اخبار خوزستان

صنایع خوزستان بخشی از بار سنگین آموزش و پرورش را بر دوش بکشند

صنایع خوزستان بخشی از بار سنگین آموزش و پرورش را بر دوش بکشند

ایسنا/خوزستان رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به ضرورت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع گفت: انتظار داریم صنایع توسعه نیشکر، پتروشیمی، فولاد، گروه ملی و نورد و دیگر صنایع خوزستان بخشی از بار سنگین آموزش و پرورش را بر دوش بکشند.

قاسم ساعدی در دوره توانمندسازی معلمان شش شهرستان خوزستان که امروز (۳ بهمن‌ماه) در سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد: شرکای آموزش و پرورش به ویژه در استان خوزستان می‌توانند نقش‌آفرینی کنند؛ هم تعداد شرکا زیاد است و هم اینکه جزو وظایف ذاتی آن‌ها است که به بنیه علمی استان خوزستان تحت عنوان مسئولیت اجتماعی کمک کنند. این شرکا می‌توانند در تجهیز مدارس، ساخت فضاهای آموزشی و توانمندسازی معلمان نقش داشته باشند.

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: خوزستان قطب صنعت کشور است و خیلی از صنایع مادر از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، نیروگاه‌ها و… در این استان مستقر هستند. اگر وزارتخانه‌های نفت، نیرو و صنعت و معدن می‌خواهند برحسب ظرفیت استان خوزستان ادای وظیفه کنند،  می‌توانیم خوزستان را غنی‌تر ببینیم و شاهد پیشرت علمی آن خواهیم شد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: از سال ۹۵ تاکنون، وزارت نفت ۵۷ مدرسه در بستان، هویزه و سوسنگرد ساخت و بازسازی کرده و موسسه راه ایمان نیز که متولی آن آیت‌الله سیستانی است، نزدیک به  ۲۰ مدرسه را  در این شهرستان‌ها ساخته است.

ساعدی با اشاره به ضرورت عمل به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع عنوان کرد: انتظار داریم صنایع توسعه نیشکر، پتروشیمی، فولاد، گروه ملی و نورد و دیگر صنایع خوزستان بخشی از بار سنگین آموزش و پرورش را بر دوش بکشند. از سال ۹۵ تاکنون در چند مرحله اعتبارات ۲ تا ۳ میلیاد تومانی برای کنکور هویزه، بستان و سوسنگرد با هدف توانمندسازی دانش‌آموزان و برگزاری کلاس‌های کنکور با اساتید خارج از استان سال جذب کردیم اما متاسفانه سال گذشته و امسال این اعتبار محقق نشده است که به دنبال یافتن دلیل آن هستیم.

وی یادآور شد: اگر نفت در این منطقه نفت‌خیز تحت عنوان مسئولیت‌های اجتماعی که از وظایف اولیه آن‌ها است و ذیل ماده  ۸۰ شرکت ملی نفت ایران که به صراحت گفته هرکجا نفت باشد باید مدرسه، راه و… ساخته شود، وظیفه خود را انجام دهد باری که بر دولت و بر مردم سنگینی می‌کند برداشته می‌شود.

انتهای پیام