معرفی کانال و پیج

کانال خبری خوزستان

کانال خبری خوزستان یک کانال مناسب استانی برای دریافت آخرین خبر های استان خوزستان و همچنین فیلم  و تصاویر و رویداد هاست.کانالی 24 ساعته که شما را از آخرین اخبار تعطیلی و  وقایع با خبر می کند.

کانال خبری خوزستان از جمله کانال های خبر استان خوزستان و شهر اهواز است که می توانید اخبار خوزستان را در آن به صورت لحظه ای دریافت کنید.این کانال تمام اخبار را با ذکر منابع معتبر به شما ارائه می کند.همچنین کلیه اطلاعیه های تعطیلی و مشکلات مردمی را می توانید دنبال کنید.جهت عضویت در کانال های کانال تلگرامی اهواز نیوز و سروش آن می توانید از زیر استفاده کنید.

چند نکته آموزشی در خصوص داشتن یک کانال خوب

هفتاد و نه درصد از دارندگان تلفن‌های هوشمند، حداکثر ظرف پانزده دقیقه پس از برخاستن از خواب به سراغ تلفنشان می‌روند.

شاید وحشتناک‌تر این است یک‌سوم آمریکایی‌ها می‌گویند که اگر قرار باشد بین رابطه‌ی جنسی و تلفن همراه یکی را انتخاب کنند، دومی را انتخاب می‌کنند.

با توجه به نکات بالا بدیهی است نمی‌توان تأثیر پررنگ تلگرام را در روز و روزگار ما ایرانی‌ها دست‌کم گرفت، به‌هرحال بسیاری از «معتاد به تلگرام» هستیم.

بنابراین «باید بپذیریم که در قلاب گیر افتاده‌ایم!»

به سؤالات زیر فکر کنید:

شما چند بار در روز تلگرام خودتان را چک می‌کنید؟ بیش از ده بار؟

بیشتر وقتی‌که در تلگرام می‌گذرانید صرف چت کردن می‌شود یا بازدید از کانال‌ها؟

اگر یک روز به تلگرام سر نزنید چه حالی پیدا می‌کنید؟

آیا کانالی هست که از به‌روز نشدن آن احساس دل‌تنگی کنید؟

و…

فکر کردن به سؤال‌هایی از جنس باعث می‌شود تا اشراف بیشتری به رابطۀ خودمان با تلگرام داشته باشیم.

حالا برویم سراغ اصل مطلب:

توسعه کیفی یک کانال تلگرام به‌مراتب مهم‌تر از توسعه کمی آن است.

به نظر من کانالی که ۱۰۰ عضو پیگیر و فعال دارد به‌مراتب بهتر و مؤثرتر از کانالی با ده هزار عضو منفعل و بی‌ربط است.

پس باید سؤال اصلی این پست را این‌جوری کامل‌تر کنیم:

چگونه یک کانال تلگرام‌ حرفه‌ای و باکیفیت داشته باشیم؟

بنابراین ساخت کانالی شبیه «گیزمیز» مدنظر ما نیست، هرچند شاید نکته‌هایی که در ادامه مطرح می‌شود برای ساخت کانال‌های پرمخاطب هم مفید باشد، ولی هدف ما در درجۀ اول کیفیت مخاطب است نه کمیت آن.

ده فرمان ساده برای داشتن کانالی ارزش‌آفرین و باکیفیت در تلگرام:

۱

برای جذب مخاطب به تبادل لینک با هر کانال غیر مرتبط و مبتذلی تن ندهیم.

بهتر است در هفته یک نفر عضو ثابت و ماندگار به کانال ما اضافه شود تا اینکه در یک روز صد نفر به کانال بپیوندد و در پایان هفته همۀ آن‌ها کانال را ترک کنند یا زحمت باز کردن کانال را به خودشان ندهند!

۲

اگر قرار است صرفاً یک ماشین «کپی‌پیست» باشید و هیچ حرف تازه‌ای برای گفتن ندارید. از راه‌اندازی کانال صرف‌نظر کنید.

کانال تلگرام را باید جایی مناسب و عالی برای تقویت «عضلات تولید محتوا» در نظر گرفت.

۳

آگهی ممنوع! قرار نیست از تلگرام صرفاً برای هدایت مخاطب به سایتمان استفاده کنیم.

وقتی روی کانال، فقط به انتشار لینک مطالب سایتم اکتفا می‌کنم، حس بدی به من دست می‌دهد، به گمانم باید حداقل هفتاد درصد از محتوای ما به‌طور کامل روی کانال منتشر شود و بیست تا سی درصد را به انتشار لینک‌ها اختصاص بدهیم. درباره انتشار آگهی این نسبت باید نود به ده باشد.

۴

تمرینی برای ایجاز

این شاید مهم‌ترین نکته برای تولید محتوا در تلگرام باشد. باید تا جایی که می‌توانیم کوتاه و موجز بنویسیم.

ایجاز یعنی توجه و احترام به مخاطب.

مخاطب تلگرام حوصلۀ خواندن چیزهای بلند را ندارد!

درست است که تلگرام مثل توییتر محدودیت ۱۴۰ کاراکتری ندارد، ولی به نظرم باید برای خودمان چنین محدودیت‌هایی را برای کانالمان در نظر بگیریم.

۵

از انتشار فایل صوتی نترسید.

مخاطب تلگرام پادکست گوش کردن را دوست دارد، ولی اگر سرماخورده‌اید یا تازه از خواب بیدار شده‌اید و صدایتان گرفته از ضبط فایل صوتی خودداری کنید!

انتشار پادکست آن‌قدر مفید و ارزش‌آفرین است که می‌ارزد به خاطر آن به کلاس فن بیان بروید و یک میکروفن درست‌ودرمان برای خودتان بخرید.

چگونه یک کانال تلگرام هوا کنیم؟!

۶

از عکس‌های درجه‌یک و باکیفیت استفاده کنید.

سعی کنید کانال شما هویت و سبک بصری خودش را داشته باشد.

سایت‌های مانند pixabay.com عکس‌هایی باکیفیتی را با کپی‌رایت آزاد منتشر می‌کنند و منبع خوبی برای تولیدکننده‌‌های محتوا در تلگرام هستند.

۷

هدف شما از راه‌اندازی کانال تلگرام چیست؟

اهدافی مثل کسب درآمد، شبکه‌سازی، آموزش، توسعۀ برند، تبلیغات و… می‌توانند اهداف اصلی شما برای ساختن کانال در تلگرام باشند.

ولی اگر می‌خواهید دوام بیاورید و مؤثر باشید اولین هدفتان، قبل از همۀ هدف‌هایی که در بالا ذکر شد، ارزش‌آفرینی و کمک کردن به دیگران باشد. سعی کنید تا جایی که می‌توانید برای اعضای کانالتان مفید باشید.

از دستاوردهای چنین دیدگاهی شگفت‌زده خواهید شد.

۸

اهمیت بازی‌سازی

آشنایی با فنون گیمیفیکیشن باعث می‌شود تا اعضای کانال را با خودتان همراه کنید و در میان انبوه کانال‌های تلگرامی متمایز شوید.

سایت motamem.org درس‌های خوبی دربارۀ گیمیفکیشن منتشر کرده است.

نوشتن پست‌های دنباله‌دار و جذاب، یکی از راه‌های همراه کردن مخاطبان با کانال است.

۹

تقویم محتوا داشته باشید.

بنا نیست چون ساختن کانال در تلگرام رایگان است و برای همه در دسترس، آن را دست‌کم بگیریم. باید برای کانالمان برنامه و تقویم محتوا و به‌روزرسانی داشته باشد.

اگر می‌خواهید به‌عنوان کانالی مرجع و معتبر شناخته شوید سعی کنید یک تقویم محتوا داشته باشید و حتی برای ساعات انتشار محتوا نیز برنامه‌ریزی کنید. بهتر است حداقل در دو سه نوبت مختلف شبانه‌روز کانال را تازه کنیم.

ضمناً انتشار مجدد پست‌های قبلی وبلاگ کار مفیدی است، بالاخره همیشه بعضی از پست‌های خوب کانال از دید برخی از اعضا پنهان می‌مانند.

۱۰

تلگرام، خانه‌ای روی آب!

به‌هرحال داشتن کانال در تلگرام مثل ساختن خانه‌ای روی آب است.

تولید و انتشار محتوا در شبکه‌های اجتماعی کار در بستری است که دیگران برای ما ساخته‌اند و ممکن است با یک کلیک یا یک اتفاق عجیب‌وغریب و پیش‌بینی‌نشده، در یک‌چشم ‌بر هم زدن هزاران نفر از اعضای کانالتان را از دست بدهیم.

پس بهتر است در کنار کانال، سایت اختصاصی خودمان را داشته باشیم. اعضای کانال در صورت تمایل می‌توانند در خبرنامه سایت ما عضو شوند.

پی‌نوشت: مسلماً نکات بسیاری برای ساختن و داشتن یک کانال حرفه‌ای در تلگرام وجود دارد که من به آن‌ها اشاره نکرده‌ام. امیدوارم با همفکری شما این سلسله پست‌ها ادامه داشته باشند.

منتظر نظرات شما و همین‌طور لینک کانال‌هایی که راه‌اندازی می‌کنید هستم.

قدرت نوشتن را دست‌کم نگیرید.

 

کانال تلگرامی اهواز نیوز

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.