اخبار خوزستان

هوشمندسازی مدیریت ترافیک در خوزستان با استفاده از عوارض آلایندگی

هوشمندسازی مدیریت ترافیک در خوزستان با استفاده از عوارض آلایندگی

محمد خانچی گفت: آمار تصادف‌ها در استان در مقایسه با سایر استان‌های کشور بیشتر است، محور تردد کاروان‌های راهیان نور، ترانزیتی، راهپیمایی عظیم اربعین حسینی و… محسوب می‌شود و حمل و نقل در استان زیاد است.

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان می گوید: بخشی از اعتبار‌های عوارض آلایندگی اختصاص یافته و جذب شده، در زمینه هوشمندسازی مدیریت ترافیک در نقاط حادثه خیز صرف و کمکاری‌های قبلی جبران خواهد شد.

به گفته او همانطور که در جلسه‌هایی که با حضور مسئولان خوزستان و شهرستان‌ها برگزار شده است، در زمینه صرف این اعتبار با کسی تعارف نداریم و مجموعه دستگاه‌های نظارتی و عمرانی به صورت هدفمند و مستمر بر چگونگی استفاده از آن نظارت دارند.

این مقام مسئول می‌گوید: حدود ۲ ماه مجموعه محیط زیست، دستگاه‌های نظارتی و… طرح‌ها در تک تک شهر‌ها با مجموعه مدیریت شهری، فرمانداران و… با حساسیت بسیار بالا انتخاب شده اند و تذکر‌های لازم به مسئولان و دستگاه‌های اجرایی اعم از مجموعه شوراها، شهرداران، دهیاران و… درخصوص صرف اعتبار، کیفیت کار، بی توجهی به قوانین و… داده شده و با متخلفان برخورد جدی می‌شود.

به گفته معاون امور عمرانی استانداری خوزستان؛ به همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران توصیه شده همه کار‌ها در چارچوب ضوابط مناقصه انجام شود تا مشکلی در مراحل اجرا تا بهره برداری به وجود نیاید.