اخبار خوزستان

حضور نیروهای سلامت در مرزها تا ۵ روز پس از اربعین

حضور نیروهای سلامت در مرزها تا ۵ روز پس از اربعین

حضور نیروهای سلامت در مرزها تا ۵ روز پس از اربعین

ایسنا/خوزستان معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: تا حدود پنج روز بعد از اربعین نیروهای بهداشت و درمان در مرزها حضور خواهند داشت؛ هر چه از اربعین بگذرد تراکم جمعیتی کمتر می‌شود و به نسبت آن تعداد مواکب سلامت نیز کمتر خواهد شد.

دکتر عباس عبادی امروز (۲۵ شهریورماه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه و مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید قاسم سلیمانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقریبا از دو ماه پیش فراخوانی برای حضور همکاران داوطلب پرستاری به منظور خدمت‌رسانی در ایام اربعین حسینی در مرزهای چندگانه منتشر شد که خوشبختانه با اقبال و استقبال خیلی مناسبی مواجه شدیم.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی با بیان اینکه در مرز شلمچه بخشی از خدمات پرستاری توسط نیروهای داوطلب انجام می‌شود، بیان کرد: علاوه بر این همکاران ما در دانشگاه علوم پزشکی آبادان نیز در این منطقه بسیار فعال هستند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت عنوان کرد: خوشبختانه یکی از قابلیت‌های نظام سلامت وجود شبکه‌های بهداشتی و درمانی است و اگر امروز در پایش‌ها در مرز شلمچه مورد بیماری‌ مشاهده شود، علاوه بر ارائه خدمات اولیه به بیمار، موضوع به حوزه سلامت مقصد اطلاع داده می‌شود. در شهرستان مقصد نیز اگر زائر نیاز به قرنطینه یا سرویس خاص بهداشتی و درمانی داشته باشد اقدامات لازم انجام خواهد شد.

عبادی افزود: تعدادی از همکاران در کنار نیروهای داوطلب در مرزهای خوزستان، کرمانشاه، ایلام و آذربایجان غربی در حال خدمات‌رسانی به زائران هستند. بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده‌باش به سر می‌برند.

وی با بیان اینکه در آن سوی مرز خدمات سلامت بر عهده نیروهای هلال احمر است، گفت: تعدادی از همکاران داوطلب نیز در کنار جمعیت هلال احمر در کشور عراق فعال هستند.

عبادی گفت: تا حدود پنج روز بعد از اربعین نیروهای بهداشت و درمان در مرزها حضور خواهند داشت؛ هر چه از اربعین بگذرد تراکم جمعیتی کمتر می‌شود و به نسبت آن تعداد مواکب سلامت نیز کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حوزه سلامت در پایانه مرزی شلمچه عنوان کرد: فعالیت حوزه سلامت در مرز شلمچه در مقایسه با گذشته انضباط بالایی داشته و ارائه خدمات سلامت نسبت به قبل معقول‌تر شده است.

انتهای پیام