اخبار خوزستان

ممانعت راه آهن از ورود روایتگران به یادمان حوض خون + فیلم

ممانعت راه آهن از ورود روایتگران به یادمان حوض خون + فیلم

ممانعت راه آهن از ورود روایتگران به یادمان حوض خون + فیلم مسئول موسسه فرهنگی هنری شهید جواد زیوداری : راه‌آهن بدون هیچ دلیلی از ورود روایتگران به یادمان حوض خون جلوگیری می‌کند. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ، در آیین دوازدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت، مقام معظم رهبری تقریظی بر کتاب «حوض خون» نوشتند و اظهار داشتند آنچه در این کتاب آمده بخش ناشناخته و ناگفته‌ئی از ماجرای عظیم دفاع مقدس است و باید از بانوی پرکار و صبور و خوش‌سلیقه‌ئی که این کار پرزحمت را به‌عهده گرفته و به خوبی از عهده برآمده است و نیز از مؤسسه‌ی جبهه‌ی فرهنگی عمیقاً تشکر شود.
اما امروز و برخلاف منویات ایشان، اداره‌ی راه‌آهن شهرستان اندیمشک و در راس آن راه‌آهن کشور از روایتگری اعضای موسسه فرهنگی هنری جواد زیوداری و فاطمه‌سادات میرعالی به عنوان نویسنده‌ی این کتاب در حوزه استحفاظی راه‌آهن و در محل سابق بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک جلوگیری به عمل آورده و آنان را اخراج کرده است.
عظیم مهدی‌نژاد مسئول موسسه فرهنگی هنری شهید جواد زیوداری اظهار کرد: راه‌آهن بدون هیچ دلیلی از ورود روایتگران حوض خون جلوگیری کرد و در حال حاضر به اعضای موسسه، راویان، نویسنده کتاب و خانواده شهدا اجازه حضور در یادمان حوض خون را نمی‌دهند.
وی با اظهار تاسف از چنین برخوردی توسط راه‌آهن گفت: اعضای این موسسه در طی این مدت برای معرفی فداکاری‌های زنان در زمان جنگ و الگو‌های زنان مسلمان روایتگری می‌کردند و این اقدام راه‌آهن در تقابل با مسئله روایتگری و تبیین دین اسلام است.
مهدی‌نژاد با اشاره به استقبال کاروان‌های راهیان نور از روایتگری‌های اعضای این موسسه افزود: احیای یادمان دوران دفاع مقدس یکی از مهمترین اهداف موسسه فرهنگی هنری شهید جواد زیوداری است و برای نیل به هدف تا کنون اقدامات پژوهشی فراوانی انجام شده است.
کتاب «حوض خون» به‌قلم فاطمه‌سادات میرعالی و با تحقیق جمعی از فعالان حوزه ادبیات دفاع مقدس نوشته شده است و روایتگر خاطرات زنانی است که در مدت هشت سال دفاع مقدس در رختشوی‌خانه بیمارستان شهید کلانتری، ملحفه و البسه رزمندگان و مجروحان را می‌شستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی