اخبار خوزستان

برپایی ۷۰ ایستگاه نوروزگاه عشایری در خوزستان

برپایی ۷۰ ایستگاه نوروزگاه عشایری در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، سیاوش احمدی میرقائد بعد از ظهر امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با اشاره به هدف‌گذاری برپایی ۷۰۰ نوروزگاه عشایری در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و نقاط گردشگرپذیر درون شهری کشور بیان کرد: تاکنون ۴۰۰ سیاه‌چادر در کشور راه‌اندازی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح نوروزگاه‌های عشایری افزود: سال گذشته حدود ۴۰۰ سیاه چادر و نوروزگاه عشایری به‌منظور ارائه محصولات لبنی، تولیدی و صنایع‌دستی همچنین نمایش موسیقی، آئین، آداب و رسوم عشایر برای گردشگران نوروزی در ۳۰ کیلومتری ورودی شهرها و نقاط گردشگرپذیر و دیدنی داخل شهرها راه‌اندازی شد.

احمدی میرقائد با بیان اینکه برای نوروز ۱۴۰۲ افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال گذشته را مدنظر داریم، ادامه داد: هدف‌گذاری‌مان برپایی ۶۵۰ تا ۷۰۰ نوروزگاه عشایری در تمامی نقاط کشور است و تاکنون حدود ۴۰۰ سیاه‌چادر راه‌اندازی شده است.

مدیرکل ساماندهی و هماهنگی سازمان امور عشایر ایران با اشاره به اینکه استان‌های خوزستان با ۷۰ و فارس ۵۰ سیاه‌چادر در صدر قرار دارند، تصریح کرد: استان‌های لرستان، کرمان، سیستان‌وبلوچستان، خراسان جنوبی، کرمانشاه و ایلام نیز در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

کد خبر 5736282