اخبار ورزشی خوزستان

فولاد صفر – استقلال دو/ خیز استقلال برای دفاع از قهرمانی/ فولاد با علی منصور هم خم شد

فولاد صفر – استقلال دو/ خیز استقلال برای دفاع از قهرمانی/ فولاد با علی منصور هم خم شد

فولاد صفر – استقلال دو/ خیز استقلال برای دفاع از قهرمانی/ فولاد با علی منصور هم خم شد

فولاد صفر - استقلال دو/ خیز استقلال برای دفاع از قهرمانی/ فولاد با علی منصور هم خم شد

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال توانست با شکست دادن فولاد، به رده دوم جدول رده بندی صعود کند.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از فوتبالی، در چارچوب هفته بیست و سوم لیگ برتر از ساعت 19 امروز استقلال تهران در اهواز به مصاف فولاد رفت که در نهایت این بازی حساس با برتری دو بر صفر شاگردان ساپینتو به پایان رسید.

با این برد استقلال 46 امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به پرسپولیس، بالاتر از رقیب سنتی در رده دوم جدول مسابقات قرار بگیرد. فولاد نیز اولین شکست خود با علیرضا منصوریان را تجربه کرد تا با 28 امتیاز در رده هشتم جدول باقی بماند.

خلاصه بازی:

بازی در 20 دقیقه ابتدایی نیمه اول بدون ایجاد موقعیت خاصی دنبال شد اما در ادامه استقلال توانست با مالکیت بیشتر توپ و میدان اقدام به خلق چند فرصت گلزنی کند. در این بین بجز یکی از شوت‌های قایدی، سایر موقعیت‌های آبی‌پوشان دقت لازم را نداشت. فولاد نیز با ارائه یک بازی پایاپای توانست دروازه حریف را تهدید کند. ایده‌آل‌ترین فرصت بازی نیز توسط شاگردان منصوریان به دست آمد اما ضربه سعید واسعی بی‌دقت بود تا در پایا نیمه اول حساب کار مساوی باقی بماند.

با شروع نیمه دوم باز هم شاگردان ساپینتو میل هجومی خود را نشان دادند و در دقیقه 52 به اولین گل خود رسیدند. بعد از این گل دامنه حملات آبی‌پوشان کم نشد تا آنها در دقیقه 77 نیز به گل دوم برسند. با نزدیک شدن به واپسین دقایق بازی ضرباهنگ هجومی فولاد بیشتر شد اما دروازه استقلال به لطف درخشش حسینی و تیر دروازه و عملکرد خوب مدافعان بسته ماند تا بازی با نتیجه دو بر صفر به پایان برسد.

در ادامه گزارشی از مهمترین اتفاقات، حواشی و ویدئوهای این بازی را مرور کنید..

داوران: سیدمهدی سیدعلی، محمدرضا ابوالفضلی، مهدی عالیقدر، کوپال ناظمی

ناظر داوری: محمود رفیعی

ترکیب فولاد: کریستوفر کنت، مهدی شیری، ایوب والی، حمید بوحمدان (الکساندر آلگریا 68)، علیرضا کوشکی، اشکان دژاگه، روبرتو تورس، عارف آقاسی، سعید واسعی، سینا مریدی (محمد آبشک 68) و سعید آقایی.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، رافائل سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، کوین یامگا، روزبه چشمی، سعید مهری (پیمان بابایی 72)، آرش رضاوند، مهدی قایدی، محمد محبی و ارسلان مطهری (امید حامدی‌فر 72).

کارت زرد: سعید مهری (43)، محمدرضا غبیشاوی (69)، سیدحسین حسینی (1+90)

کارت قرمز:

گل‌های بازی: یامگا (52)، قایدی (77)

نیمه اول:

* بازی با دقایقی تاخیر آغاز شد.

* ریکاردو ساپینتو بعد از گذراندن چهار جلسه محرومیت، روی نیمکت استقلال حضور دارد.

دقیقه 9: شوت راه دور و نه چندان خطرناک ارسلان مطهری با اختلاف از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت تا اولین خلق موقعیت بازی اینگونه شکل بگیرد.

دقیقه 13: محمد محبی روی خط محوطه جریمه توپ را به صورت سانتر برای سعید مهری فرستاد و در ادامه ضربه سر این بازیکن توسط کریستوفر کنت مهار شد.

دقیقه 14:سعید واسعی ارسال خطرناکی به روی دروازه استقلال داشت که قبل از مهاجمان فولاد، عارف غلامی توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 16: کرنر فولادی‌ها راه به جایی نبرد و تبدیل به یک ضد حمله خطرناک برای حریف شد اما استقلالی‌ها نیز نتوانستند از این فرصت استفاده کنند.

دقیقه 22: با اشتباه عجیب عارف غلامی توپ به سعید واسعی رسید تا این بازیکن فرصت شوتزنی پیدا کند اما در نهایت شلیک خطرناک او جایی در دروازه استقلال نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 22: پاس دیدنی ارسلان مطهری در بیرون محوطه فولاد به جعفر سلمانی رسید اما شوت او دقت لازم را نداشت و از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 24: کرنر ارسالی سعید مهری درون محوطه به کوین یامگا رسید و در حالی این بازیکن قصد گلزنی داشت ضربه‌اش به بیرون رفت.

دقیقه 27: شوت سعید مهری از پشت محوطه به شکلی خطرناک راهی اوت شد.

دقیقه 29: با اشتباه مرگبار سید حسین حسینی توپ به اشکان دژاگه رسید و در حالی که دروازه استقلال خالی بود، دژاگه توپ را به واسعی رساند و شوت این بازیکن در عین ناباوری به گل تبدیل نشد تا این فرصت ایده آل برای میزبان از دست برود.

دقیقه 36: جعفر سلمانی توانست مهدی قایدی را در موقعیتی خوب صاحب توپ کند و قایدی نیز بعد از عبور از یک مدافع ضربه خود را زد که با دفع کنت تبدیل به کرنر شد.

دقیقه 2+45: شوت پشت محوطه سعید مهری با اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

نیمه دوم:

* از دقیقه 47 تا 50 به دلیل مشکلات فنی، تصاویر تلویزیونی بازی قطع شد.

دقیقه 51: مهدی قایدی قصد سانتر داشت اما توپ توسط مدافعان فولاد قطع شد و به سعید مهری رسید. در ادامه شوت خطرناک مهری با واکنش دیدنی کنت راهی کرنر شد.

(گل اول استقلال) دقیقه 52: روی کرنر ارسالی سعید مهری، محمد محبی با یک ضربه سر توپ را به یامگا رساند و این بازیکن با ضربه بغل پا توانست دروازه حریف را باز کند.

اینترنت نیم‌بها

گل کوین یامگا به فولاد

دقیقه 54: در موج بعدی حملات ستقلال، محمد محبی با پاس کوتاه مهدی قایدی را صاحب توپ کرد و ضربه او پس از برخورد به مدافع فولاد تبدیل به کرنر شد.

* از دقیقه 58 تا 60 باز هم پخش تصاویر تلویزیونی با اختلال مواجه شد.

* در دقیقه 63 به دلیل پرتاب اشیاء از روی سکوهای تماشاگران به زمین مسابقه، بازی متوقف شد.

دقیقه 66: سعید مهری در حالی که سه بازیکن هم تیمی را روی دست خود داشت تصمیم گرفت از پشت محوطه اقدام به گلزنی کند اما شوت او باز هم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 67: روبرتو تورس پس از آنکه به خوبی عارف غلامی را از پیش رو برداشت ضربه بسیار خطرناکی زد که مماس با تیر دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 76: شوت فنی و خطرناک مهدی قایدی به خوبی توسط کریستوفر کنت مهار شد.

(گل دوم استقلال) دقیقه 77: پیمان بابایی با سماجت و روی تعلل مدافع فولاد توانست درون محوطه حریف توپ‌گیری کند و در حالی که کنت را در مقابل خود داشت با یک پاس توپ را به مهدی قایدی رساند و شوت قایدی پس از عبور از دو مدافع فولاد که روی خط دروازه ایستاده بودند به گل دوم استقلال تبدیل شد.

اینترنت نیم‌بها

گل قایدی به فولاد

دقیقه 81: الکساندر آلگریا پس از کنترل توپ، ضربه خطرناکی زد که ابتدا توسط سید حسین حسینی دفع و در ادامه با برخورد به تیر افقی دروازه به کرنر رفت.

* برای نیمه دوم شش دقیقه وقت تلف شده لحاظ شد.

دقیقه 1+90: آلگریا بعد از کنترل توپ و چرخش ضربه ای زد که راهی به دروازه نداشت. در این صحنه بازیکنان فولاد معتقد به خطای هند روزبه چشمی و اعلام پنالتی بودند.

دقیقه 6+90: ضربه ایستگاهی اشکان دژاکه علیرغم واکنش حسینی به شکلی خطرناک به بیرون رفت.

6442