اخبار خوزستان

تشکیل ۴۵۳ پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرکات خوزستان

تشکیل ۴۵۳ پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرکات خوزستان

تشکیل ۴۵۳ پرونده کالای قاچاق و ارز در گمرکات خوزستان

 ناظر گمرکات خوزستان گفت: ۴۵۳ پرونده کالای قاچاق در ارز در گمرکات خوزستان در هفت ماه نخست امسال تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شده است.

بهروز قره‌بیگی می‌گوید: ارزش پرونده‌های قاچاق کالا در گمرکات خوزستان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد ۱۰درصد و از لحاظ ارزش۳۶۰درصد افزایش یافته است.

او ارزش کل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در گمرکات خوزستان را در این مدت ۲ هزار و ۴۰۹ میلیارد و ۵۰۷ میلیون ریال بیان کرد و ادامه داد: کالا‌های قاچاق تا تعیین تکلیف در مراجع قضایی در توقیف گمرکات خواهند بود.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: بیشترین پرونده‌های قاچاق کالا با ارزش بالا در گمرکات خوزستان مربوط به گمرک خرمشهر با ۴۵ پرونده به ارزش ۲ هزار و ۴۴ میلیارد ریال است. گمرک اهواز با ۳۰۵پرونده و به ارزش ۲۷۴ میلیارد و ۱۶۹میلیون ریال در رتبه دوم و گمرکات آبادان و بندر امام خمینی (ره) در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نیروی انتظامی و فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان نیز به صورت جداگانه و مستقل با پدیده قاچاق کالا در مرز‌های زمینی و دریایی خوزستان مشارکت می‌کنند.

استان خوزستان به علت گستردگی مرز‌های زمینی و دریایی و فراوانی مبادی ورودی و خروجی انواع کالا همواره با پدیده قاچاق کالا و سوخت رو به رو بوده است.

گمرک‌های بندر امام خمینی (ره)، اهواز، آبادان و خرمشهر به صورت اداره کل مدیریت می‌شوند و از این حیث خوزستان بیشترین تعداد اداره‌های کل گمرک را در کشور دارد.

گمرکات خوزستان از نظر وزن کالا‌های صادراتی در جایگاه نخست و از نظر ارزش کالا‌های صادراتی در جایگاه دوم قرار دارند.

در هفت ماه امسال درآمد استانی و ملی گمرکات خوزستان ۴۶هزار و ۶۷۶میلیارد بوده است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۳۵درصد افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز