اخبار خوزستان

رصد آسمان شب در میراث جهانی شوش برای بازدیدکنندگان

رصد آسمان شب در میراث جهانی شوش برای بازدیدکنندگان

به گزارش خوزستان خبر به نقل از ایلنا از خوزستان، علی بویری در این خصوص اظهار کرد: در ایام نوروز رصد آسمان با هدف آموزش ستاره شناسی و آشنایی علاقه‌مندان به نجوم در محوطه میراث جهانی شوش با همکاری فعالین ستاره شناسی و تشکل‌های مردم نهاد فرهنگی از نهم فروردین ماه به مدت سه شب در حال انجام است.

وی افزود: طی این برنامه علمی- فرهنگی علاقه‌مندان می‌توانند در ساعات پایانی ضمن بازدید از محوطه میراث جهانی شوش با استفاده از تلسکوپ و حضور کارشناس نجوم آسمان شب میراث جهانی کهن شهر شوش را رصد کنند.

سرپرست پایگاه میراث جهانی شوش همچنین گفت: با توجه به همزمانی بهار طبیعت با بهار قرآن و ماه مبارک رمضان پایگاه میراث جهانی و اداره میراث فرهنگی شهرستان شوش پذیرای گردشگران و روزه دارانی است که در ایام نوروزی مصادف با ماه رمضان از آثار باستانی این شهر بازدید می‌کنند.

بویری مدیر اضافه کرد: طی برنامه‌ای از بازدیدکنندگان با افطاری ساده در محل موزه شوش و مسیر دسترسی شهروندان به ورودی محوطه میراث جهانی پذیرایی شد.

وی خاطر نشان کرد: این برنامه فرهنگی- مذهبی با همکاری اقشار مختلف شهروندان شوش و با هدف ترویج فرهنگ و سنت حسنه افطاری و اطعام در ماه مبارک رمضان صورت گرفت.

انتهای پیام/