اخبار خوزستان

صلح و سازش، پایان بخش پرونده اختلاف میان پزشک و متهمان در دزفول

صلح و سازش، پایان بخش پرونده اختلاف میان پزشک و متهمان در دزفول

صلح و سازش، پایان بخش پرونده اختلاف میان پزشک و متهمان در دزفول رئیس دادگستری دزفول: پرونده اختلاف میان پزشک و متهمان پس از ۸ سال در پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم با صلح و سازش بسته شد. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما استان خوزستان، فیصل مزرعه گفت: سال ۱۳۹۳ یکی از پزشکان در دزفول با افرادی اختلافی پیدا می‌کند و مدتی بعد این افراد اقدام به ربودن، آزار و اذیت پزشک می‌کنند و پس از ۸ روز تلاش شبانه روزی ضمن دستگیری متهمان، فرد ربوده شده نیز آزاد می‌شود.
وی افزود: پس از تشکیل و رسیدگی به پرونده در دادگاه کیفری، با توجه به ابراز ندامت مجرمان از بزه خود و درخواست بخشش خانواده آنان از سوی پزشک و همچنین ضمن بررسی موضوع، این پرونده پس از گذشت سال‌ها جهت صلح و سازش به شعبه روستایی بنوارحسین شورای حل اختلاف دزفول ارجاع داده می‌شود.
آقای مزرعه ادامه داد: با تلاش فراوان ستاد صبر، اعضای شورای حل اختلاف در پویش به حرمت امام رئوف می‌بخشم و برگزاری جلسه‌های متعدد با شاکی، حضور در محل کار وی و ساعت‌ها گفتگو، موفق به جلب رضایت او شده اند و با این رضایت همه پرونده‌ها موجود در دادسرا و دادگاه مختومه شد.
رئیس دادگستری دزفول می‌گوید: ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های مهم به منظور تحقق سیاست‌های قوه قضائیه و سند تحول قضایی یکی از برنامه‌های مهم و کاربردی دادگستری این شهرستان در سال ۱۴۰۲ است که تلاش می‌کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها آمار عملکرد مصالحه‌ها را گسترش و افزایش دهیم.