اخبار ورزشی خوزستان

اعلام آمادگی خوزستان برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی

اعلام آمادگی خوزستان برای برگزاری مسابقات بین المللی کشتی فرنگی جام تختی

رمضان جمالپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای برگزاری چهل و سومین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی فرنگی جام جهان پهلوان تختی در خوزستان آمادگی کامل داریم.

وی افزود: پارسال این رقابت ها با حضور ملی پوشان کشور و کشتی گیرانی از کشورهای تونس و ارمنستان در اهواز برگزار شد که کشتی گیران خوزستانی عملکرد بسیار خوبی داشتند.

رییس هیات کشتی خوزستان گفت: برگزاری رقابت های جام تختی فرصت مناسبی برای خودنمایی کشتی گیران خوزستان است 

وی در خصوص رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی کشور افزود: سه نماینده از خوزستان در این پیکارها حضور دارند؛ همچنین برخی از کشتی گیران استان در تیم های دیگر استان ها حضور دارند. 

جمالپور با اشاره به برتری روز گذشته تیم کشتی فولاد خوزستان در هفته اول این پیکارها به میزبانی اهواز گفت: سطح فنی مسابقات در هفته اول خیلی بالا بود؛ با توجه به هماهنگی به عمل آمده، دیدار دور برگشت تیم های شهرداری مسجدسلیمان و سپاهان اصفهان به میزبانی اهواز برگزار خواهد شد.

رییس هیات کشتی خوزستان در پاسخ به این پرسش که احتمال برگزاری دیدار نهایی رقابت های لیگ برتر کشتی فرنگی در اهواز وجود دارد بیان کرد: درخواست میزبانی برای مسابقات پایانی را داده ایم که در صورت موافقت فدراسیون، میزبانی به خوزستان واگذار می شود.

وی در خصوص فعالیت رشته کشتی در اهواز افزود: با توجه به اینکه اهواز یک کلانشهر است برنامه ما از همان ابتدا این بود که کشتی اهواز را ارتقا داده و استعدادهای بیشتری کشف کنیم.

جمالپور با اشاره به اینکه کشتی اهواز در آینده حرف های بسیاری برای گفتن دارد، بیان کرد: از پارسال تاکنون سعی کردیم میزبان جام تختی و برخی مسابقات کشوری در اهواز باشیم تا از این طریق، علاقه مندی به کشتی در اهواز بیشتر شود.

وی در خصوص کشتی بانوان در خوزستان افزود: تیم کشتی آلیش بانوان با برگزاری برخی اردوهای مشترک با دیگر استان ها فعال شده که در مسابقات کشوری مدال نیز کسب کرد. دنبال آن هسیم که کشتی بانوان را مثل کشتی فرنگی ارتقا دهیم.