اخبار خوزستان

افزایش موارد ابتلاء و فوتی کرونایی در خوزستان

افزایش موارد ابتلاء و فوتی کرونایی در خوزستان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرنگار مهر، پژمان بختیاری نیا بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای با یادآوری اینکه دورهمی‌ها، آئین‌ها و سفرهای نوروزی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی احتمال ابتلاء به کرونا را بالا می‌برد، تصریح کرد: از ۲ هفته گذشته موارد ابتلاء، بستری و فوتی کرونا در خوزستان افزایش یافته و تعداد شهرهای زرد به ۶ مورد رسید و این وضعیت نگران کننده است.

وی از مردم به ویژه افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای درخواست کرد: این افراد حتماً در فضای بسته، حتی میهمانی و دورهمی‌ها ماسک بزنند و تا حد امکان در فضای باز حضور یابند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افراد علامت دار از جمله افراد دارای علائم تنفسی، گلودرد و سرفه در منزل بمانند تا علائم برطرف شود در غیر این صورت ویروس منتشر می‌شود.

وی در خصوص تزریق دُز یادآور واکسن تاکید کرد: افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از تزریق آخرین دُز آن‌ها گذشته و افراد بین ۱۲ تا ۱۸ سال به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ضعف ایمنی که ۶ ماه از دریافت نوبت دوم واکسن آن‌ها سپری شده است باید دُز یادآور را تزریق کنند.

بختیاری نیا با اشاره به اینکه پوشش دُز یادآور تاکنون مطلوب نبوده است، گفت: مراکز شبانه روزی در خوزستان فعال هستند و در هر شهرستان یک مرکز غیر شبانه روزی در نوبت صبح فعالیت می‌کند.

کد خبر 5738148