اخبار خوزستان

وزیر کشور: انتقال آب سد کارون سه، به مناطق شمال شرق خوزستان

وزیر کشور: انتقال آب سد کارون سه، به مناطق شمال شرق خوزستان

وزیر کشور: انتقال آب سد کارون سه، به مناطق شمال شرق خوزستان وزیر کشور : آب سد کارون سه، با هدف رفع مشکلات موجود (کم آبی منطقه) و برای آبرسانی به مناطق شمال شرق خوزستان منتقل می‌شود. به گزارش خوزستان خبر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز خوزستان ،  احمد وحیدی پنج‌شنبه همزمان با سفر رییس جمهور به استان خوزستان در بازدید از طرح آبرسانی فدک شهرستان باغملک، اظهار کرد: با توجه به کاهش آب زیرزمینی در مناطق شمال استان، طرح فدک نیز در حال انجام است و در قالب این طرح آب از سد کارون سه به مناطق شمال شرق خوزستان منتقل می‌شود.

وی گفت: در این طرح آب شرب و آب کشاورزی برای تامین نیاز هفت شهر، ۶۸۹ روستا و ۱۶ هزار هکتار زمین کشاورزی انتقال داده می‌شود و آب شرب بیش از ۷۰۰ هزار نفر نیز تامین خواهد شد.
وزیر کشور ادامه داد: این انتقال، پروژه سنگینی است و ۱۴۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای اجرای آن در نظر گرفته شده است.
وحیدی اظهار کرد: همچنین علاوه بر ۶۲ میلیون مترمکعب آب شرب، ۸۸ میلیون مترمکعب آب نیز برای بخش کشاورزی به این منطقه منتقل می‌شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه این طرح یکی از پروژه‌های با اولویت دولت است و باید این طرح با سرعت دنبال شود افزود: وزارت نیرو برای تامین اعتبار این طرح قطعا ورود خواهد کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.