انتخابات خوزستان

اخبار انتخابات خوزستان

تایید صحت انتخابات مجلس یازدهم در چهار حوزه انتخابیه خوزستان

 رییس ستاد انتخابات خوزستان گفت: صحت انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه این استان از سوی شورای نگهبان تایید شد.علی‌حسین حسین‌زاده  اظهار داشت: صحت انتخابات حوزه انتخابیه آبادان، حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر، حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی و حوزه انتخابیه شوش از سوی شورای نگهبان تایید شده است.

وی افزود: صحت انتخابات سایر حوزه‌های انتخابیه به ترتیب در حال اعلام از سوی شورای نگهبان است.

همچنین دبیر کمیته اطلاع‌رسانی انتخابات خوزستان درباره میزان مشارکت خوزستانی‌ها در انتخابات این دوره گفت: حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، کارون و باوی با ۲۷ درصد کمترین مشارکت و حوزه انتخابیه دشت آزادگان و هویزه با ۷۶.۴ بیشترین انتخابات را داشته‌اند.

سعید رضوانی افزود: از میان واجدان رای میزان مشارکت حوزه انتخابیه مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتکل ۶۰ درصد، بهبهان و آغاجاری ۴۲.۹ درصد، شوشتر و گتوند، ۵۲.۵ درصد، رامهرمز و رامشیر ۵۵.۹ درصد، ماهشهر، امیدیه، هندیجان و جولکی ۳۳.۵ درصد، خرمشهر ۳۷.۷ درصد، آبادان ۳۰.۵ درصد، اندیمشک ۵۱.۳ درصد، شادگان ۴۷.۵ درصد، شوش ۶۱.۹ درصد، دزفول ۶۳ درصد و درصد، ایذه و باغملک ۵۷ درصد بوده است.

ستاد انتخابات خوزستان پیش از این مشارکت خوزستانی‌ها را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۴۳ درصد اعلام کرده که به این ترتیب یک میلیون و ۵۲۳ هزار و ۹۱۴ رای به صندوق‌ها ریخته شده است. در این استان سه میلیون و ۵۶۲ هزار و ۲۳۸ نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

۸۹۱ نفر برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ثبت نام کرده بودند که در نهایت ۳۹۲ نفر در شورای نگهبان تایید صلاحیت شده و با احتساب انصرافی‌ها تعداد نامزدها به ۳۱۰ نفر رسید.

خوزستان دارای ۱۸ کرسی در مجلس شورای اسلامی است. در انتخابات این دوره مجلس که در روز دوم اسفند برگزار شد، ۱۷ منتخب مجلس مشخص شده و انتخاب سومین نفر از نمایندگان حوزه انتخابیه اهواز، کارون، باوی و حمیدیه به دور دوم کشیده شده است. در کشور انتخاب نماینده در ۱۱ حوزه انتخابیه در دور دوم انجام می‌شود.

مرجع / ایرنا
امتیاز دهید
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها