اخبار خوزستان

سپاه خوزستان با همه امکانات آماده خدمت رسانی به زوار اربعین

سپاه خوزستان با همه امکانات آماده خدمت رسانی به زوار اربعین

سپاه خوزستان با همه امکانات آماده خدمت رسانی به زوار اربعین

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، سرهنگ عادل ساری شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به اینکه در راستای ستاد اربعین کمیته‌هایی تشکیل شده بیان کرد: این کمیته‌ها برای هم افزایی با کمیته‌های اربعین ستاد عتبات عالیات شکل گرفته که شامل کمیته اسکان، کمیته تغذیه، کمیته بهداشت، کمیته فرهنگی و کمیته رسانه‌ای است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان اظهار کرد: بیش از یک هزار موکب در مسیر چذابه و شلمچه وجود دارد که بیشتر شناسنامه دار هستند.

وی افزود: جامعه پزشکی، معاونت سلامت و دفاع زیستی دو درمانگاه در مرزهای شلمچه و چذابه با امکانات کامل حضور پزشک، دارو، تخت و به ویژه بخش گرما زدگی دایر کرده‌اند. همچنین راه اندازی بیمارستان صحرایی شهید بقایی در مرز شلمچه از دیگر اقدامات این بخش است.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: با فرمانده‌ها ناحیه دشت آزادگان و خرمشهر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته و به منظور پشتیبانی و سهولت کار زوار کاملاً از ستاد اربعین پشتیبانی می‌کنند؛ روزانه چهار شیفت و هر شیفت ۲۰ نیرو بسیجی، سرباز و پاسدار در اختیار آنها قرار می‌دهیم که در بخش توزیع یخ، توزیع غذا، توزیع نان همکاری می‌کنند و کمیته‌ها ۲۴ ساعته در پایانه‌ها مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی اظهار کرد: برای استقرار دستگاه‌های اتوبوس برای جابه‌جایی زوار با استان‌های دیگر هماهنگی صورت گرفته و اکنون ۲۰۰ دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار در مرزهای خوزستان مستقر هستند که تعدادی از آنها برای جابه‌جایی زوار در مرز عراق فرستاده شدند.

وی افزود: با همه امکاناتی که در اختیار داریم از جمله جرثقیل، ۱۱ تریلی لبه دار، ۶ کامیون کانکس دار و… را به کار گرفته و خدمت رسان زوار هستیم.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان گفت: با پایگاه بسیج، حوزه مقاومت و مساجد فعال هماهنگی لازم در خصوص بازگشت زائران و اختصاص اسکان و پذیرایی در چند وعده صورت گرفته است.

سرهنگ ساری با اشاره به مسائل امنیتی بیان کرد: تیم‌های اطلاعاتی در مسیر زائرین مستقر هستند و همه چیز را رصد می‌کنند، همچنین دو تیم چک و خنثی در دو مرز چذابه و شلمچه مستقر هستند، دو گردان عملیاتی نیز در منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد: تأمین امنیت پشتیانی هوایی فراهم شده و هماهنگی‌های لازم با نیروی زمینی و قرارگاه کربلا صورت گرفته تا در بحث پشتیبانی هوایی کارهای مد نظر را انجام دهند و در صورت لزوم نیز پست کنترلی را راه اندازی خواهیم کرد.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان با اشاره به اینکه بیشترین هدف برپایی موکب ها بحث فرهنگی است، اضافه کرد: کادر فرهنگی ۲۴ ساعته در موکب ها مستقر هستند که علاوه بر برنامه‌های مد نظر نیز پخش کلیپ، مستند و ایستگاه‌های فرهنگی، طراحی و چاپ بنر در مسیر اهواز – حمیدیه – سوسنگرد – مرز چذابه را انجام می‌دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه خوزستان خبر داد: اعلام کرده‌ایم که موکب ها تا یک هفته بعد از اربعین و بازگشت آخرین زوار برپا و در حال خدمت رسانی باشند.