بهتر است وقت بگذارید و بهترین دکتر متخصص زنان و زایمان را انتخاب کنید.

  دکتر زنان اهواز

امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها